Beantwoord

Wanneer biedt Ben eSIM aan (dual sim)?

• 19 september 2019
  • 8 reacties
  • 5616 keer bekeken

Beste Ben,

Ik vroeg mij af vanaf wanneer Ben eSIM verkrijgbaar is met dual sim? Ik zie in het overzicht op https://www.esim.nl/providers/ dat eSIM nog niet mogelijk is bij Ben. Klopt dat? Momenteel alleen nog bij T-Mobile in Nederland.

Zelf heb ik een sim only abonnement bij Ben en mijn telefoon iPhone 11 is geschikt voor dual sim met een eSIM. Ik ben zelf erg tevreden over Ben en de prijzen van mijn abonnement, dus ik zou graag een tweede sim only abonnement willen kopen en willen activeren op mijn eSIM.

Nu vraag ik mij af:
  • Is dit ook mogelijk bij Ben?
  • Zoja, hoe kan ik dit instellen als ik een tweede abonnement bestel?
  • Zonee, vanaf wanneer bieden jullie hier wel ondersteuning voor? En ligt het wel in de verwachting dat hier wel ondersteuning voor komt binnenkort?
Bedankt voor de antwoorden alvast!

Groet, Mark
icon

Beste antwoord door Romy 20 september 2019, 11:40

Hi Mark. Goede vraag! Ik wil je graag doorverwijzen naar dit topic voor het antwoord.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Misschien kun je mijn kulverhaal nog eens lezen voor het antwoord :slight_smile:

Ha Romy,

Nou, het blijft "kul". :-) Ik wilde graag aangeven waarom ik het met je verklaring niet eens ben.

a) is het geen allernieuwste van het nieuwste meer. esim bestaat al 7 jaar. Ok, in consumentenproducten wordt het sinds 2 jaar toegepast. Maar wat is 2 jaar binnen een ultra snel digitaliserende wereld?

b) een visie die "betaalbare producten voor een ieder” behelst, hoeft op geen manier te betekenen dat er niet wordt doorontwikkeld op esim (of andere techniek, zéker niet als het al jaren bestaat).

c) jullie moederbedrijf past de technologie al succesvol toe, waardoor de ondersteuning in jullie eigen producten veel makkelijker kan gaan.

Vandaar mijn vraag “wanneer gaan we esim krijgen?", ergo, zouden jullie daar, zeker gezien het onbevredigende antwoord, wél actief op willen sturen?

Groeten!

Jonas

Reputatie 5
Badge +9

Het antwoord verandert niet enkel omdat jij het niet eens bent met de visie van Ben. Zij bieden niet het allernieuwste. Overigens is E-sim sinds augustus pas bruikbaar in Nederland, dus graag wil ik je nogmaals doorverwijzen naar mijn vorige antwoord. 

Reputatie 5
Badge +9
Hi Mark. Goede vraag! Ik wil je graag doorverwijzen naar dit topic voor het antwoord.
Dank! Voorlopig nog niet dus.

Staan jullie wel positief tegenover de eSIM? Of wat is jullie visie op dit gebied.
Reputatie 5
Badge +9
Graag gedaan. Nou waarschijnlijk wel positief tegenover de eSIM, alleen past het niet binnen onze visie waardoor we hem voorlopig nog niet gaan aanbieden. De visie is betaalbare producten en abonnementen voor iedereen. Dit betekent ook dat wij nooit het nieuwste van het nieuwste zullen hebben. Ik kan jammer genoeg niet zeggen wanneer we de eSIM wel gaan aanbieden. Als ik het wist, had ik het je verteld haha
Graag gedaan. Nou waarschijnlijk wel positief tegenover de eSIM, alleen past het niet binnen onze visie waardoor we hem voorlopig nog niet gaan aanbieden. De visie is betaalbare producten en abonnementen voor iedereen. Dit betekent ook dat wij nooit het nieuwste van het nieuwste zullen hebben. Ik kan jammer genoeg niet zeggen wanneer we de eSIM wel gaan aanbieden. Als ik het wist, had ik het je verteld haha

eSim is toch goedkoper dan een ouderwets simkaart (want geen fysiek product met alle kosten daaromheen nodig). Dus nog beter en betaalbaarder voor iedereen.

Haha, wat een kulverhaal. Er is geen enkele reden waarom de visie op betaalbare producten en abonnementen voor iedereen in het gedrang zouden komen door esim support. Daarnaast is esim wel al ondersteund door t-mobile, eigenaar van Ben, dus áls er al ontwikkelkosten zouden zijn voor de “nieuwste van het nieuwste”, kuch, technologie, dan nog zouden die minimaal zijn omdat ze al gemaakt zijn binnen T-mobile.

Dus Ben, wanneer kunnen we esim verwachten?