sony z3 compact scherm zwart tijdens bellen

  • 2 July 2016
  • 12 reacties
  • 7772 keer bekeken

Hallo,

Wanneer ik bel met mijn sony z3 compact, wordt het scherm zwart, ook wanneer ik hem weer van mijn oor afhoud. Ik kan zo geen toetsen meer gebruiken tijdens het bellen. Hierdoor kan ik zelf niet het telefoongesprek beëindigen. Ook kan ik geen keuzemenu's intoetsen wanneer dit nodig is wanneer ik bv een klantenservice bel.

Kan ik hier zelf iets aan doen of moet dit gerepareerd worden?

Mvg. Lidwien

12 reacties

heb je soms een scherm beveiliger op je scherm geplakt ,ik had hetzelfde probleem heb de schermlaag eraf gehaald en toen werkte het weer prima
succes
Reputatie 5
Badge +7
Ah super, WIlliam. Bedankt voor het delen!
Ik had het zelfde problemen. Nabijheidssensor reageerde niet. Verder zoekend kwam ik iemand tegen die het had over dat de sensor mischien afgedekt kon zijn. Ik heb een extra glaslaag ter bescherming, wel met de juiste uitsparingen. Ik heb met een wattenstaafje en alcohol het gebied van de sensor schoongemaakt en tot mijn vreugde reageerde alles weer. Dit gelukkig zonder softreset. Mischien voor meerdere mensen een oplossing .
Mijn sony experia z5 is gloednieuw en heeft hetzelfde probleem. Blijkt dat ze allemaal dit specifieke probleem hebben. Ik kan nergens hiervoor een oplossing vinden. Dit is wel een gigantisch probleem als je mij vraagt. Je kan geen oproepen beeindigen of je keuzemenu gebruiken... Wat nu gedaan? Dit moet echt opgelost worden
Badge
Het lijkt er inderdaad op dat je nabijheidssensor niet meer werkt. Om vast te stellen of dit een software of hardware fout is, kan je inderdaad een fabrieksherstel doen. Mocht de nabijheidssensor (deze zorgt ervoor dat het toestel weet of je je toestel aan je oor houdt of niet) het nog niet doen, dan kan je je telefoon ter reparatie aanbieden. Maar laten we eerst kijken of het resetten heeft geholpen.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Lidwien,

Balen dat je nabijheidssensor (proximity sensor) niet goed werkt. Wat misschien kan helpen is een reset van je toestel, een volledige. Hiervoor is het wel raadzaam om een goede Back-up te maken van al je gegevens.
kan ik hier zelf nog iets aan doen?
ik heb de nabijheidssensoor getest, deze werkt niet lijkt het
ik zit nu bij testen en dan kan ik oa kiezen: lichtsensor, nabijheidssensor(oor), versnellingsmeter, gyroscoop. Proximity zie ik niet staan..
Badge
Wellicht werkt de proximity sensor niet goed. Kan je een diagnostische test doen? Ik heb geen Z3 Compact voor mij dus neem me niet kwalijk als de benamingen anders zijn: Instellingen > Over telefoon > Diagnostische testen > Test apparaat > Proximity
Bedankt! Ik heb het geprobeerd en daarna iemand opgebeld. Maar helaas heeft het nog niet gewerkt.. Nog andere ideeën?
Badge
Kan je een soft reset uitvoeren? Je doet het als volgt: power+volume omhoog knop tegelijk indrukken tot het toestel drie keer trilt. Hierna toestel opnieuw opstarten en dan testoproep doen. Houd me op de hoogte!

Reageer