Beantwoord

Netwerk versus WiFi op Samsung S5 Neo

• 11 september 2017
  • 5 reacties
  • 278 keer bekeken

• Ben op dreef
  • 7 reacties
Ik heb sinds vandaag een BEN abonnement met data van 1000 Mb en ik ben niet bekend met een Data-limiet, omdat ik altijd WiFi gebruikte. Ik wil nu graag weten of ik kan zien welk netwerk de telefoon gebruikt en of ik data uit kan zetten als ik WiFi gebruik (om onnodige kosten en data te besparen).
Ik ben in het bezit van een Samsung S5 Neo.
Wie o wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Snoeshaantje 12 september 2017, 08:18

Hoi :D

Omdat je in Bold schrijft verwacht ik dat dat prettig voor je om te lezen is, dus doe ik dat ook voor jou.
:)

Je kunt data uitzetten via bijvoorbeeld je telefoon bij gebruik van WiFi. (geldt andersom ook) Via de jouw mijn Ben zal dat ook kunnen denk ik voor 99%.

Wanneer je over je scherm van boven naar beneden scrollt dan zie je een aantal vakjes, WiFi / GPS / melodie maar ook mobiele netwerken.

Via dat vakje kun je bijvoorbeeld de mobiele (data) netwerken aan-/uitzetten, zoals ook WiFi.
Helemaal onderaan kun je zien welk netwerk je gebruikt, de telefoon staat standaard op automatisch 4g maar kiest wat hij mag en kan ontvangen.

Ben stuurt bij 80 en 100% een waarschuwing via sms, houdt dat in de gaten.
EN via je telefoon
Voor datalimiet en ook waarschuwing is gegevensgebruik (instellingen, verbindingen) te gebruiken, maar bijvoorbeeld met my datamanager (Google play) werkt dat fijner.

Kijk eens of het mogelijk is om in te stellen welke apps data mogen gebruiken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hoi :D

Omdat je in Bold schrijft verwacht ik dat dat prettig voor je om te lezen is, dus doe ik dat ook voor jou.
:)

Je kunt data uitzetten via bijvoorbeeld je telefoon bij gebruik van WiFi. (geldt andersom ook) Via de jouw mijn Ben zal dat ook kunnen denk ik voor 99%.

Wanneer je over je scherm van boven naar beneden scrollt dan zie je een aantal vakjes, WiFi / GPS / melodie maar ook mobiele netwerken.

Via dat vakje kun je bijvoorbeeld de mobiele (data) netwerken aan-/uitzetten, zoals ook WiFi.
Helemaal onderaan kun je zien welk netwerk je gebruikt, de telefoon staat standaard op automatisch 4g maar kiest wat hij mag en kan ontvangen.

Ben stuurt bij 80 en 100% een waarschuwing via sms, houdt dat in de gaten.
EN via je telefoon
Voor datalimiet en ook waarschuwing is gegevensgebruik (instellingen, verbindingen) te gebruiken, maar bijvoorbeeld met my datamanager (Google play) werkt dat fijner.

Kijk eens of het mogelijk is om in te stellen welke apps data mogen gebruiken.
Bedankt voor de antwoorden.
Ik moet hier nu wel uit zien te komen.
Had ook al wat gezien in de BEN app dat je hem op MB pauze kan zetten. Dan heb je ook niet de kans dat hij bij een te zwak WiFi signaal op Netwerk/data gaat lopen.
Reputatie 6
Badge +4
Nog een kleine maar ook belangrijke opmerking, controleer voor de zekerheid wel even bij de wifi instellingen dat slimme netwerkwissel uit staat.
Die had ik al uit staan, maar toch bedankt.
Fijne avond verder en welterusten voor straks.

--------
Reputatie 6
Badge +4
Die had ik al uit staan, maar toch bedankt.
Fijne avond verder en welterusten voor straks.

--------

Graag gedaan, Lia, een fijne dag gewenst. Straks is echt eerder. 🙂

Reageer