Beantwoord

Geen verbinding na activatie vervangende simkaart

• 7 februari 2018
  • 15 reacties
  • 215 keer bekeken

Hoi,

Onlangs heb ik een nieuwe simkaart besteld, en vanmorgen kreeg ik een email dat deze is gactiveerd. Echter krijg ik nog steeds geen verbinding met het netwerk, ook niet als ik het probeer met een andere telefoon. Op mijn ikBen pagina staat ook dat de simkaart geactiveerd is. Mijn oude simkaart is al gedeactiveerd, dus ik vraag me af wat ik hier verder nog aan kan doen?
icon

Beste antwoord door Angelique 7 februari 2018, 13:59

Onwijs vreemd! Fijn dat je de simkaart in een ander toestel hebt kunnen testen. Waar het probleem precies zit.. Dat is voor ons beide een raadsel op dit moment. Om ervoor te zorgen dat jij weer zo snel mogelijk gebruik kunt maken van je abonnement, stuur ik direct een nieuwe simkaart jouw kant op. De simkaart zal ik uiteraard kosteloos verzenden naar je. Sorry voor het ongemak!
Bekijk origineel

15 reacties

Aanvullende informatie, mijn telefoon zegt dat de simkaart helemaal niet gelezen kan worden. Mijn oude simkaart wordt nog wel gelezen
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Fonitini, welkom op het forum! Erg onhandig dat de vervangende simkaart nog niet lijkt te werken nadat je de simkaart hebt geactiveerd!

Direct ben ik het systeem in gedoken en ik zie dat er een simkaart om 10:44 uur is geactiveerd vandaag. De laatste drie cijfers van de geactiveerde simkaart zijn: 844. Zou je willen nakijken of het om de juiste simkaart gaat? Als het simkaartnumer klopt, dan zou ik je graag willen vragen om de simkaart met nummer 844 op het einde in je toestel te plaatsen, en het toestel te herstarten. Krijg je bij het opnieuw inschakelen van het toestel de mogelijkheid om de (nieuwe) PIN code in te voeren? Zo niet, probeer de simkaart dan even in een ander toestel.

Blijkt het simkaartnummer 844 onjuist te zijn, dan ontvang ik graag het juiste simkaartnummer zodat ik de juiste simkaart voor je kan activeren.
Bedankt voor je reactie.
Het simkaartnummer eindigt inderdaad op 844. Als ik mijn telefoon reboot krijg ik opneiuw de melding dat er geen simkaart gelezen kan worden. Eenzelfde melding krijg ik ook als ik de simkaart in een andere telefoon stop. Ik kan dus ook niet de pincode invoeren
Reputatie 6
Badge +8
Onwijs vreemd! Fijn dat je de simkaart in een ander toestel hebt kunnen testen. Waar het probleem precies zit.. Dat is voor ons beide een raadsel op dit moment. Om ervoor te zorgen dat jij weer zo snel mogelijk gebruik kunt maken van je abonnement, stuur ik direct een nieuwe simkaart jouw kant op. De simkaart zal ik uiteraard kosteloos verzenden naar je. Sorry voor het ongemak!
Mijn nw simkaart werkt ook niet, wel geactiveerd. Via een chat zei men dat ik mij iphone instellingen moest aanpassen. Men stuurt me een link maar deze werkt niet! Simkaart werkt ook niet in n andere telefoon.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi cldonkers0, bij jou zie ik dat er iets niet helemaal goed was gegaan met de simkaart die je had ontvangen. Wij hebben jou op 2 februari een nieuwe simkaart toegestuurd waarvan het simkaartnummer 89311621XXXXXXXXX85 is. Klopt het dat je deze simkaart hebt ontvangen? Zo ja, dan zou de simkaart eerst nog geactiveerd moeten worden voordat deze werkt. Laat je het mij weten?
Ja, dat klopt. Maar toen ik vrijdag met iemand van Ben belde werd mij gezegd dat de kaart geactiveerd was. Helaas, niks werkt ook niet in n andere telefoon. De link naar iphone instellingen die ik toen kreeg werkt helemaal niet.
Reputatie 6
Badge +8
Dat is gek! Ik zie geen activatie terug van de nieuwe simkaart. Zou je het volledige simkaartnummer aan mij door kunnen geven? Dan zorg ik ervoor dat de nieuwe simkaart die je hebt ontvangen, alsnog geactiveerd zal worden.
Angelique, ik heb telefonisch contact gehad met Ben en je collega zegt dat het aan t netwerk ligt. Men stelt mij voor om vandaag een paar keer mn tel aan/uit te zetten in de hoop dat dan het netwerk wordt opgepikt. Dit vind ik eerlijk gezegd een primitief voorstel zeker omdat als het dan vandaag nog niet lukt ik morgen (!) maar terug moet bellen en dat er dan n technischer iemand naar gaat kijken. Dat is toch geen service? Ik heb bijna spijt dat ik overgestapt ben naar Ben. Het zou toch normaler zijn als er vandaag n technischer iemand naar kijkt?
Reputatie 6
Badge +8
Ik denk dat het probleem ergens anders in zit. Het simkaartnummer bij ons in het systeem is namelijk anders, dan het simkaartnummer die jij hebt ontvangen. Als het juiste simkaartnummer niet actief is, dan werkt de simkaart niet. Om deze reden vroeg ik jou om het volledige simkaartnummer, zodat ik de nieuwe simkaart die jij hebt ontvangen, kan activeren. Hierna zou het probleem verholpen moeten zijn.

Zou je kunnen aangeven hoe het komt dat je telefonisch contact opnam na ons contact?
Okay, het simkaartnr is: [edit]

Ik nam ook telefonisch contact op omdat ik een beetje ongeduldig werd, niet omdat ik vond dat jij het niet goed deed. Ik wilde gewoon direct contact en horen wat er nou aan de hand is.

groet, Loes
Reputatie 6
Badge +8
Ik kan begrijpen dat het in sommige gevallen net even iets makkelijker is om telefonisch contact op te nemen. Helaas liepen hierdoor de gesprekken/verhalen door elkaar heen wat ik erg spijtig vind om te lezen. De nieuwe simkaart heb ik zojuist voor je geactiveerd. Wil jij de nieuwe simkaart in je telefoon stoppen en het toestel volledig uit- en opnieuw aanzetten en vervolgens de PIN code invoeren? Hierna zou jij gebruik kunnen maken van je abonnement. Laat je het mij weten of het is gelukt?
Yes, het werkt!

Hartelijk dan Angelique?
Dank (sorry)!
Reputatie 6
Badge +8
Ah, super! Dat is fijn om te lezen zo op de maandag. Heel veel plezier met je Ben abonnement! Mochten er nog vragen zijn, trek dan gerust nog even aan de bel.

Reageer