Beantwoord

Hoe vraag ik een vervangende simkaart aan bij verlies/diefstal?

• 24 maart 2018
  • 6 reacties
  • 96 keer bekeken

Ik heb mijn simkaart wel geblokeerd, maar nu wil ik een nieuwe simkaart bestellen maar volgens mijn ikben kan ik dat niet doen, volgens mij omdat ik al een vervangende simkaart heb besteld. Wat kan ik doen om een vervangende simkaart te krijgen?
icon

Beste antwoord door Angelique 26 maart 2018, 10:08

Hoi Jasper, jeeeeetje wat enorm balen dat je toestel is gestolen zeg... 😞 Zoals Johrick al aangaf, het is via IkBen mogelijk om een vervangende simkaart aan te vragen, alleen werkt dit in jou geval iets anders. De simkaart die je vorig jaar had aangevraagd, staat in de weg om een nieuwe vervangende simkaart aan te vragen. Dat is natuurlijk niet handig! Met een omweg heb ik een vervangende simkaart voor je aangevraagd. Via de klantenservice worden daar kosten van 15,25 euro voor berekend. Omdat het jou niet lukte om de simkaart te bestellen via IkBen, compenseer ik daar 5,25 euro van zodat je uitkomt op 10 euro.

Per e-mail heb je zojuist een bevestiging ontvangen van de aangevraagde vervangende simkaart 😃
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Hi Jasper.1999.Stevens!

Ai, balen dat je telefoon is gestolen.. Gelukkig heb je de simkaart geblokeerd zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden.

Je kan gemakkelijk een simkaart bestellen via: https://www.ben.nl/ikben/replace-simkaart (zorg wel dat je inlogt bent op je IkBen, anders kon je niet op de pagina 🙂 ). Onderaan de pagina kan je gemakkelijk een vervangende simkaart bestellen. De kosten hiervan (€10,-) zul je op je eerstvolgende factuur te zien krijgen.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen! Mocht dit niet het geval zijn of heb je nog aanvullende vragen, let me know 😉
Hi Johrick,

Als ik naar die pagina van replace-simkaart ga dan krijg it het volgende bericht te zien:

Vervangende simkaart bestellen
Helaas! Op dit moment is het niet mogelijk een vervangende simkaart te bestellen. Dit kan komen omdat:

Je al een vervangende simkaart hebt besteld
Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald
Je je huidige abonnement hebt opgezegd en is beëindigd
Je nieuwe Ben abonnement is nog niet gestart. Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. Hierover ontvang je een e-mail
Als je je niet herkent in de bovenstaande situaties en je wil je een vervangende simkaart bestellen, neem dan contact op met mijn klantenservice.

Het klopt dat ik al eerder (in Augustus) een vervangende simkaart heb besteld, maar nu heb ik er wel weer een vervangende nodig. Hoe kan ik deze toch bestellen? Ik zie op die pagina geen bestel optie, alleen het bericht dat ik boven heb gecopieerd.
Reputatie 5
Badge +1
Hi Jasper,

Ahh.. Nu snap ik je probleem 😉

Ik raad je aan om even af te wachten totdat er een Morderator bij je vraag komt. Wat je op dit moment zou kunnen is Ben een berichtje via Facebook of Twitter te sturen met je probleem, tot 16:00 zitten ze daar voor je klaar.

Ik hoop op een snelle oplossing voor je probleem!
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Jasper, jeeeeetje wat enorm balen dat je toestel is gestolen zeg... 😞 Zoals Johrick al aangaf, het is via IkBen mogelijk om een vervangende simkaart aan te vragen, alleen werkt dit in jou geval iets anders. De simkaart die je vorig jaar had aangevraagd, staat in de weg om een nieuwe vervangende simkaart aan te vragen. Dat is natuurlijk niet handig! Met een omweg heb ik een vervangende simkaart voor je aangevraagd. Via de klantenservice worden daar kosten van 15,25 euro voor berekend. Omdat het jou niet lukte om de simkaart te bestellen via IkBen, compenseer ik daar 5,25 euro van zodat je uitkomt op 10 euro.

Per e-mail heb je zojuist een bevestiging ontvangen van de aangevraagde vervangende simkaart 😃

Per e-mail heb je zojuist een bevestiging ontvangen van de aangevraagde vervangende simkaart :D

Oh wauw! Hartstikke bedankt! Moet ik nog wat doen met het aanvragen van die vervangende simkaart of is alles nu geregeld?
Reputatie 6
Badge +8
Heel erg graag gedaan, Jasper! Zelf hoef je niets meer te doen, behalve afwachten.. De simkaart ontvang je binnen 3 tot 5 werkdagen in huis. Met een beetje geluk en de snelle benen van PostNL misschien zelfs eerder! Als je de simkaart in huis hebt, dan moet de simkaart nog wel even geactiveerd worden. Hoe je dat doet? Dat lees je hier, of in de brief die je ontvangt bij de simkaart. Door het activeren van de simkaart verwijder je ook direct de blokkade die is geplaatst vanwege diefstal. Werkt de simkaart na het activeren niet? Herstart dan even je telefoon met de simkaart erin. Werkt de simkaart hierna nog niet? Trek dan even aan de bel. Het kan zijn dat de blokkade vanwege diefstal handmatig verwijderd moet worden in sommige gevallen. Je mag mij daar altijd een berichtje voor sturen 😃

Reageer