Beantwoord

Ik kan mijn Samsung S7 niet ontgrendelen.

  • 3 april 2018
  • 2 reacties
  • 1514 keer bekeken

vandaag mijn nieuwe BEN simkaart proberen te activeren op mijn Samsubg Galaxy 7 nadat ik overgestapt ben met nummerbehouw. Bij het aanmelden moest ik een figuur tekenen, mijn pincode kon ik niet invoeren. Kan mijn toestel dus niet gebruiken. BEN gebeld. Of ik al een figuurtje getekend had? ja natuurlijk wel eea geprobeerd. Dan is het aanbod van BEN dat ze binnen 14 dagen een nieuw toestel sturen.......maximaal 14 dagen geen telefoon? Dat is niet acceptabel en werkt voor mij niet. Ook nodig voor mijn werk enz........ Dat heb ik laten weten. De dame kon niets anders doen dan aanbod herhalen en verder kon ik doodvallen. Ik suggereerde dat ze dan maar een koerier moeten sturen met een nieuw toestel. Dat kan niet. Dan maar mijn provider waar ik vandaan kwam maar weer activeren. Dat kan niet. Dan maar doorverbinden met iemand hoger in rang. Dat kan niet. Het is dus serieus zo dat BEN niets anders kan doen dan mij binnen veertien dagen een nieuw toestel te sturen??? Geen enkel alternatief? Zou toch werkelijk een schande zijn. Meer van dergelijke ervaringen? Dan snel weg bij BEN zou ik zeggen."
icon

Beste antwoord door Rox 4 april 2018, 08:35

Goedemorgen Rob, behoorlijk balen dat het niet lukt om je toestel te ontgrendelen dat schiet natuurlijk niet op. Om te beginnen heb ik de titel van je topic iets aangepast zodat het voor andere bezoekers duidelijk is waar je vraag over gaat, en ik heb je topic naar het juiste subforum verplaatst om het forum netjes en overzichtelijk te houden. In onze huisregels kun je nalezen waar je topic en de titel aan moet voldoen. Ik kan me goed voorstellen dat je er van schrikt dat er een aantal dagen over het omruilen van je toestel heen gaat. Mijn collega heeft jouw niet helemaal van de juiste informatie voorzien, het omruilen van het toestel is alleen mogelijk binnen 8 dagen na leveren, er wordt dan een zogenaamde DOA (dead on arrival) melding gedaan. Omdat jouw toestel in december 2017 is geleverd is deze termijn al verstreken, jij hebt natuurlijk wel gewoon 24 maanden garantie op je mobiele telefoon dus mocht het echt nodig zijn kan jouw toestel altijd aangemeld worden om naar de reparatie dienst verstuurd te worden.



Gelukkig zijn er meer wegen naar Rome leiden. Je kunt proberen om met deze stappen je toestel vergrendel code te wijzigen, maar dit werkt alleen als jouw Google account al aan het toestel gekoppeld staat.



Mocht dit niet kunnen/lukken dan kun je een hard reset uitvoeren om zo je toestel terug te zetten naar fabrieks instellingen, het nadeel hieraan is dat als jij al bestanden e.d op je toestel hebt staan deze veloren gaan. Hoe jij je mobiele telefoon kunt resetten wordt uitgelegd in dit filmpje.



Mocht al het bovenstaande niet helpen, wat ik erg jammer zou vinden, dan is het nodig om je toestel aan te melden ter reparatie zodat de techneuten dit voor jou kunnen oplossen. Hoe dat dan weer werkt lees je in dit topic.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen Rob, behoorlijk balen dat het niet lukt om je toestel te ontgrendelen dat schiet natuurlijk niet op. Om te beginnen heb ik de titel van je topic iets aangepast zodat het voor andere bezoekers duidelijk is waar je vraag over gaat, en ik heb je topic naar het juiste subforum verplaatst om het forum netjes en overzichtelijk te houden. In onze huisregels kun je nalezen waar je topic en de titel aan moet voldoen. Ik kan me goed voorstellen dat je er van schrikt dat er een aantal dagen over het omruilen van je toestel heen gaat. Mijn collega heeft jouw niet helemaal van de juiste informatie voorzien, het omruilen van het toestel is alleen mogelijk binnen 8 dagen na leveren, er wordt dan een zogenaamde DOA (dead on arrival) melding gedaan. Omdat jouw toestel in december 2017 is geleverd is deze termijn al verstreken, jij hebt natuurlijk wel gewoon 24 maanden garantie op je mobiele telefoon dus mocht het echt nodig zijn kan jouw toestel altijd aangemeld worden om naar de reparatie dienst verstuurd te worden.

Gelukkig zijn er meer wegen naar Rome leiden. Je kunt proberen om met deze stappen je toestel vergrendel code te wijzigen, maar dit werkt alleen als jouw Google account al aan het toestel gekoppeld staat.

Mocht dit niet kunnen/lukken dan kun je een hard reset uitvoeren om zo je toestel terug te zetten naar fabrieks instellingen, het nadeel hieraan is dat als jij al bestanden e.d op je toestel hebt staan deze veloren gaan. Hoe jij je mobiele telefoon kunt resetten wordt uitgelegd in dit filmpje.

Mocht al het bovenstaande niet helpen, wat ik erg jammer zou vinden, dan is het nodig om je toestel aan te melden ter reparatie zodat de techneuten dit voor jou kunnen oplossen. Hoe dat dan weer werkt lees je in dit topic.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Rob! Heb jij inmiddels al toegang tot jouw mobiele telefoon? #Benbenieuwd

Reageer