"KPN heeft het volgende bericht ontvangen van [mijn nummer bij Ben] op [datum] om [tijd]. Waarschuwing SIM-kaart vervangen. SIM-kaart is weg. IMEI [heel groot getal]".
De tekst tussen [] is uiteraard niet letterlijk.
Ik heb dit probleem eerder (per email) aan jullie voorgelegd maar jullie wisten niet wat het betekende.
Inmiddels heb ik zelf verder gezocht en op de site van KPN is te vinden dat dit bericht gegenereerd wordt als een mobiele telefoon gestolen is, zie: https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/lastig-gevallen-via-vaste-telefoon-359051
Het lijkt er dus op dat het nummer dat ik van jullie gekregen heb afkomstig is van een gestolen mobiele telefoon. Ik vind dat bijzonder vervelend en vraag jullie daarom nogmaals om hier iets aan te doen of aan mij door te geven wat ik hier aan kan doen.
Verder wil ik van jullie weten hoe het kan dat ik dit bericht ontvang op mijn vaste telefoonnummer terwijl ik jullie nooit het nummer van mijn vaste telefoon heb doorgegeven.
Ter info: Ik heb dit mobiele Ben-nummer nieuw, mijn mobiele telefoon is dual-SIM, de andere SIM-kaart behoort bij een nummer van mijn werk dat ik al vele jaren heb en geen problemen geeft; op mijn factuur van jullie staan de bovengenoemde sms-jes vermeld, dus het is zeker dat mijn mobiele telefoon (dus de Ben simkaart) deze berichten verstuurd.
Beste antwoord door Wietske