Beantwoord

Nieuwe simkaart, steeds opnieuw aanmelden

• 8 juni 2018
  • 20 reacties
  • 138 keer bekeken

Hoi! Ik heb een nieuwe simkaart die ik gisteren telefonisch heb laten koppelen aan mijn nummer toen ook is geactiveerd. Nu is mijn probleem dat mijn simkaart steeds ontkoppelt. Ik moet heel vaak opnieuw mijn pincode invoeren terwijl ik verder niks met de simkaart heb gedaan. Hoe kan ik dit oplossen?
Groetjes Emilie
icon

Beste antwoord door Snoeshaantje 14 juni 2018, 11:42

Gewoon even naar mediamarkt, zij zorgen voor de rest. Alle papieren, aankoopbon, garantie meenemen voor het geval dat.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi emilie_oosterveen,

Wat onhandig dat jouw simkaart deze foutmelding geeft! Ik wil graag achterhalen of dit aan het toestel of aan de simkaart ligt. Zou je daarom de simkaart eens willen testen in een ander toestel?
Hoi!

Ik heb de simkaart nu een tijdje in mijn oude telefoon en daar lijkt het probleem niet te gebeuren. Maar ik vind het lastig te bepalen, omdat het natuurlijk niet constant gebeurt maar af en toe een paar keer achter elkaar en dan weer een paar uur niet. Met mijn vorige simkaart in mijn nieuwe telefoon had ik het probleem ook niet, pas sinds ik de nieuwe simkaart heb geactiveerd.

Groetjes Emilie
Reputatie 5
Badge +1
Hi Emilie,

Heb je ook al geprobeerd om je nieuwe toeter opnieuw op te starten met de simkaart erin? Wellicht dat het helpt!

zo niet, laat ons weten om welk toestel het gaat. Dan kunnen we je gericht helpen 😉
Hoi,

Ja, meerdere keren, geen effect helaas. Ik heb nu ook geprobeerd de simkaart op de plaats voor een 2e sim te plaatsen maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb een Moto G5s.

Groetjes Emilie
Reputatie 6
Badge +4
Hi Emilie.

Valt je toestel tussenin uit? Want de vraag om de sim-pin kan alleen gevraagd worden, normaal gesproken, als de telefoon wordt opgestart.

Zet eens de vraag om de sim-pin uit bij instellingen, beveiliging.
Laat je weten of dat helpt svp?
Hoi,

Hij valt niet uit. Een scherm voor de pin code komt gewoon af en toe naar voren.

Maar, de pincode uitzetten lijkt te werken! :)
Sindsdien gaat het goed. Bedankt voor de tip!

Groetjes Emilie
Helaas, toch niet... Nu ontkoppelt de simkaart en maakt hij helemaal geen connectie meer. Blijft dus ontkoppeld. Met pincode kwam hij wel weer terug iedere keer, maar nu dus niet meer.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Emilie.

Jammer. Maar de sim heb je in de oude telefoon gehad, doe dat nog eens en zet daar weer de sim-pin beveiliging aan. Lukt dat?
Gebruik die eens een aantal dagen.

Zou je eens een zeer goedkope prepaid simkaart kunnen halen? Dan kun je beiden testen, beide situaties.

Probeer ook weer de sim in de huidige telefoon, als het zou liggen aan de vraag van de sim-pin die zou/zal die nu ook weer verschijnen op je huidige telefoon. Wanneer het een en ander werkt zoals ik in gedachten heb. 😉🙂
Reputatie 5
Badge +12
Top dat je met de hulp van Johrick en Snoeshaantje al een aantal dingen hebt geprobeerd! Het kan mogelijk te maken hebben met de simkaartlezer in jouw toestel. Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart te testen in jouw toestel? Zo ja, dan ben ik enorm benieuwd naar jouw bevindingen. Houd je ons op de hoogte?
Hoi,

Nog niet de kans gehad om alles te testen. Maar ik bedacht me nog wel dat ik niet genoemd had dat ik voor deze simkaart bijna een week mijn oude simkaart in mijn nieuwe telefoon heb gehad. Daar had ik geen problemen mee.

Groetjes Emilie
Reputatie 5
Badge +12
Het is ook een hele homp aan testen dus ik snap dat je nog niet overal aan toe bent gekomen! Mocht je de kans hebben om opnieuw de oude of een andere simkaart te testen in jouw telefoon dan zie ik dat graag. Op deze manier kunnen we het een en ander uitsluiten.
Ik heb het een en ander getest:

- nieuwe simkaart in mijn oude telefoon: geen problemen, simkaart blijft gekoppeld (hierbij ook weer de pincode ingesteld)
- nieuwe simkaart kaart terug in nieuwe telefoon (met pincode dus aan): nu wordt de simkaart niet gedetecteerd lijkt het. Zit er nu ongeveer een kwartier in en nog helemaal geen vraag om pincode. Bovenin mijn scherm staan afgewisseld het icoon voor geen simkaart en geen bereik (leeg bereik balkje), 4g geeft hij helemaal niet weer.
- andere simkaart in nieuwe telefoon: geeft hetzelfde probleem, simkaart ontkoppelt regelmatig

Ik ben dus bang dat het aan mijn telefoon ligt..
Oke, lekker snugger.. ik had de simkaart nog uitgeschakeld staan. Oeps! Na weer inschakelen pakt hij hem wel weer gelukkig. Nu nog even afwachten hoe lang hij het volhoud.
Reputatie 5
Badge +7
Ahhh dat kan gebeuren! Heel fijn dat het weer helemaal werkt! Mocht de simkaart het niet volhouden laat het dan gerust weten.
Gaat helaas weer fout. Weer hetzelfde als hiervoor, regelmatig komt de vraag voor de pincode zomaar naar voren.
Reputatie 6
Badge +4
Duidelijk de simkaart reader lijkt het probleem te zijn. Dit zal via een reparatie vervangen moeten worden.
Daar was ik al bang voor.. in ieder geval heel erg bedankt voor alle hulp.
Weten jullie toevallig ook of ik dit met de Mediamarkt (waar ik de telefoon gekocht heb). Of met Motorola moet regelen?
Reputatie 6
Badge +4
Gewoon even naar mediamarkt, zij zorgen voor de rest. Alle papieren, aankoopbon, garantie meenemen voor het geval dat.
Dan ga ik dat doen. Bedankt allemaal voor de hulp! 🙂
Reputatie 5
Badge +7
O nee toch! Wat Snoeshaantje zegt is inderdaad wat je kunt doen. Als jouw toestel gekocht is via de Mediamarkt dan gaan zij jouw verder helpen met de reparatie. Heel veel succes ermee.

Reageer