Beantwoord

Touchscreen Sony Xperia XA1 reageert slecht

• 11 januari 2019
  • 1 reactie
  • 1036 keer bekeken

Hi! Ik heb sinds vorig jaar een Sony Xperia A1 en al na enkele maanden merkte ik dat de letter p op het toetsenbord slecht reageerde. Na een tijdje had ik het zelfde met de linkerkant van het scherm: nauwelijks reactie op aanrakingen. Als de telefoon ontgrendeld is, lukt het niet om het menu van boven naar beneden te swipen (vreemd genoeg lukt dat wel als de telefoon vergrendeld is) en ook de thuisknop reageert slecht. Kortom, de zijkanten van het touchscreen zijn vrijwel ongevoelig voor aanrakingen.

Het scherm opnieuw kalibreren, het toestel aan/uit-zetten en het terugzetten naar de fabrieksmodus heb ik allemaal al geprobeerd, maar tot zover heeft het geen resultaat gehad. Enig idee wat het probleem is en hoe het verholpen kan worden?
icon

Beste antwoord door Wietske 14 januari 2019, 12:31

Hoi Debora, onhandig dat grote delen van jouw scherm kuren beginnen te vertonen 😞 Goed dat je al een aantal belangrijke stappen hebt geprobeerd! Heb je ook al gekeken of er nog een software-update beschikbaar is van Android? Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik je vragen om de telefoon eens in de veilige modus op te starten. Dit doe je als volgt:
  1. Schakel het apparaat uit.
  2. Houd de aan-uitknop ingedrukt.
  3. Als het Xperia-logo verschijnt, laat de aan/uit-knop los en hou vervolgens de volume-omlaag toets ingedrukt totdat Veilige modus op het scherm verschijnt.
Werkt jouw scherm dan wel? Om de veilige modus te verlaten dien je trouwens jouw telefoon opnieuw op te starten.

Mocht je dan alsnog problemen ervaren met jouw scherm dan kan je ervoor kiezen om jouw telefoon ter reparatie aan te melden. Hierbij dient er geen sprake te zijn van val- stoot- druk- of waterschade omdat anders de garantie komt te vervallen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +12
Hoi Debora, onhandig dat grote delen van jouw scherm kuren beginnen te vertonen 😞 Goed dat je al een aantal belangrijke stappen hebt geprobeerd! Heb je ook al gekeken of er nog een software-update beschikbaar is van Android? Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik je vragen om de telefoon eens in de veilige modus op te starten. Dit doe je als volgt:
  1. Schakel het apparaat uit.
  2. Houd de aan-uitknop ingedrukt.
  3. Als het Xperia-logo verschijnt, laat de aan/uit-knop los en hou vervolgens de volume-omlaag toets ingedrukt totdat Veilige modus op het scherm verschijnt.
Werkt jouw scherm dan wel? Om de veilige modus te verlaten dien je trouwens jouw telefoon opnieuw op te starten.

Mocht je dan alsnog problemen ervaren met jouw scherm dan kan je ervoor kiezen om jouw telefoon ter reparatie aan te melden. Hierbij dient er geen sprake te zijn van val- stoot- druk- of waterschade omdat anders de garantie komt te vervallen.

Reageer