Beantwoord

Foto's uit galerij naar nieuwe mobiele telefoon

• 20 mei 2018
  • 13 reacties
  • 1671 keer bekeken

Krijg een nieuwe Samsung galaxy A8 met nieuwe simkaart met nummerbehoud, maar nu ben ik bang dat al mijn foto's uit de galerij van mijn oude telefoon niet meegaan naar mijn nieuwe telefoon maar dat wil ik wel heel graag. Hoe doe je dat of gaat dat automatisch?
icon

Beste antwoord door Snoeshaantje 20 mei 2018, 09:57

Welke telefoon had je eerst? Dat mist eigenlijk in je vraag.

In dit topic lees ik dat je een Samsung S3 hebt. (Aanvulling)

Het kan via de cloud (Google foto's, je account daarin bevestigen) of bijvoorbeeld via de app copy my data. De laatste op allebei de telefoons zetten.

Copy my data of via Samsung smart switch

**Alles overdenkend zou ik zeker Google foto's (app) kiezen. Dat werkt gemakkelijk, automatisch wat natuurlijk ook nog altijd kan is de foto's op SD en dan SD overplaatsen. (Aanvulling)

Laat je even weten of het gelukt is wanneer je de nieuwe telefoon hebt?
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Welke telefoon had je eerst? Dat mist eigenlijk in je vraag.

In dit topic lees ik dat je een Samsung S3 hebt. (Aanvulling)

Het kan via de cloud (Google foto's, je account daarin bevestigen) of bijvoorbeeld via de app copy my data. De laatste op allebei de telefoons zetten.

Copy my data of via Samsung smart switch

**Alles overdenkend zou ik zeker Google foto's (app) kiezen. Dat werkt gemakkelijk, automatisch wat natuurlijk ook nog altijd kan is de foto's op SD en dan SD overplaatsen. (Aanvulling)

Laat je even weten of het gelukt is wanneer je de nieuwe telefoon hebt?
Dankjewel Snoeshaantje! Ik heb inderdaad een Samsung S3. Ik ga ermee aan de slag 😅 pfffff hopelijk lukt het, ben hier zo slecht In! Als ik het via de Google foto's doe gaan dan ook mijn WhatsApp foto's mee?
O vergeet die vraag maar....in Google foto's staan natuurlijk al mijn foto's en filmpjes (#blond#)...ben hier zo slecht in!
Reputatie 5
Badge +4
@mariekeplas
Een extra service nog even van mij. In WhatsApp kun je ook een gemakkelijke manier van backup instellen van je chatten.

Ga naar instellingen WhatsApp, chats, chatback-up. Dan kun je Google drive instellen als backup. Bij een grote chatgeschiedenis kan het ff duren voordat het verwerkt is, dus geef dat wel even de verwerkingstijd.

Verwijder je dan later van de S3 WhatsApp met je 06 dan kun je ze daarna heel gemakkelijk weer terugkrijgen op je nieuwe telefoon bij het opnieuw installeren van WhatsApp.
Dankjewel Snoeshaantje!
Nog een vraag @Snoeshaantje, gaan al mijn contacten mee naar mijn nieuwe telefoon? Of gaat dat ook via de applicatie copy my data?
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Marieke, heb je hier al eens gekeken? We hebben namelijk een topic binnen de community die uitleg geeft over hoe je contacten kunt overzetten!
Ok @Angelique hoe exporteer ik mijn contacten naar mijn Google-account? Kan nl alleen maar kiezen uit "exporteren naar USB-opslag of exporteren naar SIM-kaart?!
Reputatie 5
Badge +4
@mariekeplas

Begin eerst eens bij het begin. Waar staan je contacten in opgeslagen?
Staat er bovenaan bij contacten iets als contacten op simkaart of contacten in, Gmail adres?

Staat er achter je contacten een kleine g of zie je een kleine simkaart achter je contacten?
Een kleine simkaart.
Reputatie 5
Badge +4
Dus contacten door jou gekozen staan op de simkaart. Ik stel me het volgende voor.

Contacten app geselecteerd. Je ziet je lijst met contactpersonen.
Onderaan links menutoets aantikken.

Dan zou moeten verschijnen o.a.
Importeren/exporteren

Vervolgens, Contacten importeren/ exporteren met als mogelijkheid o.a.
Importeren van simkaart.

Daarna, Contact opslaan in.
Google, je Gmail account.
xxxxxxxx@gmail.com
Bedankt @Snoeshaantje en @Angelique voor jullie hulp! Mijn nieuwe telefoon werkt zowaar en alles van mijn oude telefoon is overgezet naar mijn nieuwe😊! Heb nog wel een vraag over de Galerij, al mijn foto's van mijn camera en WhatsApp staan nu in 1 album, terwijl dat voorheen niet was. Hoe kan ik dat weer scheiden?
Reputatie 5
Badge +4
Probeer dit eens, ik ken niet helemaal je toestel.

Instellingen, (Samsung (verzamel app)).
mijn bestanden . SD card of memory card doorzoeken.

Selecteer de map, even zoeken juiste naam, waar de afbeeldingen in staan.

Selecteer, ingedrukt houden, de juiste foto.
Verplaatsen naar.
SD memory card.

Map maken +
Geef de map een door jou gewenste naam.

Klik bovenaan op.
Hier plaatsen.

Zo kun je elke foto die jij wilt verplaatsen van locatie naar die map.

Reageer