Beantwoord

Simkaart activeren via IkBen is niet gelukt

• 30 april 2018
  • 15 reacties
  • 177 keer bekeken

MIjn dochter heeft na verlies van haar toestel een nieuwe sim ontvangen en deze in haar nieuwe toestel gezet.
Deze sim doet het niet, ik heb de nieuwe sim afgelopen vrijdag geactiveerd, maar hij doet het nog steeds niet. Het toestel werkt wel met een andere sim.
Sim# is icc8931162112902201040
Telefoon nummer is 06[Benweggehaald]
50500317
icon

Beste antwoord door Rox 30 april 2018, 13:40

Hoi raytecnaaldwijk, wat enorm onhandig dat jouw dochter nog steeds geen gebruik kan maken van haar simkaart! Ik heb om te beginnen het telefoonnummer verwijderd, dit om jouw dochter haar privacy te waarborgen. Voor je het weet wordt ze lastig gevallen door vreemde. Meer over de regels in de community lees je in het topic met de huisregels ;)

Ik ben meteen het systeem ingedoken om mee te kijken maar zie dat de activatie is vast gelopen in het systeem, dat verklaard meteen waarom de simkaart nog steeds niet werkt. Na wat gerommel en gemopper krijg ik het niet voor elkaar om de kaart te activeren, daarom heb ik een melding uitgezet naar een achterliggende afdeling om dit voor jullie in orde te brengen, want dit is natuurlijk heel vervelend. Zodra het hun wel is gelukt om de activatie door te zetten ontvangen jullie hier per email een bevestiging over.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi raytecnaaldwijk, wat enorm onhandig dat jouw dochter nog steeds geen gebruik kan maken van haar simkaart! Ik heb om te beginnen het telefoonnummer verwijderd, dit om jouw dochter haar privacy te waarborgen. Voor je het weet wordt ze lastig gevallen door vreemde. Meer over de regels in de community lees je in het topic met de huisregels ;)

Ik ben meteen het systeem ingedoken om mee te kijken maar zie dat de activatie is vast gelopen in het systeem, dat verklaard meteen waarom de simkaart nog steeds niet werkt. Na wat gerommel en gemopper krijg ik het niet voor elkaar om de kaart te activeren, daarom heb ik een melding uitgezet naar een achterliggende afdeling om dit voor jullie in orde te brengen, want dit is natuurlijk heel vervelend. Zodra het hun wel is gelukt om de activatie door te zetten ontvangen jullie hier per email een bevestiging over.
Top, ik wacht af 👌
Ray
Ha Rox,

Super fijn dat de telefoon van mn dochter nu functioneert.
Ik ben enkel bang dat mijn sim nu uitgeschakeld is!
Ik kreeg vanmorgen een mailtje van jullie dat de sim van m'n dochter is geactiveerd, en dat was het laatste wat m'n telefoon ontving, sindsdien kan ik enkel nog op de Wi-Fi met jou contacten.

Help!

Grt Ray
06[Benweggehaald]
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ray, ik wil je nogmaals met klem vragen om onze huisregels te respecteren en geen telefoonnummers openbaar te delen, anders ben ik genoodzaakt je account te bannen.

De simkaart die op 23-04 is besteld is besteld voor het telefoonnummer dat eindigt op 268, deze hebben jullie zelf via IkBen aangevraagd. Een simkaart wordt direct aan het telefoonnummer gekoppeld en kan dus alleen worden geactiveerd met het telefoonnummer waar hij onder is aangevraagd. De activatie is via IkBen ook aangevraagd voor het nummer dat eindigt op 268, dit is de activatie die wij vanmorgen hebben laten doorlopen.

Het lijkt er dus op dat jullie per ongeluk voor het verkeerde nummer een nieuwe simkaart hebben besteld, kan gebeuren! Ik raad je aan om alsnog een simkaart aan te vragen voor het juiste nummer, ik zal de helft van de kosten voor die simkaart aan jullie vergoeden.
Ok, daar zit dus de kneep, ik heb zojuist een nieuwe sim voor m'n dochter besteld, zodra zij thuis is stop ik haar sim in mijn toestel.
Bedankt.

PS: Mijn nummer is niet geheim hoor 😉
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb zoals beloofd de helft van de kosten gecompenseerd, dit zal terug te zien op de corresponderende factuur 🙂
Ha Rox,
Ik heb inmiddels de correcte sim voor mn dochter besteld en ontvangen vandaag.
Klopt het dat ie het nog niet doet?
Ik heb via de ben app geprobeerd te activeren, die geeft aan dat dat niet mogelijk is.

Grt Ray
Hallo,
Kan er iemand zorgen dat de sim van mijn dochter 06xxxx9927 geactiveerd wordt?
Het arme kind is nu al meer dan een week offline, voor een 14 jarige is dat het einde van de wereld 😁

Help!

Grt Ray
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen Ray! Sorry jouw vorige bericht van 3 mei is er tussendoor geglipt denk ik! Gek dat het niet lukt om via IkBen de simkaart te verlengen, uiteraard doe ik dit graag voor jullie! Heb je voor mij het simkaartnummer van de nieuwe simkaart? Dan kan ik aan de slag gaan 😃
Hoi!

• Simkaartnummer8931162112902201040
Reputatie 7
Badge +7
Is dit het simkaartnummer van de kaart die jullie als tweede hebben ontvangen? Ik kan hier namelijk geen activatie voor doorvoeren in het systeem, ik krijg de melding dat er een ander simkaartnummer is verstuurd voor deze order.
Ha Rox,

Het duurde ff, we waren een weekje weg.Grt Ray

Reputatie 7
Badge +7
Aaah even lekker een weekje er op uit in de mei vakantie, jullie hadden in ieder geval het weer mee 😃 Dit simkaartnummer lijkt wel te kloppen Ray! De activatie is door het systeem geactiveerd en wordt op dit moment doorgevoerd. Als jouw dochter haar telefoon even helemaal uit en weer aan zit kan de simkaart de activatie ophalen van het netwerk en verwerken. En dan zou ze (eindelijk) weer van haar Ben abonnement moeten kunnen gaan genieten 😉
Bedankt Rox, Demy is weer helemaal blij (en ik ook)
Reputatie 7
Badge +7
Aaaaaah fijn om te lezen Ray! 😃 Heel erg graag gedaan! Het is mijn plezier 😉 Heel veel plezier met jullie Ben abonnementen en mocht jij ( of Demy) ooit nog een vraag hebben stel deze dan gerust. Je weet me te vinden!

Reageer