Beantwoord

IPhone laadt niet goed op

• 14 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 746 keer bekeken

Mijn iPhone 5 laadt niet goed op, door slecht contact met kabel. Het ligt niet aan de kabel, want bij andere telefoons werkt hij prima. Het ligt ook niet aan de batterij, want als het lukt om de kabel juist in het telefoongat te krijgen, laadt ie wel op. En ook met een andere kabel lukt het niet.

Kan dit gerepareerd worden? Heb mijn telefoon minder dan twee jaar.
icon

Beste antwoord door Wietske 14 augustus 2018, 16:32

Hè jakkes, wat balen dat jouw toestel je op deze manier in de steek laat Brecht! Je kunt je toestel binnen 24 maanden in de garantie laten repareren. Ik raad je aan om hiervoor dit topic door te nemen. Hierin staan de reparatievoorwaarden uitgelegd en kan je ook zien hoe je het toestel zelf ter reparatie kunt aanmelden.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hè jakkes, wat balen dat jouw toestel je op deze manier in de steek laat Brecht! Je kunt je toestel binnen 24 maanden in de garantie laten repareren. Ik raad je aan om hiervoor dit topic door te nemen. Hierin staan de reparatievoorwaarden uitgelegd en kan je ook zien hoe je het toestel zelf ter reparatie kunt aanmelden.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Brecht!

Heb je, voordat je de iPhone aanbiedt ter reparatie, al even met een zaklampje🔦 in de oplaadpoort van je iPhone geschenen en gekeken?🔍 Het is goed mogelijk dat er stof in zit en dat om die reden de kabel slecht contact maakt. Dit is een veelvoorkomend probleem bij een iPhone.

Je zou, voor de zekerheid, met bijv. een tandenstoker (gebruik liever geen ijzeren voorwerpen) voorzichtig door je oplaadpoort kunnen 'schrapen'om stofresten te verwijderen. Maak hem hiermee stofvrij en controleer het opladen dan nog eens.. Aanmelden voor reparatie kan dan alsnog 😉
Reputatie 5
Badge +12
Dat is inderdaad een goede aanvulling Bram! Verstandig om dit eerst nog even na te gaan 😃
Reputatie 5
Badge +2
Dat is inderdaad een goede aanvulling Bram! Verstandig om dit eerst nog even na te gaan :D
Zo is dat!
Bedankt voor de tip van de tandenstoker - er kwam inderdaad wel wat stof uit, maar helaas ook daarna werkte geen enkele kabel, die in andere telefoons wel werken...
Dat wordt Dr. Mobile..
Reputatie 5
Badge +2
Het was het proberen waard.
Jammer dat het probleem nu alsnog aanwezig is. De reparatie zal waarschijnlijk bestaan uit het vervangen van de oplaadpoort (een intern onderdeel).
Reputatie 5
Badge +2
Over het opladen gesproken, gebruik je wel de originele (meegeleverde) Apple adapter én originele oplaadkabel?

Imitatie kabels die ook in veel winkels worden verkocht kunnen schade toebrengen aan je iPhone. Goedgekeurde kabels zijn te herkennen aan het logo, wat je kunt zien op de plaatjes.
Imitatie kabels kunnen wisselen in de hoeveelheid stroom die ze doorlaten, dus kunnen soms voor een slechte piek zorgen.

Jup, heb de originele..
Reputatie 3
Badge +2
Helaas is dat dan niet de oplossing. Dan ben ik bang dat je hem toch moet opsturen ter reparatie!

Reageer