MMS versturen met Sony Xperia XA

• 29 september 2016
  • 18 reacties
  • 1071 keer bekeken

Sinds kort heb ik een Sony Xperia XA toestel. Ik kan geen MMS versturen, krijg de melding dat het bericht niet verzonden kan worden. Er staat helaas niet bij waarom het niet lukt. Ik kan wel gewoon sms-en. Ik heb via het Instellingen menu de internet- en mms instellingen gedownload, maar dit helpt niet. Hierna opnieuw opstarten van de telefoon helpt ook niet. Helaas werkt de link naar de gebruiksaanwijzing van de telefoon via dit forum niet. Iemand de gouden tip?

18 reacties

Badge
De mms instellingen kunnen niet nogmaals per sms configuratiebericht verzonden worden. Ik ga daarom je proberen te helpen de instellingen goed te zetten. Kan je proberen MMSC te veranderen naar https://mms.ben.nl en MMS-Proxy naar 010.010.010.011? Ik ben benieuwd of je met die wijziging wel kunt mms'en. Wees overigens wel van bewust dat mms'en niet uit je bundel gaat, rinske.
Badge
Sorry dat je daarover zo te lezen verkeerd bent geïnformeerd. Wil je nog steeds gebruik maken van MMS? En wil je je bundel weer terugzetten naar je gewenste bundel?
Badge
Welke foutmelding krijg je als je een MMS probeert te versturen? En heb je bij toegangspunt reeds Ben MMS geselecteerd voordat je een MMS probeert te versturen?
Badge
Ik ga achter de schermen even rondvragen hoe de instellingen anders moeten staan. Zou je mij nu van je huidige instellingen een screenshot kunnen sturen? Het onderderste gedeelte kan je weglaten.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Rinske, het is inderdaad slordig dat wij in februari niet hebben gereageerd op jouw bericht. Ik zie dat na het contact met Angelique een onderzoek is opgestart en dat er een aantal instellingen in het abonnement zijn aangepast waardoor het probleem in november zou moeten zijn opgelost. Ik vind het jammer om te horen dat het niet is gelukt, en ondanks dat jij een ander toestel hebt gekocht help ik je graag verder met je Sony Xperia omdat je nog wel een abonnement hebt met dit toestel. Zou ik mogen vragen wat voor toestel en met welke versie besturingssysteem jij deze hebt?

Groetjes, Jolijn
Reputatie 6
Badge +8
Hallo rinske, ik begrijp dat het onhandig kan zijn als het niet lukt om een MMS te versturen. Zou je de instellingen eens handmatig kunnen doorvoeren in je toestel? Op deze website staan de instellingen.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Rinske, dat is gek. Zojuist heb ik je een e-mail verzonden. Wil je deze doornemen?
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor de afbeeldingen. De screenshots heb ik voor je bekeken en de instellingen op jouw toestel staan juist. Ik ga een verzoek voor je indienen om dit opnieuw na te laten kijken door de centrale. Of en wanneer het opgelost kan worden durf ik je helaas niet te vertellen, sorry hiervoor.
Badge
Hoi rinske,

Ik kan begrijpen dat dit erg vervelend is. De vraag staat nog uit naar de juiste afdeling. Hier krijg je zo snel mogelijk bericht over.

Gr,
Amber
Dat zou ik graag willen doen, maar mijn toestel geeft véél meer opties om in te vullen, en een aantal van de opties in de lijst staan dan weer niet in mijn toestel. Alle instellingen op mijn toestel staan in de screenshots. Wat zou ik aan moeten passen?
In je e-mail gaf je aan dat ik een aantal instellingen moest controleren en mijn SIM in een ander toestel moest proberen te doen om te zien of dit hielp. Ik heb geen ander toestel en de instructies voor de instellingen heb ik gevolgd. Aangezien dit niet hielp, heb ik afgelopen maandag de Klantenservice gebeld. Je collega kon dit ook niet oplossen, zij zou de desbetreffende afdeling vragen om mij handmatig een mms code toe te sturen, zodat de instellingen goed komen te staan. Inmiddels is het donderdag, ik heb geen sms en geen e-mail met een code ontvangen. Kun je voor mij nagaan wanneer ik dit mag verwachten en hoe de code verstuurd zal worden?
Ik zou het graag gewoon geregeld hebben, vind dat dit erg lang duurt.
Hoi Amber,
Ik heb nog steeds geen bericht mogen ontvangen. Wanneer mag ik dit verwachten?!
O, MMS niet in de bundel, dat is fraai, dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Dat had ik heel graag in het voren geweten.... Ik heb namelijk mijn bundel op onbeperkt gezet omdat je collega aan de telefoon aangaf dat MMS daar ook onder valt.
Het aanpassen van de instellingen heeft overigens niet geholpen.
Ik wil zeker MMS gebruiken, mijn ouders wonen niet in Nederland, ze gebruiken wel een Nederlandse SIM kaart. Omdat ze vaak geen internet hebben, gebruiken ze geen Whatsapp maar MMS'en we regelmatig, zo verstuur ik foto's van de kids. Dus laat maar zo staan, kunnen we in elk geval lang bellen. Maar dan de instellingen voor MMS nog...
Ja, dat had ik vantevoren gedaan. En ik krijg de melding: Kan niet verzenden. Bericht wordt verzonden wanneer service beschikbaar wordt.

Daar worden we helaas niet veel wijzer van.
Hierbij mijn huidige instellingen.

Hallo Ben,
ik heb nog steeds geen reactie/oplossing. Ik heb op 27.10.2016 een sms ontvangen dat jullie me niet vergeten zijn, maar daarna is het stil gebleven...
Wat is de stand van zaken?
Ik vind dit echt super slechte service! Gewoon geen enkele reactie meer. De Xperia moet ik nog afbetalen maar ik ben zeer ontevreden over dit toestel. Absoluut zijn geld niet waard. Voor mij geen Sony meer. Inmiddels heb ik dan maar een ander toestel gekocht. En ik vind, nogmaals, de service hierin van Ben onder de maat. Maar ik praat in de leegte, aangezien er niet gereageerd wordt op mijn laatste bericht....

SLORDIG BEN!

Reageer