[OPGELOST] Problemen na nummerbehoud voor oude KPN/Telfort klanten

• 8 juni 2017
  • 69 reacties
  • 3135 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

69 reacties

Helaas is bij mij de storing niet verholpen. Ik ontvang alleen telefoon op mijn Telfort abo. Ik heb wel internet via Ben
Hier ook hetzelfde voor oud tele2 gebruiker, kan je aangeven wanneer de problemen verholpen zijn?

groetjes
Ik heb voor mijn dochter een abonnement bij Ben genomen. Vanaf het begin problemen. Je zou toch zeggen dat na 17 dagen het probleem wel een keer opgelost kan zijn. Ze heeft welgeteld 1 dag van haar Ben simkaart gebruik gemaakt en meerdere smsjes naar mij (moeder) gestuurd. Omdat zij dacht dat ik eea niet gezien had. En ik terug smsen, maar ja die kwamen nooit bij haar aan. Toen is ze haar oude Telfort simkaart maar weer gaan gebruiken, want die doet het nog steeds. Maar onder tussen loopt het abonnement van Ben door en wordt het geld van mijn rekening afgeschreven. Jullie zeggen al vanaf 20 juni tegen mij dat jullie het gaan oplossen. Ik merk er nog weinig van.
Telfort klant en de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Dus de update klopt niet dat de problemen voor telfort klanten zijn opgelost!!!
Ik ben overgestapt van Simpel naar Ben en heb ook hetzelfde probleem. Graag hoor ik per email wanneer bekend is wanneer dit opgelost kan worden.
Nou het begint goed bij BEN, overgestapt van Telfort en niemand kan mijn nummer bellen, gisteren willen bellen met de klantenservice maar moest 40 minuten wachten. Nu op het moment toch maar aan het bellen (wachttijd 30 minuten)
Hoi,
Ik heb een bevestiging ontvangen dat mijn abonnement op 29 juni van Telfort naar Ben omgezet zou worden. Het is vandaag 30 juni en het simkaartje van Telfort functioneert nog steeds en op de Ben kaart is geen netwerk beschikbaar.
Wat moet ik doen?
Gr. Jacqueline
Vandaag (30 juni) zou het ex Telfort abonnement van mijn dochter geporteerd zijn.

Ze kan uitgaand bellen en dat wordt haar oude Telfort nummer 'meegezonden'. So far so good.

Maar ze kan nu wel vanuit het T-Mobile en BEN netwerk gebeld worden, maar als ik haar 06 nummer kies vanaf een Vodafone, KPN vast/mobiel is het nummer niet bereikbaar.

Totdat ik dit topic zag dacht ik nog even geduld te moeten hebben. Maar nu begin ik lichtelijk paniekerig te worden...

40 minuten wachttijd bij de helpdesk, waarvan ik er nu 12 achter de rug heb...

Vanwege medische redenen moet ze bereikbaar zijn... Help !?!
Toen strax dus gebeld met BEN, men zei dat het waarschijnlijk aan Telfort lag, daarop Telfort ook nog eens gebeld, daar werd inderdaad bevestigd dat het aan hun lag en dat het probleem waarschijnlijk na het weekend verholpen zou zijn... We wachten af..
Ik ben overgestapt van Tele2 en kan niet gebeld worden door veel mensen. Sommigen lukt het wel, dus die bellen misschien via t-mobile/Ben. Heel vervelend, heb nu al veel kosten buiten de bundel hierdoor. Komt er compensatie?
Sinds 16 juni ben ik overgestapt van Telfort. Ik kamp al sindsdien 10 dagen met het feit dat ik op zowel het Telfort simkaart en BEN simkaart bereikbaar BEN.
En sinds 26 juni ben ik voor sommige contacten, zoals de bank of de huisarts of mijn ouders (belangrijke dus) , totaal niet bereikbaar BEN.
Het is vandaag 1 juli en ik krijg nu al weer voor de 4e keer te horen......'we zijn ermee bezig ' of '...we zijn alles handmatig aan het omzetten'of 'Telfort heeft het nummerbehoud niet afgerond' .. etc etc .
(Telfort heeft alles keurig afgerond op 26 juni trouwens)
U kunt mijn frustratie dus ook voorstellen dat BEN dit excuus niet meer kan verkopen ! Of wel soms???
Helaas heb ik geen andere keus, want tja ik wil niet voor twee abonnementen gaan betalen, en net als veel andere klanten dus, om weer geduldig te zijn en af te wachten wat de compensatie zal zijn wanneer het euvel eindelijk eens opgelost is en iedereen bereikbaar is, zoals het hoort en waarvoor we ook goed betalen.
Dus BEN , wanneer kunnen wij nu eindelijk eens goed bereikbaar zijn ???
Met vriendelijke gegroet.
Ik heb sinds 29-6-'17 een Ben-abonnement genomen met nummerbehoud en ik kan vanaf 30-6 wel zelf bellen maar niet gebeld worden, ook ontvang ik geen whatsapp. Ik zit verschrikkelijk om het hand en wil dat het zo spoedig mogelijk allemaal werkt!!!!!!!!!!!!
bob00276. Wilt u mij zo snel mogelijk voorzien van een werkend toestel?!!!
Op 28 juni j.l. ben ik met nummerbehoud overgestapt van Tele2 naar een 2-jarig abonnement bij Ben. Alles verliep super snel en gesmeerd. Gisteren was de overdracht al en dat verliep zo te zien helemaal goed. Gisteravond ging ik dus met een goed gevoel slapen. Met de gedachte "wat fijn dat alles zo vlot en zonder één enkel probleem verlopen is...". Ik had iemand anders opgebeld, had ge-WhatsApped, ge-internet. Alles was o.k. dus ik was gewoon blij. (maar had dus vergeten te vragen of iemand anders mijn nummer eens wilde bellen.....als test, bij een volgende overstap ook meteen testen. Men leert altijd weer bij).
Vanmorgen is dat totaal weg. Ik ben ONBEREIKBAAR.
Ik had veel eerder naar het forum van Ben moeten gaan om te kijken welke problemen bij Ben zoal spelen. Daar lees ik nu dat dit probleem al 23 dagen speelt. Als ik dat geweten had was ik NOOOIT naar Ben overgestapt. En ik zit er nu twee jaar aan vast.
Erger is dat de last op dit moment zéér, zéér vervelend is als je (zoals ik) geen alternatief hebt in de vorm van een vaste telefoon.
Ben los dit a.u.b. snel op want vele klanten zijn ernstig gedupeerd en dat is geen reclame!
Op dit moment krijgen wij veel vragen binnen over de bereikbaarheid na nummerbehoud. Het blijkt dat er klanten zijn welke aangeven dat zij niet gebeld kunnen worden nadat het nummer is overgezet van KPN/Telfort naar Ben.

Hoe dit heeft kunnen ontstaan leg ik aan je uit: als Ben jouw nummer overneemt, komen hier veel dingen bij kijken waar jij eigenlijk niets van hoort te merken. Voor klanten die zijn overgestapt van KPN/Telfort naar Ben is er een technische storing. Dit zorgt op dit moment voor bereikbaarheidsproblemen, dit is voor jou erg vervelend en ook nog eens super onhandig! Je wilt natuurlijk wel bereikbaar kunnen zijn voor vrienden, familie en andere. Op dit moment is Ben hard aan het werk om het probleem te verhelpen zodat jij zo snel mogelijk gebruik kunt maken van je Ben abonnement!

Tot die tijd helpen wij jou graag verder! Laat je reactie onder in dit topic met de problemen die jij ervaart op dit moment.

28-06-2017 UPDATE:

Telfort: de problemen zouden inmiddels verholpen moeten zijn. Ervaar je nog problemen? Geef dit dan aan via dit topic!

KPN: de oplosdatum is op dit moment nog niet bekend. De mogelijkheden om het probleem op te lossen worden op dit moment onderzocht.
Hoi, ik ben op 30 juni van Telfort overgegaan naar Ben. Ik kan nog steeds niet gebeld worden. Groetjes Claudia
Hallo.
Ik kom van tele2 en ben overgestapt met nummerbehoud naar Ben.
Hier zijn de problemen begonnen, niet gebeld kunnen worden, geen sms kunnen ontvangen. Dagelijks via msn facebook geprobeerd antwoord te krijgen op mijn vragen. Het enige wat je krijgt is een standaard gegenereerd bericht. Al die dagen verder niets. Ja Joost heeft me een keer antwoord gegeven met de onjuiste info. Heel jammer. Geen mail van Ben met excuses of oplossingen, ik heb mn gsm voor mijn werk nodig. Ik wou dat ik niet op deze aanbieding van Ben was ingegaan.
Vanaf 28 Juni overgestapt van Vodafone naar BEN. Maar zoals vele hier kan ik dus niet gebeld worden. Dit is erg jammer aangezien ik mijn telefoon voor werk nodig heb als zzp'er. BEN, Wat gaan jullie hier aan doen?
Hier ook nogsteeds de problemen niet opgelost ..en dan wel een mail durven sturen voor hoe de kwaliteit van de klantenservice is ...nou uuuuuh slecht ! Ik ben 26juni overgestapt , simyo heeft al voor mij een hoop uitgezocht het probleem ligt niet bij hun ..alles staat vrij om het nummer over te nemen ..hun hebben overigens wel vriendelijk op mijn probleem gereageerd en alles voor mij gedaan wat in hun macht stond .. Misschien toch met een programma als radar contact op van nemen ..als het vandaag niet word opgelost ga ik morgen contact opnemen met radar ..dit is voort schandalig!
Waardeloos..vandaag opgeleverd 3-7-2017 gebeld worden werkt niet..spijt dat ik bij deze club terechtgekomen ben.na 58 min naar een bandje geluisterd te hebben van de klantenservice kreeg ik de melding dat deze klacht haast niet voorkwam.ik beschouw deze aankoop als een ondeugdelijk produkt en zal de aankoop ontbinden wegens wanprestatie.ik heb aan alle voorwaarden voldaan.. was ik maar bij You Phone gebleven. J.Paardekooper
Wij hebben exact hetzelfde probleem via Simyo naar Ben met nummerbehoud.
Via mijn vaste telefoon en via mij iPhone krijg ik direct de voicemail als ik naar het Ben nummer bel.

Ben klanten onder elkaar kunnen wel bellen.

Mijn dochter zit bij Tele2 zij kan wel naar het Ben nummer bellen. Dus alleen via mijn iPhone en vaste telefoon lijn krijg ik direct de voicemail?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Allemaal! Bedankt dat jullie reageren in dit topic! Ik heb alle reacties doorlopen en moet, net als jullie, de conclusie trekken dat het probleem voor veel klanten toch nog niet is opgelost. Ik heb alle voorbeelden verzameld en doorgezet naar de nummerbehoud experts die hier mee aan het werk zijn. Bij klanten waar er eerder nog geen melding was doorgezet het ik dit meteen gedaan. Sorry voor het ontzettende ongemak! We zullen jullie via dit topic uiteraard op de hoogte houden als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Hallo,
Ik ben ook overgestapt van Telfort naar BEN en ik heb ook het probleem dat ik niet gebeld kan worden. Hoop dat het snel opgelost kan worden!
Beste Roxanne en BEN, ik vind het echt heel erg dat wij zolang moeten wachten op een oplossing. Zie mijn eerdere reactie op 1 juli. En ik was nog niet de eerste.
Ik heb zelf actie ondernomen naar Telfort v.w.b. mijn contractbeëindiging en nummerbehoud en wordt geadviseerd dat BEN een netwerkreset moet plegen op de BEN-nummers. Mijn nummer is niet meer actief bij Telfort/KPN. Ik heb via Twitter weer contact met jullie BEN-collega's gehad en die zeggen weer dat Telfort een actie moet ondernemen. Ik weet nou niet wie hier de waarheid spreekt. We worden van het kastje naar de muur gestuurd en terug. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb enorm spijt dat ik deze overstap heb gedaan. Dit is nu pure wanprestatie en ondanks de scherpe acties met de tarieven, vind ik dit totaal geen scherpe actie van jullie kant uit !
Graag spoedig heel spoedig oplossen en een mooie schadevergoeding voor de gedupeerde klanten ! met vriendelijke groet.
Op 28 juni j.l. ben ik met nummerbehoud overgestapt van Tele2 naar een 2-jarig abonnement bij Ben. Alles verliep super snel en gesmeerd. Gisteren was de overdracht al en dat verliep zo te zien helemaal goed. Gisteravond ging ik dus met een goed gevoel slapen. Met de gedachte "wat fijn dat alles zo vlot en zonder één enkel probleem verlopen is...". Ik had iemand anders opgebeld, had ge-WhatsApped, ge-internet. Alles was o.k. dus ik was gewoon blij. (maar had dus vergeten te vragen of iemand anders mijn nummer eens wilde bellen.....als test, bij een volgende overstap ook meteen testen. Men leert altijd weer bij).
Vanmorgen is dat totaal weg. Ik ben ONBEREIKBAAR.
Ik had veel eerder naar het forum van Ben moeten gaan om te kijken welke problemen bij Ben zoal spelen. Daar lees ik nu dat dit probleem al 23 dagen speelt. Als ik dat geweten had was ik NOOOIT naar Ben overgestapt. En ik zit er nu twee jaar aan vast.
Erger is dat de last op dit moment zéér, zéér vervelend is als je (zoals ik) geen alternatief hebt in de vorm van een vaste telefoon.
Ben los dit a.u.b. snel op want vele klanten zijn ernstig gedupeerd en dat is geen reclame!

Bij mij is het vandaag om ca half twee opgelost!!!

toch een korte samenvatting:
Maandagmorgen 3 juli heb ik 50 minuten moeten wachten voordat ik een (aardige) medewerkster aan de lijn kreeg. Zij zou het aan de betreffende afdeling doorgeven en het probleem zou dezelfde dag opgelost worden. Hetgeen dus niet gebeurde.
Vanmorgen (dinsdag 4 juli) weer gebeld.
Na 5 minuten had ik al een medewerker (ook aardig trouwens) en hij vertelde mij dat het probleem groter was dan gedacht..... Het waren dus niet alleen KPN en Tefort klanten maar ook mensen (zoals ik) die van Tele2 overkwamen. Ben deed zijn uiterste best om dit (niet gebeld kunnen worden) probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Ondertussen had ik maandag van Tele2 een imeeltje ontvangen dat ik per 3 juli geen klant meer bij hen was. (raar......want ik was op zaterdag 1 juli al overgezet). Misschien had het probleem ook "iets" met Tele2 te maken?
Ik ben zéér opgelucht dat mijn verbinding nu helemaal o.k. is en hoop van ganser harte dat dit ook snel voor de andere pechvogels het geval zal zijn.

Vr. Gr. van een 'dromer' wiens dream toch nog uit kwam. 🙂
goededag, na 14 jaar klant te zijn geweest bij vodafone ben ik vanaf 29 juni klant bij jullie, vanaf dat moment ben ik soms telefonisch bereikbaar vanaf 3 juli ben ik helemaal niet meer telefonisch bereikbaar en wat zeer vervelend is omdat ik namelijk op hele belangerijke telefoontjes zit te wachten hij gaat direct naar mijn voicemail en die geeft aan dit is het vodafone voicemail van num..... daarom weet ik ook niet of ik gebeld bent omdat ie nog steeds bij vodafone zit. en ik al met mijn nieuwe abonement van jullie bel.. heb al 3 x 20 min aan de telefoon gezeten om jullie te pakken te krijgen maar helaas ook dat kost mijn 0,35 cent per gesprek ben dus al 1,05 kwijt en dan heb ik jullie niet eens aan de telefoon gehadt zeer frusterend dit, nou is mijn vraag hoe kan dit en wanneer is mijn probleem opgelost!!!! met vriendelijke groet t van es