Beantwoord

Kan niet verbinden met Ben NL netwerk

• 1 mei 2018
  • 8 reacties
  • 1377 keer bekeken

een week geleden kreeg ik op mijn telefoon een melding waarop stond: "geselecteerd netwerk , Ben NL. niet beschikbaar." nou ben ik gaan kijken op internet en vond dat als ik naar instellingen van mobiele netwerken ging me daar bij netwerkoperators weer kon aanmelden bij het BEN netwerk. helaas had dit voor mij geen succes, ik kreeg het bericht "kan niet verbinden, probeer later opnieuw." 3 dagen later heb ik dit opnieuw geprobeerd maar ik kreeg hetzelfde bericht nogmaals. hoe kan ik weer geregistreerd worden?
samsung galaxy s6 SM-G920F
android 7.0
icon

Beste antwoord door Angelique 2 mei 2018, 08:19

Hoi Sil, gek dat je al een week last hebt van een netwerk die maar niet lijkt te werken op je toestel! Fijn dat je direct aangeeft wel toestel je gebruikt en welke Android versie je hebt staan op je telefoon.

Ik ben het systeem ingedoken om te zien of ik een reden kan vinden voor de problemen die er spelen. Gelukkig kom ik geen vreemde dingen tegen die deze klachten zouden kunnen omschrijven. Omdat ik niet direct een reden kan vinden voor het probleem wil ik je vragen om deze instellingen door te nemen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Sil, gek dat je al een week last hebt van een netwerk die maar niet lijkt te werken op je toestel! Fijn dat je direct aangeeft wel toestel je gebruikt en welke Android versie je hebt staan op je telefoon.

Ik ben het systeem ingedoken om te zien of ik een reden kan vinden voor de problemen die er spelen. Gelukkig kom ik geen vreemde dingen tegen die deze klachten zouden kunnen omschrijven. Omdat ik niet direct een reden kan vinden voor het probleem wil ik je vragen om deze instellingen door te nemen.
hallo angelique,
jammer genoeg had ik al een beetje rond gekeken op het forum van ben en heb dit al geprobeerd met geen succes.
overgens heb ik trouwens niet duidelijk gezegt dat het niet alleen over mobiel internet (4G) gaat maar ook bellen en smsen.
Reputatie 6
Badge +8
Goed dat je het aangeeft, Sil! Jammer dat de instellingen niet wilde helpen... Om de problemen verder te onderzoeken moeten we gaan kijken naar het toestel, simkaart of een combinatie van beide.

Wil jij je simkaart in een ander toestel proberen, de PINcode invullen en zien of je verbinding kan maken? Doe hetzelfde met een simkaart van iemand anders in jouw toestel. Zo kunnen we achterhalen of de problemen zitten in het toestel of de simkaart. Ik hoor graag van je.
de simkaart in een ander toestel werkt wel, een andere simkaart in mijn toestel werkt niet, toch lijkt het of het toestel wel bereik heeft ofzo, ik kan namelijk wel mijn sim pincode invoeren bij het opstarten van mijn telefoon en het bereik balkje is wel aanwezig.
Reputatie 6
Badge +8
Hmmm, gek zeg... Door de informatie die jij geeft zou ik zeggen dat er een probleem zit in het toestel, gezien je aangeeft dat een andere simkaart ook niet werkt in jouw telefoon. Het kan een probleem zijn met de instellingen, of het toestel zelf. Wat je zou kunnen proberen is je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let hierbij wel op dat je gegevens kunt wissen! Maak daarom altijd eerst een back-up van alle gegevens op het toestel. Klik hier voor de instructies.
ook fabrieksherstel had ik al een keer geprobeerd, ook helaas met weinig succes. ik zou ook wel is gaan informeren bij Samsung misschien dat die mij verder kunnen helpen.
Reputatie 6
Badge +8
Dat lijkt mij een goed idee, Sil. Laat je het mij weten als je vanuit Samsung meer informatie hebt?

Reageer