[OPGELOST] Problemen na nummerbehoud voor oude KPN/Telfort klanten

  • 8 juni 2017
  • 69 reacties
  • 3120 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

69 reacties

Ook voor mij het probleem dat ik niet bereikbaar ben , vanaf 22 juni van Youfone overgekomen naar Ben en vanaf begin af aan niet te bereiken behalve via de mobiel van mijn dochter die een abonnement heeft bij Simpel ... zeer vaag dus ... ik hoop alleen dat door de vakantie tijd dus ook voor de medewerkers van Ben de oplossing voor ons niet nóg langer gaat duren ! en ik denk dat het voor Ben goed is om veel meer (technische) medewerkers te gaan werven want zolang mag een storing natuurlijk nooit duren.
Ik zou 20 juni overgezet zijn, maar ook vandaag komen berichten nog steeds op mijn oude Telfort abonnement aan.
Volgens de Ben helpdesk is het de schuld van Telfort, volgens de Telfort helpdesk is het de schuld van Ben. En ondertussen zit ik met een half werkend abonnement. Even begrip had ik wel voor de situatie, maar dit begint ronduit vervelend te worden (niet de bewoordingen die ik tegen vrienden gebruik)
Het maakt mij niet uit wie de oorzaak is, maar ik wil wel dat de partij die op dit moment mijn abonnementsgeld int, dit heel erg snel oplost.
Beste Ben,

Ook ik kan niet gebeld of gesmst worden. Overgestapt van Lebara prepaid naar Ben. Hiervoor wil ik geen abonnementskosten betalen als ik toch niet bereikbaar ben! Graag met spoed een oplossing en hoe gaan jullie dit compenseren?
Bij mij lijkt het sinds vanmorgen opgelost. Het geporteerde nummer is nu ook bereikbaar vanaf andere netwerken dan T-Mobile/Ben.

Goed nieuws, maar verder geen enkele terugkoppeling van de helpdesk gekregen. Zoals elke keer na contact was gevraagd en was beloofd...

Compensatie in de vorm van (minimaal) het niet berekenen van de éénmalige aansluitkosten lijkt het minste dat Ben kan doen. Alleen dat aanvragen gaat ook niet soepel.. Iemand ervaring hoe dat verzoek het beste in te dienen?
Ik #BEN nog steeds sinds 16 juni niet bereikbaar voor al mijn contacten na mijn overstap van Telfort. Heel triest vind ik dit. Ik hoor ook heel weinig informatie hierover. Gelukkig is dit probleem voor sommige klanten opgelost , maar ik zit nu twee jaar aan vast. Twee jaar een abonnement betalen voor dit?
Groet.
En we zijn weer een week verder en nog niets van BEN gehoord. Begrijp dat het nog steeds niet is opgelost? Startdatum is 14 juni en nog geen dag van het abonnement gebruik kunnen maken. Wat een spijt heb ik dat ik bij BEN een abonnement heb afgesloten. Dit was eens en NOOIT weer.
Reputatie 6
Badge +8
07-07-2017 UPDATE:
Op dit moment blijkt het toch dat er nog problemen spelen. Ervaar je nog problemen met de Ben simkaart? Neem dan contact op met je huidige provider. Jouw huidige provider kan dit probleem verder voor je oplossen.
Mijn nummer zou afgelopen zaterdag overgezet worden van Simyo naar Ben. Mijn Ben simkaart doet niets en met mijn Simyo kaart ben ik zelf niet meer bereikbaar, maar kan ik zelf wel nog bellen en op internet. Na het bellen met de klantenservice van Simyo blijkt mijn nummer nog bij hen te staan en is mijn account nog actief (hoewel ik er zelf niet meer bij kan). Ze geven ook aan dat het een probleem bij Ben ligt. Zoals ik uit sommige reacties hier begrijp worden meer mensen van provider naar provider gestuurd. Dat lijkt me niet de beste oplossing om nieuwe klanten te behouden. Hopelijk komt er snel een oplossing.
07-07-2017 UPDATE:
Op dit moment blijkt het toch dat er nog problemen spelen. Ervaar je nog problemen met de Ben simkaart? Neem dan contact op met je huidige provider. Jouw huidige provider kan dit probleem verder voor je oplossen.


Ik wil weer hierop reageren. BEN ìs mijn huidige provider en ik heb meerdere malen gebeld en hier berichten achter gelaten en ook geTweet. Maar geen beter resultaat. Nog steeds kan ik niet worden gebeld en kan ik niet sms-en. Gelukkig wel internet en kan ik wel bellen. Maar mijn contacten kunnen mij niet bereiken. Dus dit probleem is nog steeds sinds 16 juni niet opgelost en ik ben nu al bijna een maand bezig , elke week jullie hierover te contacten ! Dus BEN, mijn huidige provider, wanneer kun je het eindelijk oplossen !. gegroet
Ik heb ook nog steeds grote problemen. Ben is wel erg slordig met zijn klanten, al veel berichten gehad dat het vervelend is maar nog steeds niet opgelost. Laatse bericht, het probleem is opgelost (NIET DUS). Voor de zoveelste maal, valse voorlichting. Kan nog steeds niet gebeld worden door KPN mobiel. Wat een hopeloos bedrijf.
Ik heb nog steeds het probleem dat ik door sommige nummers niet bereikt kan worden na mijn overstap naar ben met nummerbehoud. Ik zou dit graag opgelost zien voordat ik op vakantie ga.
Reputatie 7
Badge +7
Update 25-07-2017:
Op 17-07 is er door KPN/Telfort een structuele oplossing doorgevoerd bij hun in het systeem. Op dit moment zijn er nog veel klanten waarbij de oplossing handmatig doorgevoerd moet worden. Dit wordt momenteel door KPN/Telfort opgepakt.
Update 25-07-2017:
Op 17-07 is er door KPN/Telfort een structuele oplossing doorgevoerd bij hun in het systeem. Op dit moment zijn er nog veel klanten waarbij de oplossing handmatig doorgevoerd moet worden. Dit wordt momenteel door KPN/Telfort opgepakt.


Ik ben inmiddels al een maand niet te bereiken door telfort/kpn klanten. Ben overgestapt van Telfort naar Ben. Sinds mijn data nu ook op is voor de komende dagen, ben ik helemaal niet meer te bereiken. Graag snel een oplossing.
Ik ben overgestapt van Vodafone en kan ook niet gebeld en gesmst worden. Net voor 2e keer contact gehad met de klantenservice maar melding was nog geen eens in behandeling. Erg slordig dit. Aangezien de telefoon van mijn dochter is en ik haar nu niet kan bereiken. Neem aan dat er wel een compensatie in de kosten komt; dat is wel de minste service. Baal dat ik voor 2 jaar heb afgesloten en hoop dat het snel oplost anders is dit geen goede reclame voor Ben
Ik stapte over van vodafoon naar ben met nummerbehoud en kreeg ineens een ander nummer.
Ik heb de opdracht geannuleerd wegens het niet uitvoeren ervan. (wanprestatie)

P.Coenen
BEN doet hier nu heel moeilijk over en wil perse dat ik dit abonnement ,dat ik niet besteld heb toch afneem.

P. Coenen
Update 25-07-2017:
Op 17-07 is er door KPN/Telfort een structuele oplossing doorgevoerd bij hun in het systeem. Op dit moment zijn er nog veel klanten waarbij de oplossing handmatig doorgevoerd moet worden. Dit wordt momenteel door KPN/Telfort opgepakt.


Ik wil weer hierop reageren. Nu weer voor de vierde ? (ben zo langzamerhand de tel kwijt) keer; Spijtig genoeg , Ik ben sinds 16 juni overgestapt van Telfort met nummerbehoud en ik ben nog steeds niet volledig bereikbaar. Ik ben al sinds 19 juni hiermee bezig om BEN via Twitter, via Forum en via BEN klantenservice te porren dit opgelost te krijgen. Klanten van Telfort en KPN , Youfone , AH mobiel en Vodafone kunnen mij niet mobiel bereiken ! Ik vind dit heel schandalig dat BEN dit niet kan oplossen en de nieuwe klanten met dit probleem opzadelt. Ik heb een klacht ingediend via klachtencompas van de Consumentenbond en ik hoop daarmee dat jullie nu serieus aan de slag daarmee gaan zowel voor mij als andere klanten die hetzelfde probleem hier aangeven. Wanprestatie of dwaling is dit eigenlijk. BEN ik verzoek dringend dit op te lossen. Dit is niet te doen. Nogmaals, schandalig dat ik nog steeds na meer dan 6 weken niet mobiel bereikbaar ben. gegroet.
Ik heb sinds 26 juli een nieuwe iPhone geleverd gekregen en verzoek gedaan tot nummbehoud maar tot op heden nog niet gehoord of gelezen wat de status daarvan is , ik heb bij het online bestellen van de nieuwe telefoon ingevuld bij huidige provider KPN omdat BEN er niet bijstond zou het daaraan kunnen liggen
Hoelang duurt het nog voordat ik bericht krijg dat ik die nieuwe telefoon kan gebruiken met de huidig simkaart

groet Maarten
Beste Ben,

Helaas ervaar ik ook deze problemen. Vandaag 16 augustus contact gehad met klantenservice. Ik ben overgestapt van Telfort naar BEN. Alles is goed gegaan volgens klantenservice;
- email gehad dat simkaart geactiveerd is
- account geeft ook inderdaad aan dat ik bundels heb
- alle hulp die jullie gestuurd hebben middels een email uitgevoerd, ook in oude telefoon de simkaart geplaatst

Alles hetzelfde resultaat: Geen mogelijkheid tot internet 4G. Staat alleen 3G in beeld maar ook dat geeft geen toegang tot internet. Alleen met Wifi ben ik online. Bovendien staat erin mijn account op BEN.nl alles op 0 minuten, 0minuten sms 0 data.... Dus hoe kan het dat jullie in of achter de schermen wel zien dat alles goed is maar in de praktijk helemaal niets werkt! Graag snel een reactie met oplossing. Maandag 14 augustus was de overstap dag. Dinsdag 15 kwam pas de bevestiging dat ik bij BEN geactiveerd ben, maar tot op heden nog geen mogelijkheid tot het gebruik.

Graag nogmaals spoedig een oplossing en uitzoeken waarom ik niet bereikbaar ben en online kan zijn.

Groet