Beantwoord

bellen en gebeld worden lukt niet met mijn Samsung

• 30 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 1508 keer bekeken

hallo,

als ik gebeld wordt, de telefoon gaat wel over (op mijn mobiel), maar er is geen contact, het 'gesprek' springt meteen in de wacht, zodra ik opneem. Als ik hem úit de wacht klik'is de verbinding weg. De ander krijgt geen voicemail. Omgekeerd kan ik ook niemand bellen: in beeld wordt er wel verbinding gelegd, ik hoor de telefoon overgaan (bij ontvanger en mezelf) er komt direct 'doorschakelen met voorwaarden actief'in beeld, er is een toon bij het overgaan, maar het gesprek springt vervolgens direct op 'in de wacht'als er wordt opgenomen. ook hier: als ik op uit de wacht klik, is er ook geen contact,

wie weet hoe ik dit moet oplossen. Ik heb al gekeken bij doorschakelen, maar alles wat ik uit kon zetten heb ik uitgezet.

groet,
Marian
icon

Beste antwoord door Quan 31 oktober 2016, 19:09

Bedankt voor de kruisttest. Hieruit blijkt dus dat het niet ligt aan je simkaart of instellingen bij Ben, maar mogelijk aan je telefoon. Je kan inderdaad met een schone lei beginnen door een herstel naar de fabrieksinstellingen te doen. Als backup via Kies niet werkt, kan je ook al je media en documenten verplaatsen naar een geheugenkaart en je contacten, sms'en, agendapunten en meer via je Samsung account op de cloud opslaan. Succes, Marian!
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

6 reacties

Badge
Hoi Marian,

Wat onhandig dat je ontvangen oproepen direct doorgeschakeld worden naar de voicemail. Ik heb je klantkaart geopend en je aansluiting goed nagekeken. Echter kan ik niets vinden welke dit probleem verklaart. Er lijkt iets aan de hand te zijn met je telefoon. Heb je de mogelijkheid om je telefoon in eeen ander toestel te testen? Zodoende kunnen we een hoop uitsluiten.
Hallo Quan,
dank voor je reactie. Even een toevoeging: de beller wordt niet doorgeleid naar de voicemail. Het gesprek wordt heel snel afgebroken of komt niet tot stand. Vanmorgen met de helpdesk van Samsung en van Ben gebeld. Samsung kon geen oorzaak vinden in de instellingen. Bij Ben bleek er wel iets geblokkeerd te zijn in mijn account tav bellen. Dat is teruggezet naar normaal, maar dat heeft geen verandering gegeven.
Heb de simkaart in een ander toestel gedaan en daar werkte het wel.
Ga nu de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maar eerst een back-up maken. wat ook niet eenvoudig is. Gebruik Samsung Kies (mijn toestel is te oud voor Samsung Switch), maar het laden duurt erg lang.

Marian
Badge
Bedankt voor de kruisttest. Hieruit blijkt dus dat het niet ligt aan je simkaart of instellingen bij Ben, maar mogelijk aan je telefoon. Je kan inderdaad met een schone lei beginnen door een herstel naar de fabrieksinstellingen te doen. Als backup via Kies niet werkt, kan je ook al je media en documenten verplaatsen naar een geheugenkaart en je contacten, sms'en, agendapunten en meer via je Samsung account op de cloud opslaan. Succes, Marian!
Hallo Quan,

het is gelukt om de telefoon te resetten en de meeste gegevens heb ik met een back-up weer toe kunnen voegen. En ik kan weer bellen en gebeld worden. Dus eind goed al goed.

Marian
Reputatie 3
Badge +1
Goed om te horen dat het probleem verholpen is, m.spijk2.
Bedankt nog voor de terugkoppeling.
Ik zal dit topic sluiten.