[OPGELOST] Bij sommige klanten zijn hoge buiten bundel kosten zichtbaar

Reputatie 7
Badge +7
  • Oud-moderator
  • 4496 reacties
Op dit moment kunnen sommige klanten zien dat er (hoge) kosten buiten de bundel zichtbaar zijn in de belstatus. Dit is natuurlijk erg ververvelend en zorgt voor vragen. Wij begrijpen dat jij zou willen weten waar deze kosten door komen. Hieronder kun je een overzicht vinden.

• Voor het bellen naar 018x nummers (Gouda en omstreken) kunnen er (extra) kosten in rekening zijn gebracht. Klik hier voor meer informatie over deze kosten.
  • Voor het bellen naar 0900-nummers en 14xx-nummers kunnen de belkosten tegen een te hoog tarief in rekening worden gebracht. Hierdoor zie jij extra kosten in de belstatus in de staan.

Momenteel zijn wij aan het onderzoeken om welke 0900-nummers het gaat. Vervolgens zorgen wij ervoor dat je gesprekken tegen het juiste tarief in rekening worden gebracht, zodat jij een correcte factuur ontvangt. Jij hoeft hier zelf niets voor te doen. Wij corrigeren dit voordat jij je factuur over februari ontvangt. Op de factuur zal er een extra regel verschijnen op de eerste pagina: ‘’Correctie onterechte buiten de bundelkosten periode februari’.

Sorry voor de verwarring en het eventuele ongemak.

Update 28-02-2018
  • Het bedrag wordt gecorrigeerd voordat jij je volgende factuur ontvangt – die over februari gaat en die je in maart ontvangt.
  • De kosten die jij buiten de bundel ziet staan binnen de belstatus kunnen helaas niet aangepast worden in je Ben app of Ik Ben. Als je in de belstatus hoge buiten de bundel kosten ziet staan dan blijft dit daar staan tot het einde van de maand februari. Vanaf 1 maart zullen de kosten niet meer zichtbaar zijn in de belstatus vanwege de maandovergang.
Dit topic is gesloten

15 reacties

Ik heb gisteren een 0900 gebeld,en zie nou in mijn ben 216,- kosten buiten de bundel staan
Het 0900 2021177 nummer is van de klantenservice van philips.
De verbinding werd na precies 12 minuten gestopt.

mvg,
Peter
Kan het zijn dat dit ook op de factuur van januari fout is gegaan? Ik zit nl. met kosten buiten de belminuten bundel en zou niet weten hoe dit kan.
Ik kan nog steeds niet bellen. Svp…
0900 1908 ook
Reputatie 7
Badge +7
Update 23-02-2018: 16:32

- Alle klanten waarbij er hierdoor onterechte buiten de bundel zijn ontstaan hebben op 23-02 een sms ontvangen.

- Het bedrag wordt gecorrigeerd voordat jij je volgende factuur ontvangt – die over februari gaat en die je in maart ontvangt.

- Het kan helaas niet aangepast worden in je Ben app of Ik Ben. Als je daar hoge buiten de bundel kosten ziet staan dan blijft dit daar staan tot het einde van de maand.
Reputatie 7
Badge +7
Ray74 schreef:

Kan het zijn dat dit ook op de factuur van januari fout is gegaan? Ik zit nl. met kosten buiten de belminuten bundel en zou niet weten hoe dit kan.

Hoi Ray74, dit probleem heeft alleen afgelopen donderdag en vrijdag gespeeld, jij hebt dus ergens anders last van. Je kunt hierover het beste een eigen topic aanmaken dan kijken we met je mee.
Belde ik vorige week een keertje met het 0900-nummer van de klantenservice van Ben. Zie ik nu opeens op 107,- euro !!!! kosten buiten de bundel :-(( in de mobiele app van Ben !!! Ik ben net een paar dagen klant. Je kunt je voorstellen wat mijn mening over Ben nu is :-((
Waardeloze service. Al twee keer gezegd dat ik word terug gebeld. Al vanaf donderdag niet kunnen bellen. Zit wel met een overlijden. Moet van alles regelen. Totaal geen begrip.
Kosten buiten bundel 201 euro??

Extra telefoon kosten lopen inmiddels op. Over compensatie wordt niks gezegd.

Ik weet gewoon dat ze niks gaan doen en rustig wachten tot deze periode is verstreken. Is nog even de vraag of ze wel in staat zijn om de juiste correctie toe te passen.
Ik Ben boos.
I’m still can’t make a calls after I called a 0900 in Netherlands and I got €215,- .
I’ve 1 week can’t make called , repair it plz or I will cancel our contract.
Reputatie 6
Badge +8
tm.alzammar schreef:

I’m still can’t make a calls after I called a 0900 in Netherlands and I got €215,- .
I’ve 1 week can’t make called , repair it plz or I will cancel our contract.

Hi, I moved your question to our issue topic. I'm sorry to read you have troubles with calling because of this issue. I have sent a note to another department to fix the problem. Sorry for the inconvenience!
Reputatie 6
Badge +8
gkersjes schreef:

Belde ik vorige week een keertje met het 0900-nummer van de klantenservice van Ben. Zie ik nu opeens op 107,- euro !!!! kosten buiten de bundel :-(( in de mobiele app van Ben !!! Ik ben net een paar dagen klant. Je kunt je voorstellen wat mijn mening over Ben nu is :-((

Begrijpelijk is dat je flink geschrokken bent van deze kosten, gkersjes! Het spijt ons dan ook enorm dat dit heeft moeten gebeuren. Zoals aangegeven in het topic zullen wij de onterechte kosten corrigeren op de factuur die je eind maart ontvangt. Ervaar je problemen door met bellen of internetten door de opgelopen kosten buiten je bundel? Trek dan direct aan de bel zodat wij voor jou na kunnen kijken wat er precies aan de hand is.
Reputatie 6
Badge +8
djesh71 schreef:

Waardeloze service. Al twee keer gezegd dat ik word terug gebeld. Al vanaf donderdag niet kunnen bellen. Zit wel met een overlijden. Moet van alles regelen. Totaal geen begrip.
Kosten buiten bundel 201 euro??

Extra telefoon kosten lopen inmiddels op. Over compensatie wordt niks gezegd.

Ik weet gewoon dat ze niks gaan doen en rustig wachten tot deze periode is verstreken. Is nog even de vraag of ze wel in staat zijn om de juiste correctie toe te passen.
Ik Ben boos.

Hoi djesh71, allereerst wil ik je veel sterkte wensen met het verlies van een dierbare. Ik kan goed begrijpen dat dit probleem de situatie er niet makkelijker op heeft gemaakt en je om deze reden boos bent. Inmiddels zie ik in het systeem terug dat de instellingen zijn gereset en jij weer gebruik kunt maken van jouw abonnement, klopt dit? Lukt het nog niet om gebruik te maken van het abonnement zoals voorheen, herstart dan even je toestel zodat de simkaart opnieuw verbinding kan maken met het netwerk. Hierna moet alles weer werken.

In het topic geven wij aan dat de onterechte kosten die in rekening zijn gebracht uiteraard gecorrigeerd zullen worden, ook bij jou zal dit het geval zijn. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Sorry voor het ongemak!
Reputatie 6
Badge +8
peter.brouwer66 schreef:

Ik heb gisteren een 0900 gebeld,en zie nou in mijn ben 216,- kosten buiten de bundel staan
Het 0900 2021177 nummer is van de klantenservice van philips.
De verbinding werd na precies 12 minuten gestopt.

mvg,
Peter

Dat zou zal enorm schrikken zijn geweest, Peter! Ervaar je momenteel problemen met het bellen of sms'en? Zo ja, geef dit zo snel mogelijk aan zodat wij het probleem kunnen oplossen. Ik hoor graag van je!
Reputatie 6
Badge +8
marit28 schreef:

0900 1908 ook

Hoi Marit, wij zijn nog aan het onderzoeken om welke 0900-nummers het gaat. Ervaar je momenteel problemen met het bellen of/en internetten?
Als reactie op mail van 23/2 Ben gevraagd of dat soms een fishing-mail was. Tot maandagmiddag geen reactie! Toen gebeld met klantenservice, omdat ik niet kon bellen met 0800-/0900-nummers. Kreeg te horen dat eea uitgezocht zou worden en belprobleem zou worden opgelost ( mijn simkaart in ander toestel gaf zelfde probleem ) en ik zou worden teruggebeld. Is nu woensdagavond en ik ben NIET teruggebeld en probleem is NIET opgelost.
Kosten buiten bundel staan er nog steeds ( meer dan 200,00 ). Slechte beurt BEN !!!

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

Akkoord Cookie instellingen