Beantwoord

Wanneer biedt Ben eSIM aan (dual sim)?

  • 19 September 2019
  • 13 reacties
  • 22796 keer bekeken

Beste Ben,

Ik vroeg mij af vanaf wanneer Ben eSIM verkrijgbaar is met dual sim? Ik zie in het overzicht op https://www.esim.nl/providers/ dat eSIM nog niet mogelijk is bij Ben. Klopt dat? Momenteel alleen nog bij T-Mobile in Nederland.

Zelf heb ik een sim only abonnement bij Ben en mijn telefoon iPhone 11 is geschikt voor dual sim met een eSIM. Ik ben zelf erg tevreden over Ben en de prijzen van mijn abonnement, dus ik zou graag een tweede sim only abonnement willen kopen en willen activeren op mijn eSIM.

Nu vraag ik mij af:
  • Is dit ook mogelijk bij Ben?
  • Zoja, hoe kan ik dit instellen als ik een tweede abonnement bestel?
  • Zonee, vanaf wanneer bieden jullie hier wel ondersteuning voor? En ligt het wel in de verwachting dat hier wel ondersteuning voor komt binnenkort?
Bedankt voor de antwoorden alvast!

Groet, Mark
icon

Beste antwoord door Fatima 12 October 2023, 12:56

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Mark. Goede vraag! 

Op het moment bieden wij bij Ben geen eSIM en/of dualsim aan. Of dit in de toekomst gaat veranderen durf ik niet te zeggen!

Het is bijna drie jaar later, ben wel benieuwd naar een update.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Roel S., goed dat je hiernaar informeert.

 

Ben biedt dit nog altijd niet aan, helaas zijn is dit een beslissing van hogerop. Deze relatief nieuwe techniek en wordt daarom alleen bij T-Mobile aangeboden aan klanten.

Er is geroezemoes over de toekomst bij Ben, echter wanneer is nog niet bekend. 

Hopelijk wordt er vaart gemaakt op dit gebied, binnenkort heb ik een telefoon waar dual sim bestaat uit eSim en nano-sim en ben ik genoodzaakt om naar een van de 5 andere providers te gaan die dit wel aanbiedt.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Bren, hopelijk heb ik inderdaad gauw goed nieuws voor je! Houd daarvoor onze kanalen in de gaten. 

Ben heeft uiteraard wel een nano sim 😉

Met de release van de iPhone 14 pro / iPhone 14 pro max kan het nog wel is een probleem worden. Deze supporten E-Sim als main card. Dus dan word het toch belangerijker. 
Hoe gaat Ben hier mee om? Ik neem aan dat ben deze apparaten ook wil verkopen.

 

Reputatie 5
Badge +6

Goedemorgen Justin, leuk dat je er bent😊 Zoals je hierboven kunt lezen hebben wij nog geen antwoord hierop. Ik ben ook een budget provider daarom zal ik niet altijd de nieuwste telefoons aanbieden. Uiteraard moeten we uiteindelijk ook gewoon mee met de tijd. Op dit moment is er nog niks bekend. Zodra het zo ver is, houd ik je op de hoogte via de community of via de website. Ik wens je een mooie dag.

Hallo Ben, is er al een update over esim? Mijn iPhone 15 uit de VS ondersteunt geen “gewone” sim. Hoe kan ik nu bellen via jullie netwerk?

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Laredo, bedankt voor je berichtje.

Wat onhandig om te lezen. Helaas biedt Ben nog altijd geen eSim aan zoals eerder al aangegeven zal dit waaschijnlijk wel komen.

Helaas is voor nu nog niet bekend wanneer precies. 

Oké. Dank voor de update. Is er iets mogelijk van mijn contract omzetten naar Odido?

Reputatie 4
Badge +1

Graag gedaan @Laredo  Mag ik jouw naam, adres, geboortedatum en telefoonnummer via een privebericht? Dan kan ik met jou meekijken of jij een vast contract hebt lopen bij ons. Wanneer dit het geval is moet je rekening houden met afkoopkosten op je eindfactuur. Als het om een maandelijkse sim only gaat en niet om een vast contract hoef jij enkel via https://www.odido.nl/mobiel-abonnement/sim-only een nieuwe bestelling te plaatsen en te kiezen voor nummerbehoud. Dan regelt Odido de overstap en ook de opzegging bij BEN. 

Nog steeds geen nieuws Ben rondom Esim?

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @Laredo  Op dit moment biedt Ben geen e-SIM ondersteuning aan. Dus nog steeds geen nieuws hierover, sorry! 😊 Houd hiervoor onze website af en toe in de gaten. Fijne dag gewenst! 🖐🏼

Reageer