Beantwoord

Telefoon gaat soms niet over

• 5 april 2020
  • 14 reacties
  • 703 keer bekeken

Steeds vaker ben ik niet bereikbaar en gaat mijn telefoon niet over wanneer ik wordt gebeld.

Pas later zie ik een gemiste oproep. Om een aantal vragen alvast te beantwoorden: 

• Ik heb overal goed bereik
  • Mijn telefoon al een paar maal reset
  • Ook met het plaatsen van de SIM in een ander toestel heb ik hetzelfde probleem. 
  • Mij SIM kaat is wel al heel erg oud. Ik denk wel meer dat 10 jaar.

Een - tot nu toe -  tevreden BEN klant

icon

Beste antwoord door Romy 8 april 2020, 10:51

Hi Hans, bedankt voor jouw reactie! Ik heb je kosteloos een simkaart verzonden. Laat me even weten of dit verschil mag maken!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Benhans0, goed dat je contact opneemt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling, goed dat je al een aantal stappen hebt ondernomen. Staat jouw toestel misschien op stilstand? Bij veel toestellen houdt dit in dat het toestel niet overgaat wanneer hij wordt gebeld, maar direct naar voicemail overschakelt. Pas wanneer er een tweede keer gebeld wordt gaat hij dan over. Het kan zijn dat jouw toestel dit automatisch instelt voor 's nachts.

Laat me even weten of dit de oplossing is, anders kijken we natuurlijk verder!

Dag Romy, nee mijn telefoon staat niet op stilstand… :-) 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Hans, bedankt voor jouw reactie! Ik heb je kosteloos een simkaart verzonden. Laat me even weten of dit verschil mag maken!

Dank Romy, SIM kaart ontvangen! Thanks. Ik hoop dat het helpt. mvg Hans 

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @benhans0! Bedankt voor het doorgeven. Wij horen graag of het met de nieuwe simkaart werkt. Ik wens je een fijne dag:blush:

Hallo Romy 

Als iemand mij belt hoort deze hem niet overgaan ik hoor telefoon ook niet als ik gebeld wordt. Heb dus denk ik nieuwe simkaart nodig. 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Topvlagger, het hoeft niet aan jouw simkaart te liggen. Het kan ook aan de instellingen liggen. Kun je wel internetten/SMS’en?

Hallo Romy 

Ik kan gewoon smssen en internetten. 

De collega gaf aan als ik jou bel hoor ik jou telefoon niet over gaan. 

Ik heb gezegd als jij belt hoor de telefoon niet. 

Een kennis heeft mij gebeld en dan hoort hij de telefoon over gaan en ik hoor ook zelf de telefoon. 

Dus ik vermoed dat er bij zijn telefoon iets nies goed is. 

Hij geeft echter aan andere kan ik wel bereiken 

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt voor jouw terugkoppeling! Misschien gaat jouw toestel te snel over naar de voicemail, kun je deze code eens uitproberen? 

Kan ik mijn toestel langer over laten gaan?
Je kunt die tijd zelf instellen tot maximaal dertig seconden. Dan neemt je voicemail het inkomende gesprek over. Hiervoor voer je de volgende code in: **61*+31624 je tiencijferige nummer*11*aantal seconden#.
Druk hierna op het knopje met het groene hoorntje of op de OK-toets van je mobiele telefoon.
Als je mobiele telefoonnummer bijvoorbeeld 06-1234 5678 is en je wilt de pauze veranderen in 25 seconden, dan voer je dus in: **61*+316240612345678*11*25# OK.

Laat even weten of het is gelukt!

Romy   de collega zei ik hoor hem helemaal niet overgaan. Krijgt dus ook de voicemail niet te horen. Maar zal je test ff doen. 

Hallo Romy 

Een nieuwe simkaart kan misschien ook helpen ondanks dat een kennis mij wel kon bereiken.

Ik wacht dus graag op een nieuwe simkaart

Reputatie 5
Badge +9

Hi Topvlagger, wanneer andere functies op jouw simkaart wel werken, is het geen zekerheid dat een nieuwe simkaart het verschil zal gaan maken. Wanneer jouw simkaart defect is zou je ook niet kunnen internetten. Misschien staat er een instelling op jouw toestel niet goed. Kun je jouw simkaart eens uittesten in een ander toestel om te kijken of de simkaart hier wel werkt?

Het zou idd kunnen zijn dat er instellingen niet goed staan maar dan zouden andere mij ook niet kunnen bereiken toch maar goed zou je me de juiste instellingen kunnen sturen dan kan ik 't na kijken 

Reputatie 5
Badge +9

Je zou het even bij een ander toestel moeten uitproberen zodat je weet of instellingen wel of niet goed staan. Mocht hij hier wel werken kun je deze instellingen naast elkaar leggen. Mocht het niet werken, neem dan vooral contact op dan kijk ik even met je mee! 

Reageer