[OPGELOST] Problemen met de Internet Altijd ‘08 bundel

• 13 juni 2017
  • 33 reacties
  • 1798 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • Oud-moderator
  • 4426 reacties
Het is ons opgevallen dat er klanten zijn met een Internet Altijd ‘08 bundel zijn die vanaf vandaag opeens geen gebruik kunnen maken van hun mobiele internet. Ook zien deze klanten op IkBen de data bundel op niet actief staan. Superonhandig natuurijk! Wat de precieze oorzaak van het probleem is is nog onduidelijk, op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing.

Zodra het probleem is opgelost zul je hier via de SMS over op de hoogte worden gebracht. Voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je mobiele internet zal een bedrag in mindering gebracht worden op je volgende factuur.

Voor nu is het mogelijk om de MB Pauze uit te schakelen op je abonnement om toch gebruik te maken van je Internet Altijd bundel.

Sinds 20-6 hebben wij vernomen dat er klanten zijn met de onbeperkt internetbundel waarbij er kosten worden berekend voor het internetten binnen de bundel van 2500 MB. Alles over deze regels lees je in dit topic. Het laatste wat je wil is je zorgen maken om extra kosten in het buitenland natuurlijk. Wij zijn bezig om dit probleem op te lossen. De datakosten buiten de bundel minder dan 2500MB zullen worden gecorrigeerd op de factuur.

30-06-2017 UPDATE: De kosten die berekend kunnen worden voor het gebruiken van deze bundel in het buitenland zijn inmiddels opgelost. Klanten welke kosten buiten de bundel hebben gemaakt, zullen deze kosten gecrediteerd worden op de factuur welke in juli verschijnt over het verbruik van juni.

Dit topic is gesloten

33 reacties

Hoi!

Enig idee hoe lang het nog gaat duren? Ik heb vanmiddag netjes een sms ontvangen over de storing en zit al enkele uren op een sms te wachten dat het verholpen is. #backtobasic #zoekennaarwifi #hopeloos
Probleem lijkt veroorzaakt te worden door MB Pauze. Na het uitzetten hiervan werkt internet weer wel. Misschien wordt dit getriggerd door de 2500MB EU limiet?
Dat werkt!

Pauze uit, internet werkend. Pauze weer aan, internet werkt niet.

Dat moeten ze toch gewoon kunnen oplossen.
Thanks! Dat werkt inderdaad! Hopelijk is het snel opgelost 🙂
Wordt als je MB pauze uitzet het verbruik niet geregistreerd als kosten buiten je bundel?
Tevens is je onbeperkt internet tegoed niet te zien in de Ben App
heb ook last van databundel niet actief
erg storend als je in het buitenland zit
kan je data op deze manier niet bijhouden.
MB Pauze uitzetten heeft geholpen, na enige tijd geduld. Nu staat er op Ik Ben wel dat de databundel inactief is, in plaats van de normale 'x MB van x MB verbruikt'.
Ook hier geen internet! Ik heb geen Internet altijd bundel, maar ook bij mij is er sinds een uur of 11 geen internet meer.
Exact dit. Alleen bij mij werkte het uitzetten direct. Databundel inactief zie ik ook staan nu..

MB Pauze uitzetten heeft geholpen, na enige tijd geduld. Nu staat er op Ik Ben wel dat de databundel inactief is, in plaats van de normale 'x MB van x MB verbruikt'.
Ik heb sinds gisteren ook al geen internet. Ik krijg bericht mb pauze staat aan
Hallo allemaal, op dit moment ben ik op reis binnen de EU en heb ik gelukkig wel internet, maar de 2500MB limiet die van toepassing is binnen de Internet Altijd '08-bundel (binnen EU) wordt niet getoond en alle data die ik verbruik, wordt als kosten buiten de bundel weergegeven. Ik mag toch aannemen dat dit aan het einde van de maand netjes gecorrigeerd wordt?
Reputatie 7
Badge +7
Hallo allemaal! Sinds vanmiddag half 6 is bovengenoemde storing gelukkig verholpen! Ik heb daarom het topic aangevuld en afgesloten. Als het goed is zijn alle geraakte klanten via de sms op de hoogte gesteld. Mochten er toch nog problemen zijn laat het ons dan weten, dan kunnen we dit oppakken en uitzoeken!
Hoi Roxanne,

Ik kreeg inderdaad die melding. Helaas werkt het bij mij nog steeds niet, tenzij mijn MB pauze uit staat.
Dag Roxanne,

Ook bij mij geeft de app aan dat de databundel niet actief is. Ik heb internet gewoon nodig. Ik mag toch aannemen dat onterechte kosten buiten de bundel zsm worden gecorrigeerd? Graag zsm je reactie.
Alvast hartelijk bedankt.

Vriendelijke groet,
Joël
Het is ons opgevallen dat er klanten zijn met een Internet Altijd ‘08 bundel zijn die vanaf vandaag opeens geen gebruik kunnen maken van hun mobiele internet. Ook zien deze klanten op IkBen de data bundel op niet actief staan. Superonhandig natuurijk! Wat de precieze oorzaak van het probleem is is nog onduidelijk, op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing.

Zodra het probleem is opgelost zul je hier via de SMS over op de hoogte worden gebracht. Voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je mobiele internet zal een bedrag in mindering gebracht worden op je volgende factuur.

Mocht jij ditzelfde probleem ervaren dan horen we dit natuurlijk graag, op die manier kunnen we een notitie in het systeem achterlaten om aan te geven dat ook jij op dit moment geen gebruik kunt maken van je onbeperkte data bundel. Via dit topic zal ik je ook op de hoogte houden.

Update 14-06-2017:

Sinds half 6 vanmiddag is de storing verholpen! Alle geraakte klanten zullen via de sms hierover worden geïnformeerd door Ben:

Hallo, op dit moment kan je weer gebruik maken van mobiel internet. Als jouw internet nog steeds niet werkt, kan je je telefoon even uit en weer aan zetten. De periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je internet bundel, zal op je volgende factuur automatisch in mindering worden gebracht. Het is mogelijk dat je je internetbundel nog steeds niet terugziet op je Ik Ben pagina. Ik doe mijn best dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. De groeten van Ben
Bij mij blijkt het probleem nog altijd actief. Mijn dataverbruik staat sindsdien ook ineens op rood terwijl ik onbeperkt internet 08 heb.
Probleem hier ook nog niet opgelost. Ook bovengenoemde sms niet ontvangen. Vreemd dat het zo lang duurt een bijna triviaal probleem op te lossen.
ooh zie t al, bij mij zelfde dataverbruik staat op rood (heb onbeperkt)en geen mai/smsl gehad en is ondertussen al 15juni;-(

mvg gijssie4
Sinds gisteren nog steeds geen internet, ondanks Internet altijd bundel. MB pauze aan en uit gezet, heeft nog geen effect. Wel gisteren sms gehad dat er een storing was, maar geen nieuwe sms dat het weer werkt...?
Wordt als je MB pauze uitzet het verbruik niet geregistreerd als kosten buiten je bundel?

Is hier al een reactie op toevallig?
Hallo allemaal, op dit moment ben ik op reis binnen de EU en heb ik gelukkig wel internet, maar de 2500MB limiet die van toepassing is binnen de Internet Altijd '08-bundel (binnen EU) wordt niet getoond en alle data die ik verbruik, wordt als kosten buiten de bundel weergegeven. Ik mag toch aannemen dat dit aan het einde van de maand netjes gecorrigeerd wordt?

Ik heb precies hetzelfde probleem 😞
hallo
mijn databundel doet het niet en ik kan ook niet op de site of ik ben app komen
Reputatie 6
Badge +8
Hallo, klanten die last hebben van deze storing kunnen de MB pauze uitschakelen. Na het hertstarten van je toestel zou je weer gebruik kunnen maken van je internetbundel.
Hallo, klanten die last hebben van deze storing kunnen de MB pauze uitschakelen. Na het hertstarten van je toestel zou je weer gebruik kunnen maken van je internetbundel.

hallo ik kan niet de mb pauze uitzetten omdat ik niet op de site of ik ben app kan inloggen