Simkaart werkt uit het niets niet meer, wat nu?

• 28 februari 2018
  • 1 reactie
  • 175 keer bekeken

mijn simkaart werkt in eenkeer NIET meer,
hoe kan dat ?

1 reactie

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Beahax, vreemd dat de simkaart uit het niets heeft besloten om niet meer te werken! Heb je zelf enig idee hoe dit zou kunnen komen? Heb je bijvoorbeeld de simkaart tijdelijk uit je toestel gehad of dergelijke?

Om te kunnen achterhalen wat er precies aan de hand is, heb ik een aantal vragen voor je. Heb je al geprobeerd je toestel volledig te herstarten? Door het toestel uit- en opnieuw aan te zetten maakt de simkaart opnieuw verbinding met het (misschien weggevallen) netwerk. Na het opnieuw opstarten van je toestel moet je de mogelijkheid krijgen om de PIN code in te vullen, is dit ook het geval? Door de PIN code in te voeren van de simkaart kan de simkaart verbinding maken met het beschikbare netwerk.

Komt er geen verbinding tot stand, zou je dan kunnen aangeven welke melding jouw toestel geeft? Bijvoorbeeld 'geen service' of dergelijke? Als dat het geval is, wil je dan een zogenoemde kruistest proberen. Met een kruistest plaats jij jouw simkaart in een toestel van iemand anders, en een simkaat van een ander persoon, in jouw telefoon. Door deze stappen door te nemen kunnen wij achterhalen of de problemen worden veroorzaakt door het toestel, of de simkaart. Laat je het mij weten? Ik hoor graag van je!

Reageer