Beantwoord

automatische sms-jes verzonden door Ben simkaart naar vaste telefoon

• 8 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 191 keer bekeken

Sinds ik mijn abonnement bij jullie heb afgesloten krijg ik iedere maand een sms-bericht op mijn vaste telefoon (aangesloten via Ziggo) met de volgende mededeling:

"KPN heeft het volgende bericht ontvangen van [mijn nummer bij Ben] op [datum] om [tijd]. Waarschuwing SIM-kaart vervangen. SIM-kaart is weg. IMEI [heel groot getal]".
De tekst tussen [] is uiteraard niet letterlijk.

Ik heb dit probleem eerder (per email) aan jullie voorgelegd maar jullie wisten niet wat het betekende.
Inmiddels heb ik zelf verder gezocht en op de site van KPN is te vinden dat dit bericht gegenereerd wordt als een mobiele telefoon gestolen is, zie: https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/lastig-gevallen-via-vaste-telefoon-359051
Het lijkt er dus op dat het nummer dat ik van jullie gekregen heb afkomstig is van een gestolen mobiele telefoon. Ik vind dat bijzonder vervelend en vraag jullie daarom nogmaals om hier iets aan te doen of aan mij door te geven wat ik hier aan kan doen.
Verder wil ik van jullie weten hoe het kan dat ik dit bericht ontvang op mijn vaste telefoonnummer terwijl ik jullie nooit het nummer van mijn vaste telefoon heb doorgegeven.

Ter info: Ik heb dit mobiele Ben-nummer nieuw, mijn mobiele telefoon is dual-SIM, de andere SIM-kaart behoort bij een nummer van mijn werk dat ik al vele jaren heb en geen problemen geeft; op mijn factuur van jullie staan de bovengenoemde sms-jes vermeld, dus het is zeker dat mijn mobiele telefoon (dus de Ben simkaart) deze berichten verstuurd.
icon

Beste antwoord door Wietske 9 oktober 2018, 13:26

Goed dat je dit met ons bespreekt Hajo! Ik begrijp dat je dit als vervelend ervaart en wil dit graag samen met jou oplossen. Is het mogelijk dat je via jouw mobiele telefoon het huistelefoonnummer hebt ingesteld als noodnummer? Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom je deze sms'jes specifiek op het huistelefoonnummer ontvangt. Wat betreft de oplossing: je geeft aan dat je het telefoonnummer nog niet zo lang hebt. We kunnen je een nieuw telefoonnummer aanbieden, uiteraard op onze kosten. Laat mij even weten wat je hiervan vindt.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Goed dat je dit met ons bespreekt Hajo! Ik begrijp dat je dit als vervelend ervaart en wil dit graag samen met jou oplossen. Is het mogelijk dat je via jouw mobiele telefoon het huistelefoonnummer hebt ingesteld als noodnummer? Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom je deze sms'jes specifiek op het huistelefoonnummer ontvangt. Wat betreft de oplossing: je geeft aan dat je het telefoonnummer nog niet zo lang hebt. We kunnen je een nieuw telefoonnummer aanbieden, uiteraard op onze kosten. Laat mij even weten wat je hiervan vindt.
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb het ook intern besproken met mijn collega maar helaas is er zo 1,2,3 geen andere oplossing.
Reputatie 5
Badge +6
Nog even een laatste update. Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere provider (met behoud van nummer) en sindsdien is het probleem verholpen.

Jammer dat je bent overgestapt, maar je bent natuurlijk vrij om te gaan. Fijn om te horen dat het probleem wel verholpen is.
Ik heb geen noodnummer ingesteld.

Ik heb een paar maanden geleden al mijn contacten mijn huidige nieuwe nummer doorgegeven en vind het nogal bezopen om dat binnenkort weer te moeten doen (met als risico dat mensen dat dan door elkaar gaan halen en vervolgens mij op het dan niet meer in gebruik zijnde nummer proberen te bellen), dus als dat het enige is dat jullie kunnen bedenken om dit probleem op te lossen, dan stap ik liever gelijk over naar een andere provider...
Nog even een laatste update. Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere provider (met behoud van nummer) en sindsdien is het probleem verholpen.

Reageer