Activeren simkaart lukt niet via IkBen

• 24 maart 2018
  • 5 reacties
  • 186 keer bekeken

Heb nieuwe telf waar een nano simkaart in moest. Deze kreeg ik via belsimpel er netjes bij, met een brief van BEN hoe te activeren. Dit wil niet lukken.Er kan een reden zijn, omdat de laatste rek nog openstaat, maar deze wordt altijd automatisch afgehouden. Heb bericht gehad dat dit de 28ste mrt zou gebeuren. Dan zou ik nog paar dagen moeten wachten, terwijl ik altijd perfect betaald heb. Wat kunnen jullie doen. Hoop dat dit snel is opgelost.

Groetjes,
Wim

5 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Hi Spoek!

Een nieuwe telefoon, wat leuk! Voor welke ben je gegaan?

Je kan je simkaart niet activeren wanneer:

- Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald
- Je huidige simkaart is geblokkeerd
- Je je huidige abonnement hebt opgezegd en is beëindigd
- Je nieuwe Ben abonnement is nog niet gestart. Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. Hierover ontvang je een e-mail
- Je je huidige abonnement hebt verlengd en een nieuwe simkaart hebt ontvangen. Dan kun je de volgende dag na de aflevering van je bestelling de simkaart activeren
- Je het gebruikslimiet hebt behaald

Ik ben dus bang dat het inderdaad te maken heeft met de factuur. Maar ik wil je natuurlijk helpen om te kijken of het er echt niet mee te maken heeft. Heb je de onderstaande stappen gevolgt?:

Zo activeer je een vervangende simkaart

1. Bepaal welk formaat sim je nodig hebt. Op de simkaart vind je uitleg hierover.
2. Ga naar www.ben.nl/inloggen en log in.
3. Ga naar 'Activeren simkaart'. Vind je dit menu niet terug, dan zijn je gegevens nog niet verwerkt. Probeer het de volgende dag nog eens.
4. Volg de aangegeven stappen. Het simkaartnummer is het nummer achter ICC.
5. Plaats nu je nieuwe simkaart in je mobiele telefoon.
6. Toets je nieuwe pincode in, deze staat op de kaart.

Wel moet ik zeggen dat het bij Ben bekend is dat er niet altijd de mogelijk hij is om je (vervangende) simkaart te activeren. Daarvoor zul je moeten wachten op een Moderator zij kunnen dit alsnog voor je doen.

Ik hoop dat het je gaat lukken, zo niet dan horen we dat graag van je! Want wij zijn er voor jou 😉
Hoi Johrick,

Heb ik allemaal gedaan, Als ik op activeren klik dan staat er dat het momenteel niet kan. Heb een mail van BEN gehad dat rek feb op 28 maart wordt afgehouden. Gaat altijd automatisch. Denk dat daar het probleem zit. Wel raar dat belsimpel alles netjes afwerkt,{daar heb ik losse telf gekocht} en dat het bij BEN fout gaat,

Wim
Hoi,
Ben trouwens voor de moto g5 plus gegaan.
Reputatie 5
Badge +1
Hi Wim,

Een moto g5 plus? Gaaf! Bevalt hij een beetje? Of maak je er nog geen gebruik van inverband met je simkaart?

Ik snap je probleem en ik ben bang dat het inderdaad aan de rekening ligt.

Wat ik je aanraad is om Ben even een berichtje via Facebook of Twitter te sturen zodat ze je daar verder kunnen helpen met je probleem. Ze zitten daar voor je klaar tot 16:00!

Ik hoop samen met jou op een snelle oplossing 😉

Fijn weekend!
Reputatie 7
Badge +7
Ai Spoek! Wat superstom dat het niet lukt om via IkBen je nieuwe simkaart te activeren, ik kan me goed voorstellen dat je niet kunt wachten om met je nieuwe telefoon aan de slag te gaan! Fijn dat je bovenstaande stappen met Johrick hebt doorlopen. Balen dat het niet heeft mogen helpen, maar ik ga dit nu helemaal voor je in orde brengen! Om dit te kunnen doen heb ik het 19 cijferige icc nummer (89311..) van je nieuwe Ben simkaart nodig. Deze vind je op de simkaart en op het pasje waar je de simkaart hebt uitgedrukt. Wil je mij deze sturen? Dan ga ik de kaart voor je activeren!

Reageer