Sticky

De veelgestelde vragen op een rijtje

De veelgestelde vragen op een rijtje
Reputatie 5
Badge +12
Leuk dat je op onze community terecht bent gekomen. In dit topic lees je meer over de veelgestelde vragen van de afgelopen periode. Veel zaken kun je namelijk zelf regelen via jouw persoonlijkeIk Ben pagina en/of Ben app.Hier vind je een overzicht van de mogelijkheden. Daarnaast vind je een overzicht van lopende zaken die belangrijk zijn om te weten.

Mededelingen

Veelgestelde vragen

Er zijn verschillende mogelijkheden om contact met ons op te nemen. Een overzicht vind je hier.

6 reacties

mijn vinger code is geblokkeerd ,ik weet of heb geen mobile pincode, duwai p10
Reputatie 4
Badge +5
Hi! Wanneer je gebruik maakt van een vinger code is er ook altijd een pincode ingeschakeld ter extra controle. Dit is iets anders dan jouw simkaart pincode.
Telefoon geblokkeerd na teveel verkeerde patroonpogingen > Puckcode ongeldig, hoe kan dat?

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe simkaart met sim only abb. van Ben. Had hiervoor ook een Ben sim only. In die tijd ook van phone geswitchd. Nu heb ik mijn huidige simkaart in mijn oude phone gedaan.

Pincode inloggen gaat goed. Daarna moet je een patroon tekenen. Dit is te vaak fout gegaan.
Nu moet ik een Google account mailadres of gebruikersnaam invullen en wachtwoord: melding onbekend?!?!

Daaronder moet ik een BACK UP Pin invoeren: dit lijkt me de Puck code?! De Puckcode die hoort bij mijn nieuwe simkaart die er nu in zit heb ik ingevoerd: Ongeldige pin melding krijg ik dan.

Wat moet ik doen?

Telefoon is vergrendeld, kan er niks meer mee(!)

Vorige phone was een LG. Ik wil deze smartphone kunnen gebruiken, maar kan er niet meer in.
Reputatie 6
Badge +4
@Laptop dit heeft niks te maken met de pincode en pukcode van de simkaart.
Probleem is, patroon hoort bij een (beveiliging) schermvergrendeling die ooit is ingesteld door jou(?).

Bij het patroon heb je toen ook een voor jou gemakkelijk te onthouden pincode ingevoerd. Wanneer je die nog weet is die te gebruiken als redding.

De oplossing is een harde reset via de knoppen.
Je bent dan wel alles kwijt wat je eerst zelf hebt opgeslagen/geïnstalleerd maar je krijgt weer toegang tot de telefoon.

Harde reset LG
@Snoeshaantje Dank!

Heeft een harde reset nog invloed op de informatie die is opgeslagen op de simkaart die er nog inzit (oud, niet actieve, maar met de contacten erop) en/ of het SD kaartje (met info erop) dat er nog in zit?

Het lijkt mij van niet, maar wil het toch ff zeker weten(!) Dan laat ik die erin zitten.
Reputatie 6
Badge +4
Nee, heeft alleen invloed op de telefoon niet op de simkaart, sd.

Voor de zekerheid zou ik er wel de sd en simkaart er eerst even uithalen, kan nooit geen kwaad.

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

Akkoord Cookie instellingen