Beantwoord

Samsung s6 accepteert simkaart niet

• 4 januari 2018
  • 3 reacties
  • 223 keer bekeken

Hallo ,

Sinds 21-12 een sim only abbo bij ben, ik had kpn en heb toen een nieuwe simkaart gekregen van ben. De simkaart werkte niet in mijn toestel (geen netwerk alleen nood oproepen)

ik heb een vervangende kaart gekregen en ook bij deze hetzelfde probleem.
de nieuwe simkaart in andere toestellen geprobeerd en op alle andere telefoons werkte de kaart gewoon. ik heb toen andere sims in mijn toestel gedaan en ook daar kon iik gewoon de simkaart ontgrendelen. maar zodra ik de ben simkaart weer in mijn eigen mobiel plaats dan word er niet gevraagd om de pincode om de kaart te ontgrendelen!!!!!!

telefoon geeft aan geen simkaart , maar zodra ik de simkaart eruithaal dan zegt het toestel sim verwijdert telefoon opnieuw opstarten, dus hij herkent hem blijkbaar wel maar ik kan hem niet ontgrendelen.

ik heb de telefoon tig keer uit aan, simkaart uit in enz. niks helpt en ik heb nu twee telefoons bij me, 1 zonder simkaart en de andere is een oude samsung s4 om gebeld te worden omdat daar de simkaart wel gewoon ontgrendelt kan worden.

dus iemand een idee wat te doen? ik word heen en weer geslingerd van ben naar samsung en z enz enz.

feit is dat het niet werkt en ik er ontzettend van baal dat ik 2 weken zonder telefoon zit en het nu nog steeds niet werkt...

mocht het niet opgelost worden dan neem ik elders wel een abbo omdat andere simkaarten gewoon werken ..

help please !!!!!

mvg
Peter
icon

Beste antwoord door Angelique 4 januari 2018, 14:54

Hoi Peter, wat een vreemde en zeker ook gekke situatie dat de simkaart niet werkt in je eigen toestel! Ik lees in je bericht dat je de simkaart hebt getest in een ander toestel, en ook een andere simkaart in jouw eigen toestel. Vaak geeft het testen hiervan een doorslaggevend antwoord. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit niet het geval is en jouw toestel niet vraagt om een PIN code in te vullen waardoor het niet mogelijk is de simkaart te ontgrendelen.

Omdat dit de tweede simkaart in een hele korte tijd is die dezelfde problemen geeft maar wel werkt in een ander toestel, raad ik je toch aan contact op te nemen met de (online) winkel waar jij het abonnement hebt aangevraagd om je toestel na te laten kijken. HHopelijk kunnen zij de oorzaak van het probleem vinden!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Peter, wat een vreemde en zeker ook gekke situatie dat de simkaart niet werkt in je eigen toestel! Ik lees in je bericht dat je de simkaart hebt getest in een ander toestel, en ook een andere simkaart in jouw eigen toestel. Vaak geeft het testen hiervan een doorslaggevend antwoord. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit niet het geval is en jouw toestel niet vraagt om een PIN code in te vullen waardoor het niet mogelijk is de simkaart te ontgrendelen.

Omdat dit de tweede simkaart in een hele korte tijd is die dezelfde problemen geeft maar wel werkt in een ander toestel, raad ik je toch aan contact op te nemen met de (online) winkel waar jij het abonnement hebt aangevraagd om je toestel na te laten kijken. HHopelijk kunnen zij de oorzaak van het probleem vinden!
dankje voor je antwoord, maar iedereen schuift het op elkaar af mobiel.nl geeft ben de schuld en ben weer samsung en visa versa ...
Reputatie 6
Badge +8
Begrijpelijk dat dit een onwenselijke situatie is! De garantie van jouw toestel loopt via de (online) winkel. Zij zouden jou bij eventuele problemen met het toestel verder moeten helpen.

Reageer