simkaart ontgrendelen

• 1 juli 2017
  • 12 reacties
  • 2434 keer bekeken

Over van Symio. Per 29 juni zou nummerbehoud worden overgezet.Bericht gekregen van zowel Symio als Ben. Als ik nu bij BEN opstart moet ik de pincode ingeven voor ontgrendeen van de siimkaart en dat lukt. Daarna moet ik de pincode weer ingeven, maar dan wordt die als "fout"aangemerkt. Symio werkt nog steeds.
Frank de Mooij

Dit topic is gesloten

12 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi infra980! Om te beginnen heb ik de titel van je topic iets aangepast zodat het voor andere bezoekers duidelijk is waar je vraag over gaat, en ik heb je topic naar het juiste subforum verplaatst om het forum netjes en overzichtelijk te houden.

Wat supergek dat je je simkaart niet kunt ontgrendelen! Gebruik je wel de pincode van de Ben simkaart? Die staat vermeld op het pasje waar je je kaart hebt uitgedrukt?
Dag Roxanne, Ik doe het volgende. Ik zet mijn toestel (Samsung J3) aan en dan vraagt dat aan mij een pincode voor het ontgrendelen van de simkaart. Ik toets dan de pincode van mijn Ben simkaart en dan wordt de kaart ontgrendelt.Daarna krijg ik de opdracht om de pincode in te voeren, dus ik weet niet beter dan de zelfde pincode in te geven.. Dan krijg ik het bericht onjuiste pincode ingevoerd.
Als het anders moey hoor ik hey graag.
Mvg
Frank de Mooij
Ik word hier nu toch wel een beetje Gallisch van. Blijkbaar is mijn simkaart actief, kan ik hem met mijn pincode ontgrendelen, maar dan kom ik niet verder. Inmiddels loppt mijn abonnement door zonder dat ik daar ook maar iets aan heb. Telefonisch zijn jullie niet echt bereikbaar en via het forum ben ik ook nog niets wijzer geworden. Ik zou nu graag een oplossing horen.
N.B mijn Symio werkt nog steeds.
Mvg
Frank de Mooij
Reputatie 6
Badge +8
Hmmm, het is jammer dat ik niet direct met je mee kan kijken Frank. De Ben simkaart moet je inderdaad ontgrendelen met een pincode, uit jouw bericht begrijp ik dat dit ook lukt. Vervolgens moet je weer een pincode invoeren, zou dit niet de toegangscode kunnen zijn van jouw toestel? Is het mogelijk om een screenshot te maken van hetgeen wat jij ziet staan?
Dag Angelique,
Als je mij vertlet waar ik die toegangscode van mijn toestel kan vinden kan ik dat proberen.
Mvg
Frank de Mooij
Hallo Angelique,
Ik heb mijn toestel opgestart zonder simkaart en dat verliep probleemloos. Ik krijg dus sterk het vermoeden dat het aan die simkaart ligt.
Inmiddels is mijn Symio uit de lucht, zodat ik niet meer bereikbaar ben, behalve via WiFi.
Mvg
Frank de Mooij
Vergeet de laatste reactie maar. Dat was iets eenmaligs.
Frank
Reputatie 6
Badge +8
Dag Angelique,
Als je mij vertlet waar ik die toegangscode van mijn toestel kan vinden kan ik dat proberen.
Mvg
Frank de Mooij

Hoi Frank, dat is afhankelijk van jouw toestel. Gezien jouw berichten hierna denk ik dat dit het probleem niet is. Wil jij je simkaart in een andere telefoon proberen om te zien of je dan alsnog last hebt van deze problemen?
Hi Angelique,
In mijn Windowsphone werkt de simkaart zo te zien probleemloos. Hier kan ik in ieder geval even mee vooruit, maar ik ben dan toch benieuwd wat ik moet doen om mijn Samsung J3 aan de gang te krijgen
Gr. Frank
Reputatie 6
Badge +8
Hi Angelique,
In mijn Windowsphone werkt de simkaart zo te zien probleemloos. Hier kan ik in ieder geval even mee vooruit, maar ik ben dan toch benieuwd wat ik moet doen om mijn Samsung J3 aan de gang te krijgen
Gr. Frank

Ahh, dat is fijn. Toch gek dat de problemen zich blijven doordoen met de Samsung J3. Misschien een idee om jouw toestel eens na te laten kijken in de winkel waar jij je toestel hebt gekocht of een reparatiecentrum?
Ik kreeg het advies om een harde reset toe te passen en dat heeft mij uit de brand geholpen. E.e.a. werkt nu naar behoren. Toch bedankt voor de hulp. Mvg Frank
Reputatie 6
Badge +8
Ik kreeg het advies om een harde reset toe te passen en dat heeft mij uit de brand geholpen. E.e.a. werkt nu naar behoren. Toch bedankt voor de hulp. Mvg Frank

Top! Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust, neem ook nog eens een kijkje op ons forum. Bij deze zal ik het door jou aangemaakte topic sluiten.