Beantwoord

apps overzetten naar SD kaart

• 12 juli 2016
  • 5 reacties
  • 3745 keer bekeken

waarom kan ik niet alle apps die ik heb gedownload overzetten naar de SD kaart?
Ik heb een sony experia M4 aqua.
(Geheugen van de telefoon zit nu praktisch vol)
icon

Beste antwoord door Bram 12 juli 2016, 21:35

Hoi Johan,

Bij een Android telefoon kunt u meestal wel een aantal apps verplaatsen naar de SD kaart om geheugen vrij te maken op de interne opslag van het toestel. Dit kunt u doen door naar instellingen te gaan, vervolgens naar applicatiebeheer te gaan en bij de apps kijken of ze verplaatst kunnen worden. Zoals Quan hierboven al beschreef ondersteunen niet alle apps dit, door beperkingen vanuit de maker van de app. Succes! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Sinds Android 4 kan je apps verplaatsen naar de SD kaart om gebeugen op de telefoon vrij te maken. Echter niet alle apps, zoals Facebook en Whatsapp, ondersteunen deze functie vanwege mogelijke problemen met stabiliteit. Dat je bepaalde apps niet kan verplaatsen is dus geen probleem van je telefoon, maar de maker van die apps staan dat simpelweg niet toe 😞
Geachte Quan.
Om ruimte vrij te maken (telefoon geheugen) wil ik diversen apps naar de SD kaart verplaatsen.
Echter dat lukt mij nagenoeg niet, fotos en video gaat goed..
Maar apps die ik weinig gebruik (vele) lukt dat niet.
Dus om ruimte te maken moet ik dan apps gaan verwijderen.
Ik neem aan dat er toch een andere manier moet zijn om ruimte te maken.
Van mijn 32Gb SD card heb ik nog 30,78Gb. vrij, waar ik niks mee kan doen.
Ik hoop op een trukje van U.
Bijvoorbaad mijn dank.
Johan.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Johan,

Bij een Android telefoon kunt u meestal wel een aantal apps verplaatsen naar de SD kaart om geheugen vrij te maken op de interne opslag van het toestel. Dit kunt u doen door naar instellingen te gaan, vervolgens naar applicatiebeheer te gaan en bij de apps kijken of ze verplaatst kunnen worden. Zoals Quan hierboven al beschreef ondersteunen niet alle apps dit, door beperkingen vanuit de maker van de app. Succes! 🙂
Badge
Goed de stappen uitgelegd, Bram. Maar heb je voorbeelden van apps die niet verplaatst kunnen worden? Uit mijn hoofd kan Whatsapp en alle apps van Facebook sowieso niet 😞
Zorg allereerst dat de standaardopslag op SD kaart staat ingesteld (instellingen->geheugen->opslag->standaardopslag->kies SD kaart).
Volg daarna de uitleg op youtube filmpje, werkt prima bij mij.

https://www.youtube.com/watch?v=k0QLwKR8xic

Reageer