Kan geen mms berichten verzenden

• 27 november 2017
  • 13 reacties
  • 12346 keer bekeken

Ik heb een samsung s6 en bij het versturen van een langere sms wordt deze omgezet naar een mms, waarom is dat en het bericht wordt niet verstuurd.
Hoe kan ik bij de instellingen komen om het WEL te versturen??

13 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi olk1945, o jee. Ik begrijp dat je niet zit te wachten op extra MMS kosten terwijl je naar jouw idee een simpel sms'je stuurt. Hoe het komt dat een SMS kan veranderen in een MMS leg ik als eerst aan je uit:

Bij het sturen van een lange sms’en kan je toestel beslissen om dit om te zetten in een MMS. Vaak gebeurt dit al als een sms langer is dan 3 berichten. Echjer is dit afhankelijk van het besturingssysteem van je toestel. Een MMS kan ook verzonden worden als er smileys worden meegestuurd, of als er speciale tekens worden verzonden in het bericht, zoals een á, é ö etc.. Door deze speciale tekens te gebruiken kan de lengte worden ingekort van het sms'je, waardoor je al snel zit aan een MMS. Ook kan het versturen van foto's of bestanden ervoor zorgen dat de SMS wordt omgezet naar een MMS.

Zou je kunnen aangeven welke informatie jij krijgt vanuit je toestel als je de MMS wilt verzenden? Krijg je een bepaalde (fout)melding of dergelijke?
Er staat onderaan het bericht, MMS tijdstip en een rood uitroepteken, klik ik dat aan krijg ik de mededeling , Verzenden mislukt, dan heb ik drie mogelijkheden , opnieuw verzenden bericht wissen of bericht bewerken
Reputatie 6
Badge +8
In dat geval raad ik je aan om de MMS instellingen de controleren op je telefoon. De MMS instellingen zouden als volgt moeten staan:

Profielnaam: Ben MMS
Homepage (URL, startpagina): http://benmms
Proxy-adres: 10.010.010.011
IP-adres: Automatisch
Drager gegevens: GPRS
GPRS toegangspunt: mms.ben
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode): doorlopend
Poort: 8080
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: Leeg (dus niets invullen)
Sorry, en waar doe ik dat op mijn samsung S6?
Reputatie 6
Badge +8
Een uitleg over hoe jij de instellingen opnieuw kunt doorvoeren in je toestel kun je vinden door hier te klikken. Bij stap 11 en 12 gebruik je de bovenstaande gegevens.
De gegens die ik moet invoerrn komen niet overeen met mijn smartphone kunt u de gegevens niet installeren
Reputatie 6
Badge +8
Dat is vreemd! Helaas kan ik vanaf een afstand niet de instellingen in jouw toestel verwerken. Wel heb ik je zojuist een mail gestuurd met een aantal stappen om door te nemen. Zou je de stappen willen volgen?
Het is me nog steeds niet gelukt.
Ik stuur 3 schermafbeeldingen mee misschien kunt U deze op de juiste manier voor mij invullen??
Reputatie 6
Badge +8
Helaas heb ik de mogelijkheid daar niet toe.. Vanaf de klantenservice kunnen wij niet de juiste informatie/instellingen in je toestel zetten. Dit omdat wij simpelweg niet de beschikking hebben tot jouw toestel. Heb je de mail al doorgenomen die ik je gister heb verzonden?
Ja, de mail heb ik al ontvangen, maar mijn vraag is gewoon om kunt U aangeven welke vakjes ik moet invullen en welke niet en welke vakje op welke plaats
In dat geval raad ik je aan om de MMS instellingen de controleren op je telefoon. De MMS instellingen zouden als volgt moeten staan:

Profielnaam: Ben MMS
Homepage (URL, startpagina): http://benmms
Proxy-adres: 10.010.010.011
IP-adres: Automatisch
Drager gegevens: GPRS
GPRS toegangspunt: mms.ben
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode): doorlopend
Poort: 8080
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: Leeg (dus niets invullen)

Als ik zo even heb mee zitten lezen. Heeft ze het antwoordt al gegeven. Kwestie telefoon en en dit berichtje naast mekaar houden en invullen.
Ik zeg het nog een keer mijn mms instellingen zien er anders uit dan bovenstaande, kijk maar naar de foto's
Zou je niet de gegevens die je wel in kan vullen in kunnen vullen? Het staat indd. In een andere volgorde en jij hebt meer opties die je kan aanpassen.
Maar als je de gegevens invult die je van Angelique heb gehad invult en de rest leeg laat. Kijken of die het dan wel doet.

Reageer