Beantwoord

helderheidsniveau display

• 21 juli 2018
  • 9 reacties
  • 472 keer bekeken

het helderheidsniveau van de display van mijn Sony ( F5121) zakt random terwijl de batterij nog prima opgeladen is. probleem is dat ik het wel kan aanpassen met de weergave, aanpasbare helderheid, maar dat er dan als het gebeurt erg weinig zichtbaar is en dat maakt het lastig
icon

Beste antwoord door Wietske 24 juli 2018, 15:02

Ah dat is inderdaad een bijkomend nadeel! Hoe hoger de helderheid van jouw scherm des te meer batterij dit kost. Je gaf eerder in dit topic aan dat de helderheid van jouw scherm wisselt. Had je deze wellicht op automatisch instellen gezet? Dan past jouw scherm zich namelijk aan aan de lichtinval vanuit je omgeving. Je kunt zelf de schermhelderheid aanpassen door op het hoofdscherm naar beneden te swipen en de balk van de helderheid naar wens aan te passen.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hi Sjettiebruins, dat is ook niet handig zeg. Zou je eens kunnen controleren of de energie besparing stand aan staat? Hierdoor kan het zijn dat jouw scherm minder helder is.
Ik heb de stamina modus uitgezet. Als het probleem is opgelost, dan bedankt voor de tip. 🙂 Zo niet dan meld ik me weer. Kan even duren, want het probleem vindt/vond op onregelmatige tijden plaats

groet, Sjettie
Reputatie 5
Badge +12
Dat is goed, houd ons op de hoogte Sjettie!
hoi, de batterij is nu eerder leeg. ook niet handig... 😞
Reputatie 5
Badge +12
Ah dat is inderdaad een bijkomend nadeel! Hoe hoger de helderheid van jouw scherm des te meer batterij dit kost. Je gaf eerder in dit topic aan dat de helderheid van jouw scherm wisselt. Had je deze wellicht op automatisch instellen gezet? Dan past jouw scherm zich namelijk aan aan de lichtinval vanuit je omgeving. Je kunt zelf de schermhelderheid aanpassen door op het hoofdscherm naar beneden te swipen en de balk van de helderheid naar wens aan te passen.
De helderheid van mijn beeldscherm wisselt random. Het heeft dus niet te maken met omgevingslicht. Ik heb de lichtsterkte natuurlijk op automatisch ingesteld. Als ik in een donkere omgeving ben wil ik geen bats licht uit mn telefoon krijgen, maar een aangepaste hoeveelheid licht. Ik begin nu toch te denken dat het een probleem van mijn toestel is..
Reputatie 5
Badge +12
Het ramdom aanpassen van de schermhelderheid kan inderdaad te maken hebben met de instelling voor het automatisch regelen van de schermhelderheid. Ik raad je aan om dit voorlopig even in de gaten te houden.
Ik heb het 2 dagen aangezien. Het probleem is nu dat de batterij snel leeg gaat. Ik zit nu te denken aan een reparatie.Dat het zo niet langer kan is voor mij duidelijk.
groeten, Sjettie
Reputatie 5
Badge +12
Dat snap ik inderdaad Sjettie. Een goedwerkende telefoon is natuurlijk wel zo prettig. Mocht je besluiten het toestel ter reparatie aan te bieden dan raad ik je aan om dit topic even door te nemen. Hierin lees je de voorwaarden en staat ook uitgelegd hoe je het toestel voor een reparatie kunt aanmelden.

Reageer