Beantwoord

Ik heb vaak last dat mijn toestel (Samsung Galaxy Alpha) op "alleen noodoproepen" staat.

• 23 augustus 2016
  • 21 reacties
  • 1645 keer bekeken

• Ben goed bezig
  • 6 reacties
Hallo,
ik heb vaak last dat mijn toestel (Samsung Galaxy Alpha) op "alleen noodoproepen" staat. Thuis (Rijswijk ZH) heb ik een niet al te goed signaal, meestal 1 of 2 streepjes en soms valt het signaal helemaal weg. Als het signaal helemaal weggevallen is, wat ook vaak snachts gebeurt wordt de verbinding met het netwerk niet meer automatisch hersteld maar moet ik het toestel uit en aan zetten. Wat me vandaag opviel toen ik op mijn werk kwam dat ik 4 streepjes had en het toestel toch nog "alleen noodoproepen" aangaf. Wie weet hoe dit te verhelpen is.
icon

Beste antwoord door beo 23 september 2016, 13:08

Wil nog even mijn ervaringen delen na het ontvangen van de nieuwe sim-kaart.
Het probleem van de wegvallende netwerk verbinding (alleen noodoproepen) op het toestel en het niet automatisch opnieuw aanmelden als het netwerk weer beschikbaar komt doet zich alleen voor als voor data 4G aanstaat. Het toestel probeert, nadat de verbinding weggevallen is, een aantal keer het netwerk te vinden om zich aan te melden en als dat vervolgens niet lukt blijft hij op alleen noodoproepen staan en doet geen pogingen meer om zich aan te melden.
Dit gebeurt overigens alleen als LTE/WCDMA/GSM (4G) gekozen is bij "Netwerkmodus" op het toestel. Wordt WCDMA/GSM dus 3G, gekozen dan gebeurt het wegvallen van het signaal niet en blijft het toestel constant op het Ben netwerk aangemeld.
Ik laat het toestel dan ook de laatste tijd op de laatstgenoemde instelling staan (3G) en gebruik 4G dus niet meer als ik thuis ben. Wat opvalt is dat de signaalsterkte sterk afneemt op het moment dat voor 4G gekozen wordt. Alleen gsm heeft het sterkste signaal (-70db), 3G (-93db) en 4G (-110) 😞.
Hoop dat deze gegevens wat meer inzicht in het probleem geven.
Bekijk origineel

21 reacties

Badge
Hallo beo,

Zeer vervelend dat dit probleem is ontstaan. Stuur mij in een privebericht met daarin de 19 cijfers die achterop de simkaart staan.

Graag hoor ik van je.
Badge
Hallo beo,

Bedankt voor je informatie.

Ik heb het door jou opgegeven simkaartnummer vergeleken met die van jouw aansluiting, maar deze komt overeen dus kan geen probleem zijn.
Ik wil je vragen om jouw simkaart in een ander toestel te doen, zodat wij kunnen uitsluiten of het aan jouw simkaart of toestel ligt.

Graag hoor ik van je.
Hallo,
ik zal de sim kaart in een ander toestel proberen alleen is het zo dat ik dit probleem niet constant heb dus ik zal een aantal dagen een ander toestel moeten gebruiken om te kijken of dit probleem zich voordoet.
Badge
Als jij deze mogelijkheid hebt zou dat goed uitkomen.
Hallo,
heb een aantal tests met een iphone 5c gedaan en deze geeft hetzelfde resultaat. Netwerkbereik was weg en de iphone kwam niet automatisch terug op het netwerk maar moest de sim opnieuw ontgrendelen voordat er weer verbinding werd gemaakt.
Het probleem ligt waarschijnlijk aan de sim kaart en niet aan de toestellen. Wat me opvalt is dat dit vaker voorkomt sinds ik ook 4G gebruik. De kern van dit probleem is echter de slechte dekking van het netwerk op mijn woonadres in Rijswijk (ZH) waardoor het signaal wegvalt. Voordat ik naar Ben overstapte had ik dit probleem nooit op het KPN netwerk. Altijd vol signaal, laat staan het compleet wegvallen ervan. Ik had verwacht dat Ben (T-Mobile) in de randstand net zo een goede dekking heeft als KPN maar niets is minder waar.
Badge
Ik heb de dekkingskaart erbij gepakt en zie dat de dekking op je locatie zeer goed is, met name voor 4G. Je kan nog als test de app Speedtest van Ookla downloaden en kijken welke snelheid je behaalt. Is die hoger dan 10mbit, dan heb je goed bereik op je woonadres. Wat je ook kan proberen is om een je netwerkvoorkeur tijdelijk om te testen op 3G (HSDPA) te zetten om te kijken of het signaal nog uitvalt. Uiteraard valt niet uit te sluiten dat de simkaart defect is maar laten we eerst kijken wat de testen uitwijzen 🙂
Beste Quan,
wilde even de 4G test gaan doen en wat schetst mijn verbazing, weder melding in mn scherm "Geen netwerk" Ben NL niet beschikbaar :(

Ookla test,

Samsung Phone Info (Signal Strength),

Het gaat me trouwens niet om, of de 4G dataverbinding goed genoeg is, ik wil gewoon bereikbaar kunnen zijn. Begrijp niet waarom ik hetzelfde probleen op 2 verschillende toestellen ervaar (Samsung & Iphone) en dat er nog steeds beweerd wordt dat het misschien niet aan de kaart ligt!!!??? Graag hier een gedegen technische verklaring voor aub want ik heb geen zin om eideloos te testen zonder te weten wat jullie zoeken en wat ik aan het testen ben.
Mvg,
Beo
Badge
Ik ga je een nieuwe simkaart toesturen. Mag het naar je adres die bij Ben bekend is?
Ja, je kunt deze naar het bij Ben bekende adres sturen.

Alvast bedankt...
Badge
Top. Hij wordt morgen verzonden! Laat mij weten of daarmee het probleem opgelost is.
Zal ik doen.

Nogmaals bedankt
Wil nog even mijn ervaringen delen na het ontvangen van de nieuwe sim-kaart.
Het probleem van de wegvallende netwerk verbinding (alleen noodoproepen) op het toestel en het niet automatisch opnieuw aanmelden als het netwerk weer beschikbaar komt doet zich alleen voor als voor data 4G aanstaat. Het toestel probeert, nadat de verbinding weggevallen is, een aantal keer het netwerk te vinden om zich aan te melden en als dat vervolgens niet lukt blijft hij op alleen noodoproepen staan en doet geen pogingen meer om zich aan te melden.
Dit gebeurt overigens alleen als LTE/WCDMA/GSM (4G) gekozen is bij "Netwerkmodus" op het toestel. Wordt WCDMA/GSM dus 3G, gekozen dan gebeurt het wegvallen van het signaal niet en blijft het toestel constant op het Ben netwerk aangemeld.
Ik laat het toestel dan ook de laatste tijd op de laatstgenoemde instelling staan (3G) en gebruik 4G dus niet meer als ik thuis ben. Wat opvalt is dat de signaalsterkte sterk afneemt op het moment dat voor 4G gekozen wordt. Alleen gsm heeft het sterkste signaal (-70db), 3G (-93db) en 4G (-110) 😞.
Hoop dat deze gegevens wat meer inzicht in het probleem geven.
Badge
Dat vermoeden had ik al en daarom vroeg ik je eerder al om netwerkmodus op 3G te zeggen. Hoewel 4G sneller is, is op sommige locatie de signaalsterkte van 3G nog steeds beter. Normaal gesproken schakelt je toestel automatisch terug naar 3G maar waarom het in jouw geval niet gebeurt, durf ik niet te zeggen.
Ik heb helemaal geen bereik. Wel via de Wifi, maar dat komt omdat ik thuis ben en dat dus helemaal niets te maken heeft met de dienstverlening van Ben. Ik ben op dit moment ronduit woedend. Al ruim 2 uur totaal niet bereikbaar en kan al ruim 2 uur niet bellen. Alle excuusjes van Ben ook zat. Ik kan niet bellen in het buitenland. (Daar steek ik inmiddels al helemaal geen energie meer in.) Ik heb Ben al verzocht om een nieuwe simkaart. Ook met de simkaart is het gewoon zootje ben Ben. Dagelijks!!!!! ben ik niet bereikbaar, is er geen "geen verbinding met de simkaart (die nieuwe dus!), kan ik alleen noodoproepen doen, moet ik telkens mijn telefoon opnieuw aan en uit doen. Val ik in een gesprek ineens weg omdat er geen verbinding meer is enz. Nu moest ik vanochtend een aantal belangrijke telefoontjes plegen en kan dat nu al meer dan 2 uur niet doen. Kortom ik ben woedend. Ik zie dat dit een probleem is waar ik niet alleen mee te maken heb maar een alom probleem van Ben. En dit is dus al maanden!!!!!!! het geval. Ben kan je mij even uitleggen waarom je dit probleem nog steeds niet hebt verholpen? En op welke wijze gaat Ben haar klanten hier financieel voor compenseren? Ik betaal voor een gedegen netwerkverbinding!
Beste Quan,

Het probleem betreft alleen mijn 4G. Ik krijg de foutmelding dat ik moet mijn "mobiele data aan doen". Bij mij staat het altijd aan. Toestel is Iphone 5 en ik zie wel een 4G verbinding bovenaan in beeld.
Ik ben klant van Ben sinds helf September en heb dit probleem altijd gehad, af en toe ( elke week ) geen 4G verbinding. Als ik in mijn telefoon instellingen voor 3G kiest in plaats van 3G dan is het probleem meteen opgelost, vreemd toch? Ik ben in Den Haag trouwens waneer dit gebeurt.

Nooit met mijn andere 2 telefoon abonnementen ( andere providers ) voor Ben heb ik dit probleem meegemaakt. Als ik een andere sim in mijn telefoon gebruik dan heb ik meteen werkende 4G.

Mijn vermoeding : 4G bestaat niet of is heel slecht met Ben, binnen en buiten NL. Wij betalen wel voor 4G maar bij Ben bestaat misschien ( nog ) niet een vertroubaar en overal bereikbaar 4G netwerk.

Een snel oplossing AUB!!!
Badge
Ik heb helemaal geen bereik. Wel via de Wifi, maar dat komt omdat ik thuis ben en dat dus helemaal niets te maken heeft met de dienstverlening van Ben. Ik ben op dit moment ronduit woedend. Al ruim 2 uur totaal niet bereikbaar en kan al ruim 2 uur niet bellen. Alle excuusjes van Ben ook zat. Ik kan niet bellen in het buitenland. (Daar steek ik inmiddels al helemaal geen energie meer in.) Ik heb Ben al verzocht om een nieuwe simkaart. Ook met de simkaart is het gewoon zootje ben Ben. Dagelijks!!!!! ben ik niet bereikbaar, is er geen "geen verbinding met de simkaart (die nieuwe dus!), kan ik alleen noodoproepen doen, moet ik telkens mijn telefoon opnieuw aan en uit doen. Val ik in een gesprek ineens weg omdat er geen verbinding meer is enz. Nu moest ik vanochtend een aantal belangrijke telefoontjes plegen en kan dat nu al meer dan 2 uur niet doen. Kortom ik ben woedend. Ik zie dat dit een probleem is waar ik niet alleen mee te maken heb maar een alom probleem van Ben. En dit is dus al maanden!!!!!!! het geval. Ben kan je mij even uitleggen waarom je dit probleem nog steeds niet hebt verholpen? En op welke wijze gaat Ben haar klanten hier financieel voor compenseren? Ik betaal voor een gedegen netwerkverbinding!

Ik heb je bericht elders ook al beantwoord, maar hier voor de zekerheid zet ik mijn antwoord ook even neer:

Hoewel je probleem wat complexer is, geldt in principe dezelfde vragen die ik eerder stelde aan frubiohide voor een goede probleemanalyse. In jouw geval wil ik nog iets gerichter zoeken naar de oorzaak. Kan je mij een recent voorbeeld met locatie, tijdstip en datum (niet ouder dan twee dagen) waar je geen bereik had? Een screenshot waar de foutmelding/geen bereik melding te zien is of een oproep die is mislukt, is dan nodig om datum en tijdstip vast te stellen. Ik hoor het graag van je.

Beste Quan,

Het probleem betreft alleen mijn 4G. Ik krijg de foutmelding dat ik moet mijn "mobiele data aan doen". Bij mij staat het altijd aan. Toestel is Iphone 5 en ik zie wel een 4G verbinding bovenaan in beeld.
Ik ben klant van Ben sinds helf September en heb dit probleem altijd gehad, af en toe ( elke week ) geen 4G verbinding. Als ik in mijn telefoon instellingen voor 3G kiest in plaats van 3G dan is het probleem meteen opgelost, vreemd toch? Ik ben in Den Haag trouwens waneer dit gebeurt.

Nooit met mijn andere 2 telefoon abonnementen ( andere providers ) voor Ben heb ik dit probleem meegemaakt. Als ik een andere sim in mijn telefoon gebruik dan heb ik meteen werkende 4G.

Mijn vermoeding : 4G bestaat niet of is heel slecht met Ben, binnen en buiten NL. Wij betalen wel voor 4G maar bij Ben bestaat misschien ( nog ) niet een vertroubaar en overal bereikbaar 4G netwerk.

Een snel oplossing AUB!!!

Ik had je zelfde bericht elders ook al beantwoord, maar hier voor de zekerheid ook even:

Ik merk dat meer klanten sinds de nieuwe IOS update problemen ervaren met 4G. Het lijkt erop dat de 4G APN niet (goed) automatisch wordt binnengehaald. Je kan het gelukkig wel handmatig doen. Zou je het volgende voor mij willen uitvoeren? Ga naar instellingen>algemeen>stel opnieuw in en kies voor herstel netwerkinstellingen. Na het herstarten open je Safari en ga je naar ben.nl/iphonesettings. Daar kan je de nieuwste internetinstelingen downloaden en installeren. Na het installeren kan je onder instellingen>mobiel netwerk>opties mobiele data nog even controleren of 4G weer aan staat. Ik hoor graag of hiermee je 4G het weer (goed) doet.
Sorry Quan,

Was ik niet duidelijk genoeg?!!!! Mijn probleem is overal! In Nederland, in het buitenland, Als ik thuis aan het bellen val ik ineens in een normaal gesprek weg. Tijdens het winkelen. In de auto enzovoort. Ik ben zelfs naar anderen gelopen en gevraagd of zij naar mijn instellingen etc willen kijken. Maar die snapten er ook niets van. Maar wat Ben blijkbaar niet begrijpt. Ben heeft haar zaakjes niet op orde en behoort dit ZELF op te lossen. En niet haar afnemers allerlei ingewikkelde procedures mee te geven om het op te lossen. KORTOM MAAK VAN JULLIE NIET HET (NOG MEER) MIJN PROBLEEM. Dit is evident niet een incidenteel probleem bij een individuele klant maar geldt voor een groot aantal klanten. Ik stel het volgende voor. Ben stuurt een medewerker bij mij langs op de instellingen maar aan te passen! Daarnaast ga je niet in op mijn hele duidelijke vraag hoe Ben haar klanten FINANCIEEL gaat compenseren?! Dit probleem is nu al meer dan een half jaar het geval en mijn geduld is op. Ik heb maandenlang betaald voor een goede werkende netwerkverbinding en dit is maandenlang NIET het geval geweest. Ik ben heel erg boos nu! En accepteer dit niet langer!!!
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Ordinary,

Ik kan begrijpen dat je hier de balen van hebt. Helaas is het voor Ben niet mogelijk iemand langs te sturen.
Wel wil ik nog even iets proberen. Zojuist heb ik aan mijn kant een instelling aangepast.
Zou jij jouw toestel willen (her)starten en kijken of het probleem daarna verholpen is?
Sorry maar dit is eigenlijk niet eens een antwoord eigenlijk waardig. Je denkt serieus dat dat niet het eerste is wat een klant van Ben uit zichzelf al zal proberen?!!!
Nogmaals!!!
1)Hoe gaat Ben dit probleem - wat al meer dan een half jaar het geval- is oplossen? en;
2 Hoe gaat Ben mij financieel compenseren???
Ben pleegt op dit moment wanprestatie in haar dienstverlening jegens mij (en zo te lezen jegens vele andere klanten.) Dat is aan hun hoe die andere klanten van Ben hier in staan. Voor mij is dit niet acceptabel!
Ik heb netjes mijn facturen voldaan, dus mijn contractuele verplichtingen jegens Ben maar Ben voldoet niet vanuit haar zijde aan haar verplichtingen jegens mij.
Nog niemand vanuit de Ben van mij reageert tot nu toe hier op! Dit verwacht ik nu dus wel. Ook wat betreft hoe Ben mij gaat financiële compenseren.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Ordinary,

Zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven heb ik een instelling gewijzigd.
Dat is ook de reden dat ik je vraag om je toestel opnieuw op te starten. Op die manier kan deze instelling op jouw simkaart overgenomen worden.
Ik hoop daarmee jouw problemen te verhelpen.
Dag Jeroen,

Ik heb er weinig vertrouwen in maar we zullen zien. Ik mis nog steeds een antwoord op mijn 2de vraag. En de weigering hier op in te gaan is erg hardnekkig he?
HOE GAAT BEN MIJ FINANCIEEL COMPENSEREN VOOR HAAR WANPRESTATIE JEGENS MIJ WAT AL RUIM 6 MAANDEN HET GEVAL IS?

Reageer