Mijn simkaart is niet geactiveerd na nummerbehoud

• 28 maart 2018
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Vorige week een nieuwe telefoon aangeschaft met Ben abonnement. Had voorheen pre paid.Wanneer kan ik gebruik maken van dit abonnement? Ik wil namelijk niet betalen voor iets, waar ik (nog) geen gebruik van kan maken.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Dat klopt Roos, een simkaart is standaart vergrendeld een een pincode, deze vind je terug op het pasje waar jij je Ben simkaart hebt uitgedrukt. Heb je dit pas je niet meer dan kun jij de pincode opvragen op jouw IkBen pagina. Nadat jij de simkaart hebt ontgrendeld kun jij in de beveiligings instellingen van je toestel de pincode verwijderen of aanpassen.
Hallo Rox ik heb de
simkaart in mijn oude tel. gedaan en krijg berichtdat dekaart is vergrendeld.
Aaah fijn om te lezen dat jij de juiste simkaart hebt ontvangen nu nog zorgen dat jij hem ook kunt gaan gebruiken. Wil jij de Ben simkaart eens in een andere telefoon plaatsen om te kijken of hij dan wel met het netwerk verbind? Zo kunnen we uitzoeken of het probleem door de simkaart of jouw mobiele telefoon wordt veroorzaakt.
Reputatie 7
Badge +7
Aaah fijn om te lezen dat jij de juiste simkaart hebt ontvangen nu nog zorgen dat jij hem ook kunt gaan gebruiken. Wil jij de Ben simkaart eens in een andere telefoon plaatsen om te kijken of hij dan wel met het netwerk verbind? Zo kunnen we uitzoeken of het probleem door de simkaart of jouw mobiele telefoon wordt veroorzaakt.
Goedemorgen Rox, het nummer is inderdaad het juiste. Wanneer kan ik mijn simkaart activeren?
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen roos48! Tof dat je hebt besloten om gezellig naar Ben over te komen, ik kan me goed voorstellen dat jij staat te trappelen om met jouw nieuwe abonnement aan de slag te gaan! Jouw simkaart had automatisch geactiveerd moeten worden op 23-03-2018 toen jouw nummerbehoud heeft plaatsgevonden, balen dat dit niet is gebeurd. Ik zie dat jij je Ben abonnement via een externe (web) winkel hebt aangeschaft dus ik wil graag controleren of jij wel de juiste simkaart hebt ontvangen van hun. Kun jij op je simkaart of op het pasje waar jij je simkaart hebt uitgedrukt nagaan of het 19 cijferige ICC nummer 8931162111706055974 is?
Reputatie 5
Badge +1
Hey Roos48!

Ik snap dat je niet wilt betalen voor iets dat je niet gebruikt 😉

Na ontvangst van je vervangende simkaart, kun je deze activeren via Ik Ben of de Ben app. Nadat je bent ingelogd, kies je voor "Toestel & Sim" en vervolgens voor "Activeren simkaart". Volg vervolgens de aangegeven stappen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, mocht het niet lukken of heb je nog andere vragen let me know! #Benervoorjou

Reageer