Sim kaart werkt niet na switchen van micro naar nano formaat

• 11 november 2017
  • 5 reacties
  • 438 keer bekeken

Geachte Ben,

Ik heb een sim-only abonnement en heb recent een nieuwe moto g5 aangeschaft. Deze vereist in tegenstelling tot mijn oude mobiel een nano simkaart. Dit was geen probleem aangezien het switchen van micro naar nano sim kaart alleen het uitdrukken van het kleinere kaartje betreft. Dit gedaan te hebbende, heb ik de nano simkaart in de nieuwe moto g5 geplaatst. Hierop herkent de moto g5 niet de simkaart, verschillende malen opnieuw geprobeerd en opnieuw opgestart, maar dit tevergeefs. Zelfs in een andere telefoon geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten. De simkaart zelf verkeerd in nieuw staat, dus niet door gebruik kapot gegaan.

Nu is bij mij de vraag of ik hier zelf een nieuwe simkaart voor moet aanschaffen terwijl het hier duidelijk gaat om een verandering van telefoon waarbij ik geen schade heb aangebracht o.i.d., lijkt mij een fout van de kaart zelf.

Met vriendelijke groet,
R Meijer

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi, nou vreemd dat de simkaart heeft besloten er opeens mee op de houden! Ik snap dat je graag een nieuwe simkaart wilt ontvangen om weer gebruik te kunnen maken van je Ben abonnement.

In je bericht geef je aan dat jij je eigen simkaart hebt uitgeprobeerd in een ander toestel. Zou je precies kunnen aangeven welke melding het andere toestel gaf met jouw simkaart?
ook ik ervaar problemen, zaterdag een nieuwe simlock vrije telefoon gekocht mijn huidige telefoon heeft nog een micro kaartje, vandaag heb ik een nano kaartje ontvangen.. maar hoe activeer ik deze want nu werkt het bellen niet meer
Reputatie 6
Badge +8
ook ik ervaar problemen, zaterdag een nieuwe simlock vrije telefoon gekocht mijn huidige telefoon heeft nog een micro kaartje, vandaag heb ik een nano kaartje ontvangen.. maar hoe activeer ik deze want nu werkt het bellen niet meer

Hoi Sonja, je wilt natuurlijk zo snel mogelijk je nieuwe toestel in gebruik nemen! Via jouw persoonlijke Ik Ben pagina heb je de mogelijkheid om de simkaart te activeren. Lukt dit niet omdat je een (fout) melding krijgt? Dan verneem ik graag van jou welke melding je krijgt.

Om jou verder te helpen bij het activeren van de simkaart heb ik het simkaartnummer van jou nodig, indien het activeren niet werkt via Ik Ben. Zou je mij kunnen voorzien van het volledige (nieuwe) simkaartnummer?
dank je wel... ik heb het op kunnen lossen!
Reputatie 6
Badge +8
Heel fijn om te lezen, Sonja. Als je nog vragen hebt, dan weet je mij te vinden. Geniet van je dag!

Reageer