Beantwoord

Heractiveren simkaart

• 1 juli 2018
  • 11 reacties
  • 340 keer bekeken

Hoi,

Een tijdje terug is mijn telefoon gestolen en heb ik mijn simkaart laten blokkeren. Omdat dit een heel oud toestel was heb ik besloten een nieuw toestel te bestellen bij Belsimpel en mijn abonnement bij Ben te verlengen. Echter heb ik nu het volgende te horen gekregen van een Belsimpel medewerker:

"In dit geval geef je aan dat je de simkaart hebt laten blokkeren. In het geval van een verlenging dient je huidige simkaart geactiveerd te zijn om de aanvraag af te ronden. Ik zou je willen verzoeken bij Ben de simkaart te laten heractiveren, zodat wij de aanvraag kunnen afronden. Dit is de snelste manier om dit te doen."

Nou snap ik sowieso niet waarom mijn oude simkaart geheractiveerd dient te worden om de aanvraag af te ronden. Ik heb dat ding juist laten blokkeren om misbruik te voorkomen en nu moet ik hem weer heractiveren. Desalniettemin zou ik Ben hierbij willen te heractiveren. (Geen idee wat mijn simkaartje was, want dat zie ik nergens terug op de site)

Groet,

Ashley
icon

Beste antwoord door Jill 2 juli 2018, 11:51

Hi Ashley, superleuk dat je een verlenging bij ons wilt doen. Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om een verlenging te doen als er een geblokkeerde simkaart is. Ik heb de blokkade voor je verwijderd. Je kunt nu een verlenging gaan doen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hi Ashley, superleuk dat je een verlenging bij ons wilt doen. Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om een verlenging te doen als er een geblokkeerde simkaart is. Ik heb de blokkade voor je verwijderd. Je kunt nu een verlenging gaan doen.
Hoi, ik heb 2 vragen.
1: kan ik het simkaartnr krijgen van mijn oude simkaart? Mijn tel met de oude simkaart is gejat en daarom weet ik het nr niet. Deze heb ik echter nodig om mijn nieuwe simkaart te activeren.
2: klopt het dat er op mijn persoonlijke ben pagina geen informatie staat over simkaart nrs? Zo ja, dan vind ik dat vreemd omdat deze simkaart gekoppeld is aan mijn abonnement en dus zou ik deze verwachten bij "abonnementsinformatie".

Groet,

Ashley
Reputatie 5
Badge +7
Hi Ashley, het nummer van jouw huidige simkaart is 8931162111700115618. Het klopt inderdaad dat je het nummer van de simkaart niet terug kan zien op de Ik Ben pagina.
Hi Jill,

Het simkaartnr dat je mij hebt gestuurd is mijn huidige/nieuwe simkaart.
Ik wil graag het simkaartnr van mijn vorige/oude simkaart.

groet,

Ashley
Reputatie 5
Badge +12
Ai, dit nummer is voor ons niet meer te achterhalen.
Hoi, dan hebben we nu een probleem dat ik zo snel mogelijk wil oplossen. Ik zou u willen vragen onderstaande alineas goed te willen lezen (excuses voor de lengte). Ik geef u eerst een stukje context:

1 telefoon recentelijk gestolen
2 simkaart geblokkeerd
3 nieuw telefoon + verlenging besteld bij belsimpel
4 vereist heractivatie oude simkaart
5 telefoon + nieuwe simkaart ontvangen. (staat geen abonnement op, ook geen nr waarschijnlijk)
6 Belsimpel geeft aan dat zij mijn huidige abonnement met nr behoud (bij jullie) alleen kunnen overzetten naar de nieuwe simkaart met het oude simkaart nr.
7 Jullie geven aan dat jullie mijn oude simkaartnr niet meer kunnen acherhalen. (Dat vind ik vreemd , want hoe konden jullie deze dan heractiveren, maar goed.)

Hier de begeleidende email van belsimpel:

"Beste meneer Gautama,

Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.nl.

Vervelend om te horen dat je nog steeds niet telefonisch bereikbaar bent. We moeten dit zeker snel oplossen.

De reden dat wij als Belsimpel tot op heden moeite hebben om je te helpen, zal ik toelichten. Normaal gesproken is het bij een verlenging gebruikelijk dat het nieuwe abonnement op de simkaart geplaatst wordt die je tot dat moment altijd gebruikt hebt, als vervanging van je huidige abonnement. De provider regelt dit dan.

Wat ook een mogelijkheid is, is een nieuw los simkaartje te bestellen, zoals jij hebt gedaan. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn in het geval de huidige simkaart nog niet het juiste formaat is. Wij kunnen dan zorgen dat je abonnement wordt losgekoppeld van je huidige simkaart en op de nieuwe, meegeleverde simkaart wordt geplaatst. Hiervoor hebben we de gegevens van je oude en nieuwe simkaart nodig, zodat we de aansluiting in het systeem van de provider kunnen vinden.

We kunnen dus alleen een abonnement verplaatsten van simkaart A naar simkaart B. Dit is dus wel op voorwaarde dat simkaart A actief is. In jouw geval is het belangrijk dat je provider je van een werkende simkaart met abonnement voorziet, zoals contractueel geregeld. Dit was immers ook gebeurd als je niet had besloten te verlengen. Mocht het daarna nog nodig zijn het abonnement van deze simkaart over te zetten naar de nieuwe, door ons meegeleverde simkaart (opnieuw: omdat de eerste simkaart bijvoorbeeld niet past), kunnen we dat wel voor je regelen.

In dit geval zou ik je aanraden contact op te nemen met de provider om een werkende simkaart te verkrijgen. Mocht je onze simkaart uiteindelijk niet gaan gebruiken, is het geen probleem om de kosten die je hiervoor hebt gemaakt terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Aron Sportel
Team Klantenservice
Onderdeel van de Belsimpel MethodeTM"

Dus concludeer ik hieruit dat ik alsnog (alweer) een nieuwe simkaart bij jullie moet bestellen? Tenzij jullie alsnog het simkaart nr van mijn oude simkaart (van gestolen tel) kunnen achterhalen. Indien ik inderdaad alsnog een nieuw simkaart nodig heb dan wil ik deze graag houden onder telnr [Edit: telefoonnummer verwijderd] en wil ik dat dit verzonden wordt naar mijn (tijdelijk) verblijfadres in Amsterdam.

Ashley

[Edit: adres verwijderd]

Met vriendelijke groet,

Ashley Gautama
Reputatie 5
Badge +7
Hi Ashley, bedankt voor het delen van de mail van Belsimpel. Ik begrijp alleen nog niet helemaal waarom zij het oude simkaart nummer nodig hebben. Ik zie namelijk dat de verlenging die je hebt gedaan al helemaal verwerkt is en actief is op het simkaart waar ik je eerder het nummer van door heb gegeven. Nu begrijp ik ook dat je op de huidige simkaart niet bereikbaar bent. Zou je deze simkaart eens in een andere telefoon kunnen proberen? Mocht hij daar ook niet werken dan stuur ik een nieuwe naar je toe.
Ik wil dat wel doen, maar in de belsimpel instructies stond specifiek dat ik dat niet moest doen. Ook wil ik jou of de moderator vrageb mijn vorige post te verbergen of wat dan ook. Ik bedenk mij namelijk dat het niet slim is om je adres op internet te zetten.

Bij voorbaat dank,

Ashley
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb jouw bericht aangepast zodat de adresgegevens en het telefoonnummer niet meer zichtbaar zijn. Een kruistest (het testen van de simkaart in een ander toestel) kan geen kwaad. Hiermee kunnen we namelijk achterhalen of het probleem inderdaad aan de simkaart ligt.
Ik wil jullie er ook even op wijzen dat ik de simkaart niet via de ben portal heb geactiveerd, omdat ik specifiek instructies van belsimpel heb gekregen dat niet te doen, zie toegevoegd screenshot hieronder. Overigens werkt de simkaart niet dus, maar dat komt dus denk ik omdat ik hem niet heb geactiveerd hebt via de portal.

Reputatie 5
Badge +12
Het klopt inderdaad dat het activeren van een simkaart die je via de dealer hebt ontvangen niet volgens de gebruikelijke manier gaat. We kunnen vanaf hier wel alsnog deze simkaart activeren door middel van een zogenaamde 'sim swap'. Mocht je dit willen dan heb ik wel het simkaartnummer nodig van de nieuwe simkaart van Belsimpel.

Reageer