Toestel geeft melding ongeldige simkaart

• 3 januari 2018
  • 9 reacties
  • 5283 keer bekeken

Hey Ben,

Sinds vandaag geeft mijn iPhone ineens aan dat mijn simkaart ‘ongeldig’ is, hij werkt ook niet meer in een andere telefoon en een andere simkaart werkt wel in mijn telefoon. Het ligt dus zeker aan de kaart zelf en niet aan mijn telefoon.
Vooral raar omdat deze simkaart pas 2-3 maanden oud is, èn met de vorige simkaart hetzelfde probleem was. Toen heb ik een nieuwe simkaart gekocht/besteld maar deze heeft nu dus hetzelfde probleem...
Mijn WiFi werkt nog wel maar erg vervelend dat ik nu niet kan bellen, smsen en internetten uit mijn bundel. Zouden jullie mij kunnen helpen met een nieuwe kaart en weten jullie waar dit door komt, zodat dit niet nog een keer gaat gebeuren?

Groetjes Thomas

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Thomas, wat onwijs vreemd dat dit probleem voor de tweede keer om de hoek komt kijken! Ik begrijp goed dat je gewoon bereikbaar wilt blijven natuurlijk en niet zit te wachten op een herhaling van hetzelfde probleem.

Om te zorgen dat je snel weer bereikbaar bent heb ik direct een vervangende simkaart voor je aangevraagd. Binnen enkele dagen ontvang je de simkaart in huis. Mochten de problemen na een paar maanden weer aanwezig zijn, dan zouden we toch iets verder moeten kijken naar wat er aan de hand kan zijn. Denk bijvoorbeeld eens aan het gebruiken van een niet orginele oplader, dit kan er voor zorgen het toestel van binnen warmer kan worden dan dat de bedoeling is. Hierdoor kunnen er kleine beschadigingen ontstaan op de simkaart.

Mocht het nog een keer voorkomen, kijk dan of er nog een update onvoltooid is op je telefoon. Of verwijder de simkaart en plaats hem opnieuw. Zorg ervoor dat hij goed zit en niet kan bewegen. Probeer dan nogmaals of je telefoon de melding weergeeft.
Reputatie 6
Badge +8
Dat maakt het nog vreemder, Thomas! Zelf ben ik al jaren lang een iPhone gebruiker en ik moet je eerlijk vertellen, deze melding heb ik nog nooit voorbij zien komen bij mijn eigen toestel. In al mijn tijd bij Ben heb ik dit probleem (gelukkig) op één hand kunnen tellen. Waar het probleem precies door ontstaan is, dat durf ik je helaas niet te vertellen.. Hopelijk komt het niet nog eens voor!
Reputatie 5
Badge +7
Hoi Thomas, het zou inderdaad heel goed kunnen dat er iets mis is met de simkaart lezer in jouw mobiele telefoon. Ik ga een nieuwe simkaart naar je toesturen. Deze kun je binnen enkele dagen in de brievenbus verwachten.
Reputatie 5
Badge +7
Hi Nigel, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan je een nieuwe simkaart sturen. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw telefoonnummer, geboortedatum en postcode/huisnummer? Je kunt hier een privébericht sturen.
Hey Angelique,

Bedankt voor de super snelle reactie en hopelijk blijft deze werken!
Ik heb zelf ook al nagedacht hoe het zo ineens weer kan gebeuren maar dit keer is de simkaart snachts uit het niets ‘gecrasht’, niet eens aan de oplader en hij stond zelfs op vliegtuig stand om batterij te besparen. Daarom vond ik het nog vreemder dat die het niet meer deed en vroeg ik me af of jullie vaker melding van dit probleem bij iPhones krijgen...
Hallo Ben,

Ik weet niet of dit de meest handige manier is om te contacten, zo onder een ouder bericht. Maar vannacht is weer precies hetzelfde met mijn simkaart gebeurd...
Ik snap niet waarom het na een maand alweer gebeurt, maar langzaam aan zit ik toch te denken dat het geen toeval is.

Hebben jullie niet verschillende soorten simkaarten waarvan ik misschien een ander soort nodig heb?
Zou het uberhaupt kunnen dat het niet aan de simkaart ligt maar aan mijn telefoon? Het gebeurt uit het niets, dus zelf lijkt dat me heel raar. Wat zou er dan eventueel voor kunnen zorgen binnen mijn telefoon dat dit pas na een maand ineens gebeurt?

Zouden jullie me misschien kunnen helpen? Na 3x zou ik toch graag een permanente oplossing willen zoeken, hopelijk kunnen jullie me erbij helpen.
Hallo Ben,

Alweer hetzelfde probleem als hierboven besproken, maar dit keer heeft de simkaart het toch wel 3x zo lang volgehouden.
Echter is dit natuurlijk allemaal niet hoe het hoort en na bij de apple store te zijn langs geweest, lijkt toch het probleem ook bij hun niet duidelijk te zijn.
Aangezien de simkaarten steeds het zelfde probleem blijven geven, geef ik zelf toch de schuld aan mijn toestel en vandaar heb ik zojuist een nieuwe telefoon besteld. Daarom vroeg ik me af of ik (hopelijk) voor de laatste keer nog één nieuwe simkaart opgestuurd zou kunnen krijgen?

Met vriendelijke groet,
Thomas IJzerman
Hoi Thomas,

Dit is wel heel vervelend als je elke maand een nieuwe simkaart nodig zou hebben om te kunne blijven bellen. Ik heb geen verschillende type simkaarten meer. Ik verstuur eigenlijk alleen het type simkaart die je recentelijk al van mij heb ontvangen.

Het vermoeden van mijn kant is dat het wel degelijk aan je toestel zal liggen. Omdat ik eigenlijk geen andere meldingen krijg van mijn andere klanten die ook Iphone gebruikers zijn. Als het aan een bepaalde serie zou liggen van mijn simkaarten had ik daar allang meldingen van moeten hebben gehad.

Je telefoon heeft natuurlijk heel veel elektronische connecties aan de binnenkant en het zou dus daaraan kunnen liggen. Een contact die in aanraking komt met de simkaart waardoor er een soort van kortsluiting ontstaat op de simkaart. Ik zie dat je het toestel niet via mij heb besteld hierdoor zal je naar het verkooppunt van je toestel terug moeten gaan zodat zij het verder voor je kunnen nakijken.

Ik ga er van uit dat je de simkaart weer in een ander toestel al heb geprobeerd na deze melding zoals de vorige keer en heb je weer een nieuwe simkaart nodig. Deze zal ik uiteraard weer naar je toesturen zodat je weer bereikbaar bent. En dit zal je zo ook per mail bevestigd krijgen.

Sorry dat ik niet meer kan doen voor jou dan dit.
Het ligt niet aan de telefoon zelf.
Ik heb dit probleem vorige maand gehad met mijn iphone 6s.
Deze week heb ik een oneplus 6 aangeschaft maar vandaag krijg ik weer de melding dat mijn simkaart ongeldig is ik hoop dat jullie hier iets mee gaan doen.

Reageer