Beantwoord

De pincode van mijn nieuwe simkaart werkt niet

• 13 december 2017
  • 5 reacties
  • 676 keer bekeken

Aangezien mijn 2-jarig Ben abonnement ten einde liep, heb ik een nieuw abonnement met toestel afgesloten met nummerbehoud. Eerst kon ik niet de SIM-kaart activeren. Telefonisch heb ik contact gehad met BEN en die zou het voor mij geactiveerd hebben. Het toestel is opnieuw opgestart en nu moet ik inloggen met de pincode die achterop de kaart van de nieuwe SIM-kaart staat. Hij doet het alleen niet en nu kan ik niet in de telefoon. Waar kan dit aan liggen?
icon

Beste antwoord door Rox 14 december 2017, 07:53

Goedemorgen studentiKoos! Superfijn dat het is gelukt om de kruistest uit te voeren. Je bent een topper! Nu weten we 100% zeker dat het probleem door jouw nieuwe mobiele telefoon wordt veroorzaakt, dit is alleen helaas niet iets wat ik op afstand voor je kan oplossen. Als een toestel binnen 8 dagen na aflevering gebreken vertoont (zoals het niet kunnen invoeren van de pincode) dan noemen we dit een DOA (dead on arrival) en heb jij recht op een kosteloze omruiling van de mobiele telefoon. Jij hebt immers recht op een goed werkend toestel! Omdat jouw mobiele telefoon niet door Ben maar door een extern verkooppunt is geleverd dien je de DOA bij hen aan te melden en zullen zij de omruiling voor je in orde brengen. Zo kun jij alsnog zo snel mogelijk met je nieuwe toestel aan de slag!

Wat je zelf nog zou kunnen proberen is een hard reset uitvoeren met je mobiele telefoon, de instructies daarvoor vind je hier.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ohjeetje studentiKoos! Dat is onhandig zeg! Ik kan me goed voorstellen dat jij niet kunt wachten om met je nieuwe telefoon aan de slag te gaan! Ik help je graag met het ontgrendelen van het toestel. Welke foutmelding krijg je precies te zien als je de pincode invoert?
Daar heb je helemaal gelijk in!

'Pincode is fout, nog 2 pogingen'komt er te staan. Op dit moment heb ik mijn oude code van het vorige kaartje geprobeerd en de standaard 0000, maar niets werkt. Ik ben er nu een paar uur mee bezig omdat ik telkens zoveel minuten tot een half uur moet wachten voor ik opnieuw mag proberen...
Reputatie 7
Badge +7
Hmm ik zie in het systeem de pincode 8204 staan, komt dat overeen met wat er op het pasje staat? Als je de pincode 3x verkeerd hebt ingevoerd zou jouw simkaart om de pukcode moeten vragen, heb jij de mogelijkheid toevallig om de simkaart in een andere telefoon te testen? Zo kan ik namelijk in een keer vast stellen of het probleem door je toestel of door je simkaart wordt veroorzaakt!
Dat is inderdaad de pincode die ik heb gekregen. Na het uitproberen in een andere telefoon waar de pincode wordt geaccepteerd in 1x, krijg ik bij het opnieuw proberen van de SIM-kaart in de nieuwe telefoon de melding pin vereist na het opnieuw starten van het apparaat. Dan wordt hij niet gepakt...
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen studentiKoos! Superfijn dat het is gelukt om de kruistest uit te voeren. Je bent een topper! Nu weten we 100% zeker dat het probleem door jouw nieuwe mobiele telefoon wordt veroorzaakt, dit is alleen helaas niet iets wat ik op afstand voor je kan oplossen. Als een toestel binnen 8 dagen na aflevering gebreken vertoont (zoals het niet kunnen invoeren van de pincode) dan noemen we dit een DOA (dead on arrival) en heb jij recht op een kosteloze omruiling van de mobiele telefoon. Jij hebt immers recht op een goed werkend toestel! Omdat jouw mobiele telefoon niet door Ben maar door een extern verkooppunt is geleverd dien je de DOA bij hen aan te melden en zullen zij de omruiling voor je in orde brengen. Zo kun jij alsnog zo snel mogelijk met je nieuwe toestel aan de slag!

Wat je zelf nog zou kunnen proberen is een hard reset uitvoeren met je mobiele telefoon, de instructies daarvoor vind je hier.

Reageer