Beantwoord

signaalsterkte 4G meten

  • 16 February 2020
  • 8 reacties
  • 1317 keer bekeken

Graag hoor ik hoe ik de 4G-signaalsterkte kan meten op mijn IPhone SE. Dus niet globaal via de balkjes maar de echte signaalsterkte in dBa.

icon

Beste antwoord door Romy 20 February 2020, 10:46

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Lexlelsz! Je kunt dit via internet meten als je naar speedtesten zoekt. Ik heb deze zojuist uitgeprobeerd: https://www.internetvergelijk.nl/snelheidstest/. Ben je nieuwsgierig of ervaar je een verminderde 4G dekking? 

Dag Romy,  zoals je Hierboven kunt lezen, gaat het niet om de internetsnelheid, maar om het 4G-signaal dat de zendmasten in mijn omgeving uitzenden. Dat gebeurt in DbA’s. De ontvangst  van mijn iPhone is slecht, en dat heeft te maken met de afstand tussen de dichtstbijzijnde 4G-zendmast en mijn woning.

mvg

Lex

Reputatie 5
Badge +9

Hi Lex, sorry dat ik jouw vraag niet goed begreep, heb je hier misschien wat aan: https://www.4gmasten.nl/kaart/? Je kunt dan T-Mobile aanklikken.

 

Hoi Romy, die kaart ken ik al. Het gaat echt om het meten van de signaalsterkte in dBA op de plaats van de meting (dus mij mij thuis of in de tuin). Zowel de kaart als de balkjes op mijn telefoon geven een globale indruk van de signaalsterkte.

mvg

Lex

Reputatie 5
Badge +9

Ah, dit kun je niet opzoeken inderdaad. Ik zie wel dat er al is vast gesteld dat er een verminderde dekking is en dat dit met jou is opgelost (door middel van compensatie). Klopt dit?

Ja, Romy, het klopt dat ik korting heb gekregen op mijn abonnement. Daar gaat het nu niet om. Ik wil graag voor verschillende provider (Ben, KPN, Telfort, enz) testen wat de sterkte is van het signaal dat bij mij binnen komt. Diverse  kennissen van mij hebben een mobiel abonnement bij verschillende provider. Door de signaalsterkte van verschillende providers te meten kan ik er achter komen welke provider het sterkste signaal bij mij thuis aanbiedt.

mvg

lex

Reputatie 5
Badge +9

Hi Lex, fijn om te lezen dat het probleem wel is opgelost. Ik kan je geen uitgebreidere tool bieden dan welke wij hanteren. Wij hebben de dekkingskaart en daaruit kun je jouw sterkte meten. Het wordt dan niet uitgedrukt zoals jij het bedoeld, maar het bereik wordt wel benoemd. Misschien dat je via de dekkingskaart van Ben en andere providers erachter kunt komen welke provider de meeste dekking biedt op jouw locatie.

Dag Romy,

 

sorry, maar het probleem is niet opgelost. Alle opties die jullie noemden had ik al gebruikt. Maar blijkbaar het ( logens jou) niet mogelijk om zelf de sterkte van het 4G- signaal via mijn telefoon te meten. Raar, want dat signaal komt gewoon binnen en moet dus ook door mijn toestel kunnen worden weergegeven.

Bedankt voor de moeite. Als jullie de vraag laten openstaan, reageert er misschien nog eens iemand anders.

mvg

Lex

 

Reageer