Hoe zet ik 3G of 4G aan op mijn Samsung telefoon?

• 15 november 2016
  • 15 reacties
  • 24753 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Ga op je mobiele telefoon naar:
  • Apps
  • Instellingen
  • Mobiele netwerken
  • Netwerkmodus
  • Selecteer hier 3G of 4G

15 reacties

Ik heb een Samsung galaxy s5 mini en ik heb afgelopen weekend me abonnement aangepast om met 4g te kunnen werken. Heb me telefoon al zo'n 5 keer opnieuw opgestart en 10 keer dezelfde instellingen gekeken maar ik kan nergens me 4g aanzetten. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen, zou zonde zijn van me geld. Om er nog extra aan toe te voegen, ik ontvang alleen H en H+.
Badge
Heb je wel je de netwerkmodus gewijzigd naar 4G? Bij Samsung kan wellicht de benaming anders zijn en dan moet je kiezen voor LTE
Ik heb ook een Samsung J3, met een 4G abonnement. Maar toestel geeft nooit aan dat er een 4G verbinding terwijl BEN claimt dat ze het beste 4G netwerk hebben. Toestel instellingen al gecontrolleerd, staat op 2/3/4G.
Geeft meestal H aan bij snelheid.

Jacob.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Jacob, bedankt voor je berichtje. Ik heb de klantenkaart erbij gepakt voor het mobiele nummer waarvan de laatste drie cijfers 829. Bij dit abonnement zit geen 4G bundel.. Om deze reden zou je geen gebruik kunnen maken van 4G 🙂
Hier ook S5 mini (SM-G800H) waarbij ik geen 4G Kansas selecteren. Graag hulp
Reputatie 6
Badge +8

Hallo, gek dat 4G nog niet wil werken! De instellingen heb ik op het netwerk direct voor je nagekeken en (gelukkig) kan ik hier geen reden vinden hoe het komt dat jouw 4G bundel niet wil werken. Als je deze problemen op dit moment nog hebt, zou je dan kunnen aangeven welke versie van Android je hebt staan op je toestel?
Kan met geen mogelijkheid op internet geeft steeds je bent offline.
6.0.1 is mijn android versie.

Hallo, gek dat 4G nog niet wil werken! De instellingen heb ik op het netwerk direct voor je nagekeken en (gelukkig) kan ik hier geen reden vinden hoe het komt dat jouw 4G bundel niet wil werken. Als je deze problemen op dit moment nog hebt, zou je dan kunnen aangeven welke versie van Android je hebt staan op je toestel?

Hi Angelique, 6.0.1 is mijn android versie. Ik graag wat te doen. Groetjes Jeroen
Reputatie 4
Badge +6
Kan met geen mogelijkheid op internet geeft steeds je bent offline.

Hi Angelique, 6.0.1 is mijn android versie. Ik graag wat te doen. Groetjes Jeroen

Hoi Ed en Jeroen, kunnen jullie wel gebruik maken van data als je de simkaart in een ander toestel plaatst? Ik hoor het graag!

Groetjes, Jolijn
Hallo ik heb een samsung galaxy A5 en heb net een abb afgesloten bij jullie. Als ik 4G (LTE) instel heb ik volgens de antenne weinig bereik. Zet ik hem op 3G dan zie ik een volle antenne. Is dit normaal?
Reputatie 7
Badge +7
Hallo ik heb een samsung galaxy A5 en heb net een abb afgesloten bij jullie. Als ik 4G (LTE) instel heb ik volgens de antenne weinig bereik. Zet ik hem op 3G dan zie ik een volle antenne. Is dit normaal?

Dat is zeker niet normaal Sylvia60! Ik heb vanmorgen ook een reactie achtergelaten in jouw eigen aangemaakte topic over de IkBen pagina. Hier heb ik om jouw gegeven gevraagd. Als je deze wil sturen kan ik kijken naar de IkBen pagina en zal ik ook meteen kijkje nemen naar de 4G. Ik zal je via je eigen topic verder helpen.
Reputatie 6
Badge +4

Hallo ik heb een samsung galaxy A5 en heb net een abb afgesloten bij jullie. Als ik 4G (LTE) instel heb ik volgens de antenne weinig bereik. Zet ik hem op 3G dan zie ik een volle antenne. Is dit normaal?Dat is zeker niet normaal Sylvia60! Ik heb vanmorgen ook een reactie achtergelaten in jouw eigen aangemaakte topic over de IkBen pagina. Hier heb ik om jouw gegeven gevraagd. Als je deze wil sturen kan ik kijken naar de IkBen pagina en zal ik ook meteen kijkje nemen naar de 4G. Ik zal je via je eigen topic verder helpen.

Silvia60 en Rox, dat met signaalsterkte is wel normaal. Je kunt met bijvoorbeeld 2 balkjes 4G een zelfde signaalsterkte hebben als bij volle bak 3G.
Reputatie 7
Badge +7

Silvia60 en Rox, dat met signaalsterkte is wel normaal. Je kunt met bijvoorbeeld 2 balkjes 4G een zelfde signaalsterkte hebben als bij volle bak 3G.

Oh echt? Dat wist ik niet Snoeshaantje! Weet je ook toevallig hoe dit komt? #Bennieuwsgierig
Reputatie 6
Badge +4
Dat heeft te maken met de gebruikte frequentie, meer capaciteit op de hogere frequentie 1800 MHz, bij gebruik van een lagere frequentie beter bereik binnenshuis.

Reageer