Beantwoord

Puk code opnieuw invoeren bij herstart telefoon

• 14 april 2017
  • 4 reacties
  • 1896 keer bekeken

Telkens als ik mijn telefoon opnieuw opstart moet ik mijn puk code opnieuw invoeren.
Wordt deze niet onthouden als de sim kaart geactiveerd is?
icon

Beste antwoord door n.looijschelder 16 april 2017, 00:26

Na onderzoek blijkt dat er een optie is om de SIM-kaart te blokkeren zodat bij een herstart van de telefoon telkens de pincode van de SIM kaart vereist is.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Je haalt 2 dingen door elkaar volgens mij. De pukcode dient voor iets anders, en dat wordt normaal gesproken niet gevraagd bij het opnieuw starten van de telefoon. Het gaat om de pincode. Dit is een standaard bescherming om jou (je simkaart) te beschermen tegen onbevoegd gebruik, tegen voor jou ongewenste kosten. De telefoon onthoud dus wel je pincode maar controleert of hij goed wordt ingevoerd. Wanneer je niet wilt dat de telefoon dat doet kun je dat wijzigen bij instellingen > beveiliging.
Beste Groentjuh,

ik haal helaas deze twee dingen niet door elkaar.

Nadat de telefoon opnieuw opgestart wordt dien ik de puk code opnieuw in te voeren. Daarna moet ik de telefoon zelf nog ontgrendelen.
Na onderzoek blijkt dat er een optie is om de SIM-kaart te blokkeren zodat bij een herstart van de telefoon telkens de pincode van de SIM kaart vereist is.
Reputatie 6
Badge +4
Beste Groentjuh,

ik haal helaas deze twee dingen niet door elkaar.

Nadat de telefoon opnieuw opgestart wordt dien ik de puk code opnieuw in te voeren. Daarna moet ik de telefoon zelf nog ontgrendelen.

Hallo n.looijschelder.

De pukcode wordt gebruikt als je 3x de verkeerde pincode hebt ingevoerd.
En laat me raden. De optie die je hebt gevonden zit bij beveiliging, pincode 1 (?).

Lees nog maar eens mijn 1e reactie. Daar blijf ik bij.:)

Fijne pasen.

Reageer