Alleen noodoproepen en opnieuw opstarten

• 24 november 2016
  • 15 reacties
  • 457 keer bekeken

Sinds gisteren heb ik een Ben abonnement. Gisteren ook simkaart geactiveerd. Maar wel wat vervelende probleempjes!!

Dit topic is gesloten

15 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hallo Esther 1971, wat is er precies gaande?
Gek, had een heel verhaal getypt, maar blijkbaar is de helft weg gevallen.

Gisteren simkaart ontvangen en 's avonds in de telefoon gedaan (mijn vriend heeft deze telefoon in zijn bezit en is altijd onderweg) en geactiveerd. Sinds vandaag, zeer herhaaldelijk de melding (wit vlakje in beeld, alleen noodoproepen en vervolgens start de telefoon opnieuw op... erg vervelend. Het is nu al een keer of 10 gebeurt ofzo. Voorheen geen problemen met de telefoon (een Samsung S4). Wel bij de vorige provider een keer een dikkere simkaart ontvangen. Kan dat nu ook het probleem zijn? Dat de simkaart niet dik genoeg is?

Ik kan nu niet testen of de sim het in een andere telefoon doet. (zoals gezegd is mijn vriend altijd op de weg en weet ik nooit van te voren wanneer ik hem zie. Kan morgen zijn, maar ook zo 3 weken tussen zitten. De telefoon is dus onze enige communicatie en dus erg vervelend dat die het niet naar behoren doet.

Ik hoor graag of hier een oplossing voor is.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Esther

Nog even een toevoeging. De Samsung S4 deed het met een andere simkaart wel gewoon.
Badge
Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Samsung omdat er mogelijk iets aan de hand is met je toestel. Je gaf aan dat hiervoor een dikkere simkaart in zat. Wat bedoel je hier precies mee? In de Samsung Galaxy S4 gaat een micro sim in. De simkaart van Ben kan je uitdrukken in meerdere formaten. Heb je uitgedrukt naar het micro sim formaat of te ver uitgedrukt naar het kleinste nano sim formaat? In dat laatste geval raad ik je af om je simkaart in de simkaarthouder van je simkaart te plaatsen.
Jammer dat je er vanuit gaat dat het aan het toestel ligt... Dat denk ik namelijk niet. Met een dikkere simkaart, bedoel ik dus ook echt een dikkere simkaart..Ik heb de micro simkaart in de samsung gedaan. Het toestel is overigens gewoon oke, die heb ik namelijk gewoon zonder probleem gebruikt tot ik de simkaart heb gewisseld afgelopen dinsdag
Badge
Ik gaf aan dat het 'mogelijk' aan je toestel ligt. Dat ik dat vermoed, is gebaseerd op het feit dat in je klantkaart je aansluiting actief is en de instellingen goed staat, er op je locatie goed bereik is en geen werkzaamheden of storingen zijn en omdat een defecte simkaart niet voor spontaan herstarten van het toestel kan zorgen (een defecte simkaartlezer kan dat wel). Een micro sim bestaat niet in verschillende diktes. Wat wel kan, is dat je hiervoor een traditioneel formaat simkaart had welke niet uitgedrukt kon worden in een micro sim. Deze is inderdaad weldegelijk dikker dan een micro sim en sommigen hebben de simkaart (laten) bijknippen om de simkaart te laten passen in een nieuwe telefoon. Dat is echter niet aan te raden aangezien dat de netwerkkwaliteit niet ten goede komt maar nog belangrijker, de simkaartlezer kan beschadigen. Is dat wat je bedoelt met een "dikkere simkaart"?
Er gaat een en ander mis in onze communicatie denk ik. De telefoon met Ben simkaart gebruik ik niet hier op locatie, maar gebruikt mijn vriend die chauffeur is (staat in mijn tweede bericht) en dus door Nederland rijdt en komende week zelfs Duitsland en Zwitserland. Dus dat het bereik op mijn locatie goed is, is leuk, maar staat dus los van dit probleem Aan de schimkaartlezer zal het niet liggen, die is net vernieuwd, mijn vorige simkaart deed het gewoon en het lijkt mij niet dat deze zomaar stuk gaat na het verwisselen van de simkaart. Bij de vorige provider (simyo) kreeg ik een dikkere simkaart die ook uitgedrukt diende te worden, (net zoals bij de Ben simkaart) dus deze bestaan wel. Maar goed, ik zie het probleem wel graag opgelost...
Badge
Sorry, dat had ik niet begrepen. In dat geval kan er niet uitgesloten worden dat het door de dekking of simkaart komt. Om achter de oorzaak te komen, is de enige mogelijkheid om een kruistest te doen. Dat wil dus zeggen zijn simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in zijn toestel. Ik begrijp dat dat nu lastig is, maar zou je hem dat kunnen vragen te doen wanneer hij thuis is? De bevindingen hoor ik dan graag.
Ja dat kan ik, maar daar kan wel enige tijd overheen gaan... misschien wel een week of 3.. Ik snap dat het voor jullie ook lastig is, maar ik heb het afgelopen jaar geen problemen gehad en juist nu ik een abonnement bij jullie neem starten de problemen... Geen fijn begin in een nieuw abonnement!! Om het maar zachtjes uit te drukken.
Badge
Hij mag natuurlijk ook zonder de kruistest het een en het ander uitproberen zoals toestel resetten naar de fabrieksinstellingen of i.p.v. het toestel automatisch met een netwerk laten verbinden, veranderen naar handmatig. Verder kan hij wisselen van netwerkvoorkeursmodus door 3G/2G te selecteren i.p.v. 4G/3G/2G. Is geen zekerheid dat daar het probleem aan zit, maar wellicht maakt het het probleem wat draaglijker.
Ja dat had ik ook al voorgesteld, maar hij is bang dat de telefoon het dan helemaal niet meer doet. Maar goed, ik zal het nog eens voorstellen.
Badge
Vraag hem in ieder geval wel een beetje te testen met verschillende netwerkmodussen onder instellingen>meer netwerken>mobiele netwerken>netwerkmodus en eventueel handmatig provider selecteren i.p.v. automatisch.
Ja dat zal ik hem vragen. Bij handmatig instellen kan ik de volgende handleiding doorsturen toch?
"Hoe kan ik handmatig mijn internet instellen? (Android Lollipop)" Gevonden onder Samsung S4
Badge
Nee, hij moet kijken bij Mobiele netwerken. Onderaan vindt hij "Netwerkoperators". Die staat nu op automatisch selecteren maar hij kan ook handmatig zoeken naar een provider en dan verbinden met Ben NL netwerk
Maar als hoe gaat dat dan als hij in het Buitenland is en weer terug komt? Moet hij dit dan iedere keer zelf omzetten?
Badge
Dan moet hij inderdaad handmatig provider selecteren die daar ondersteund wordt. Welke dat zijn in het land waar hij is, kan hij vinden op www.ben.nl/buitenlandtarieven.