Beantwoord

Waar kan ik mijn PIN- PUKcode vinden?

• 17 april 2017
  • 9 reacties
  • 12227 keer bekeken

Na drie keer pincode fout ingetoietst te hebben, is simkaart geblokkeerd. Inmiddels weet ik de pincode weer, maar hou ontgrendel ik de simkaart?
icon

Beste antwoord door Angelique 15 december 2017, 08:39

Hoi Diana, o jee! Erg onhandig dat de simkaart momenteel is geblokkeerd. Waar jij de PUKcode kunt vinden en hoe de PUKcode op te vragen is lees je door hier te klikken.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoi j.klapwijk, bedankt voor je bericht. Als je drie keer de PIN code verkeerd hebt ingevoerd zal je de PUK code moeten invoeren. Deze kun je vinden op het kaartje waar je de simkaart uit hebt geklikt of op je Ik Ben pagina.

Groetjes, Jolijn
Goedemorgen,
Ik heb van morgen mijn mobiel herstart en 2 keer pincode verkeerd in gevoerd. Probleem is dat mijn mobiel aangeeft dat mijn simkaart geblokkeerd is met Puk. Ik moet contact opnemen. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk oplossen?
Groetjes Diana.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Diana, o jee! Erg onhandig dat de simkaart momenteel is geblokkeerd. Waar jij de PUKcode kunt vinden en hoe de PUKcode op te vragen is lees je door hier te klikken.
Beste Angelique,
Ik vind het heel erg hinderlijk dat je mijn bericht niet goed had gelezen. Ik ben Niet op zoek naar mijn Pukcode. Ik had 2 keer verkeerde pincode ingevoerd, en krijg op mijn mobiel te lezen dat mijn Puk is geblokkeerd en dat ik contact met jullie moeten opnemen. Mijn huidige Pukcode werkt momenteel niet!!
Reputatie 6
Badge +8
Mijn excuus, Diana. Uit jouw eerdere bericht: 'Ik heb van morgen mijn mobiel herstart en 2 keer pincode verkeerd in gevoerd. Probleem is dat mijn mobiel aangeeft dat mijn simkaart geblokkeerd is met Puk. 'begreep ik dat je de PUKcode nodig zou hebben.

Als de PUKcode is geblokkeerd dan zou er een nieuwe simkaart aangevraagd moeten worden. Echter zal de PUKcode pas worden geblokkeerd als je drie maal de PIN code foutief invult. Als de PINcode foutief is, dan krijg je hierna tien keer de mogelijkheid om de juiste PUKcode in te vullen. Begrijp ik het goed als de PUKcode tot 10 keer foutief is ingevuld?
Hoi Angelique, na twee keer pincode te hebben ingevoerd, gaf mijn mobiel toestel aan dat ik contact met de service van mijn provider moet opnemen. Ik krijg te lezen: Simkaart geblokkeerd met Puk. Ik heb nooit eerder mijn Puk gebruikt, en nadat het aangaf dat mijn simkaart geblokkeerd door Puk heb ik 2 keer daarna voor het eerst de Puk gebruik. Maar het bleef aangeven om contact met Service op te nemen. Ik heb nooit eerder mijn Puk hoeven te gebruiken en op die bewuste morgen alleen twee keer, maar mijn toestel reageerde niet meer op de PUK, nadat het al geblokkeerd is.

Ook nooit eerder op een dag 10 keer verkeerde Puk code hoeven te gebruiken zoals jij het beschrijf. Ik was stomverbaasd dat mijn sim door twee foute Pin, de Puk code is geblokkeerd terwijl ik alleen 2x een pincode van 4 cijfers had ingevoerd.

Ik weet niet waaraan het ligt, maar ik heb nooit eerder mijn Pukcode gebruik of hoeven te gebruiken.

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe simkaart besteld met nummerbehoud. maar echter nog niet ontvangen. heel belangrijk

voor mij omdat ik mijn toestel ook voor mijn werk gebruik. Ik moet hiermee dagelijks mijn planning bekijken en uren coderen,

Bedankt voor jou reactie en nogmaals ik heb nooit eerder de Puk code hoeven te gebruiken laat staan 10 foutief invoeren.

met vriendelijke groet,
Diana.
Reputatie 6
Badge +8
Vreemde situatie, Diana! Als je niet verder komt, dan zou er inderdaad een nieuwe simkaart aangevraagd moeten worden. Uit jouw bericht begrijp ik dat je afgelopen vrijdag een nieuwe simkaart hebt aangevraagd. De simkaart ontvang je binnen 3-5 werkdagen in huis, afhankelijk van hoe druk het is bij PostNL. Als je de simkaart in huis hebt, vergeet de simkaart dan niet te activeren. In de brief die je krijgt bij de simkaart staat uitleg over hoe je de simkaart kunt activeren. Kom je er niet uit? Stuur dan gerust een berichtje zodat ik je verder kan helpen.
Beste Angelique,

Ja erg vreemde situatie...maar in ieder geval,
bedankt voor jou geduld en ik kijk uit naar de nieuwe simkaart. Ik hoop dat het vandaag met de post wordt geleverd. Fijne werkdag en nogmaals bedankt!
Vriendelijke groet,
Diana.
Reputatie 6
Badge +8
Ik zal voor je duimen, Diana! Ik hoop dat het lukt om de simkaart zo snel mogelijk af te leveren zodat je weer gebruik kunt maken van je Ben abonnement. Voor nu wens ik je een hele prettige dag toe.

Reageer