[OPGELOST] Problemen na nummerbehoud voor oude KPN/Telfort klanten

• 8 juni 2017
  • 69 reacties
  • 3135 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8
Op dit moment krijgen wij veel vragen binnen over de bereikbaarheid na nummerbehoud. Het blijkt dat er klanten zijn welke aangeven dat zij niet gebeld kunnen worden nadat het nummer is overgezet van KPN/Telfort naar Ben.

Hoe dit heeft kunnen ontstaan leg ik aan je uit: als Ben jouw nummer overneemt, komen hier veel dingen bij kijken waar jij eigenlijk niets van hoort te merken. Voor klanten die zijn overgestapt van KPN/Telfort naar Ben is er een technische storing. Dit zorgt op dit moment voor bereikbaarheidsproblemen, dit is voor jou erg vervelend en ook nog eens super onhandig! Je wilt natuurlijk wel bereikbaar kunnen zijn voor vrienden, familie en andere. Op dit moment is Ben hard aan het werk om het probleem te verhelpen zodat jij zo snel mogelijk gebruik kunt maken van je Ben abonnement!

Tot die tijd helpen wij jou graag verder! Laat je reactie onder in dit topic met de problemen die jij ervaart op dit moment.

28-06-2017 UPDATE:

Telfort: de problemen zouden inmiddels verholpen moeten zijn. Ervaar je nog problemen? Geef dit dan aan via dit topic!

KPN: de oplosdatum is op dit moment nog niet bekend. De mogelijkheden om het probleem op te lossen worden op dit moment onderzocht.

07-07-2017 UPDATE:
Op dit moment blijkt het toch dat er nog problemen spelen. Ervaar je nog problemen met de Ben simkaart? Neem dan contact op met je huidige provider. Jouw huidige provider kan dit probleem verder voor je oplossen.

Update 25-07-2017:
Op 17-07 is er door KPN/Telfort een structuele oplossing doorgevoerd bij hun in het systeem. Op dit moment zijn er nog veel klanten waarbij de oplossing handmatig doorgevoerd moet worden. Dit wordt momenteel door KPN/Telfort opgepakt.

Dit topic is gesloten

69 reacties

Beste Ben,

Helaas ervaar ik ook deze problemen. Vandaag 16 augustus contact gehad met klantenservice. Ik ben overgestapt van Telfort naar BEN. Alles is goed gegaan volgens klantenservice;
- email gehad dat simkaart geactiveerd is
- account geeft ook inderdaad aan dat ik bundels heb
- alle hulp die jullie gestuurd hebben middels een email uitgevoerd, ook in oude telefoon de simkaart geplaatst

Alles hetzelfde resultaat: Geen mogelijkheid tot internet 4G. Staat alleen 3G in beeld maar ook dat geeft geen toegang tot internet. Alleen met Wifi ben ik online. Bovendien staat erin mijn account op BEN.nl alles op 0 minuten, 0minuten sms 0 data.... Dus hoe kan het dat jullie in of achter de schermen wel zien dat alles goed is maar in de praktijk helemaal niets werkt! Graag snel een reactie met oplossing. Maandag 14 augustus was de overstap dag. Dinsdag 15 kwam pas de bevestiging dat ik bij BEN geactiveerd ben, maar tot op heden nog geen mogelijkheid tot het gebruik.

Graag nogmaals spoedig een oplossing en uitzoeken waarom ik niet bereikbaar ben en online kan zijn.

Groet
Ik heb sinds 26 juli een nieuwe iPhone geleverd gekregen en verzoek gedaan tot nummbehoud maar tot op heden nog niet gehoord of gelezen wat de status daarvan is , ik heb bij het online bestellen van de nieuwe telefoon ingevuld bij huidige provider KPN omdat BEN er niet bijstond zou het daaraan kunnen liggen
Hoelang duurt het nog voordat ik bericht krijg dat ik die nieuwe telefoon kan gebruiken met de huidig simkaart

groet Maarten
Update 25-07-2017:
Op 17-07 is er door KPN/Telfort een structuele oplossing doorgevoerd bij hun in het systeem. Op dit moment zijn er nog veel klanten waarbij de oplossing handmatig doorgevoerd moet worden. Dit wordt momenteel door KPN/Telfort opgepakt.

Ik wil weer hierop reageren. Nu weer voor de vierde ? (ben zo langzamerhand de tel kwijt) keer; Spijtig genoeg , Ik ben sinds 16 juni overgestapt van Telfort met nummerbehoud en ik ben nog steeds niet volledig bereikbaar. Ik ben al sinds 19 juni hiermee bezig om BEN via Twitter, via Forum en via BEN klantenservice te porren dit opgelost te krijgen. Klanten van Telfort en KPN , Youfone , AH mobiel en Vodafone kunnen mij niet mobiel bereiken ! Ik vind dit heel schandalig dat BEN dit niet kan oplossen en de nieuwe klanten met dit probleem opzadelt. Ik heb een klacht ingediend via klachtencompas van de Consumentenbond en ik hoop daarmee dat jullie nu serieus aan de slag daarmee gaan zowel voor mij als andere klanten die hetzelfde probleem hier aangeven. Wanprestatie of dwaling is dit eigenlijk. BEN ik verzoek dringend dit op te lossen. Dit is niet te doen. Nogmaals, schandalig dat ik nog steeds na meer dan 6 weken niet mobiel bereikbaar ben. gegroet.
BEN doet hier nu heel moeilijk over en wil perse dat ik dit abonnement ,dat ik niet besteld heb toch afneem.

P. Coenen
Ik stapte over van vodafoon naar ben met nummerbehoud en kreeg ineens een ander nummer.
Ik heb de opdracht geannuleerd wegens het niet uitvoeren ervan. (wanprestatie)

P.Coenen
Ik ben overgestapt van Vodafone en kan ook niet gebeld en gesmst worden. Net voor 2e keer contact gehad met de klantenservice maar melding was nog geen eens in behandeling. Erg slordig dit. Aangezien de telefoon van mijn dochter is en ik haar nu niet kan bereiken. Neem aan dat er wel een compensatie in de kosten komt; dat is wel de minste service. Baal dat ik voor 2 jaar heb afgesloten en hoop dat het snel oplost anders is dit geen goede reclame voor Ben
Update 25-07-2017:

Ik ben inmiddels al een maand niet te bereiken door telfort/kpn klanten. Ben overgestapt van Telfort naar Ben. Sinds mijn data nu ook op is voor de komende dagen, ben ik helemaal niet meer te bereiken. Graag snel een oplossing.
Reputatie 7
Badge +7
Update 25-07-2017:
Ik heb nog steeds het probleem dat ik door sommige nummers niet bereikt kan worden na mijn overstap naar ben met nummerbehoud. Ik zou dit graag opgelost zien voordat ik op vakantie ga.
Ik heb ook nog steeds grote problemen. Ben is wel erg slordig met zijn klanten, al veel berichten gehad dat het vervelend is maar nog steeds niet opgelost. Laatse bericht, het probleem is opgelost (NIET DUS). Voor de zoveelste maal, valse voorlichting. Kan nog steeds niet gebeld worden door KPN mobiel. Wat een hopeloos bedrijf.
07-07-2017 UPDATE:
Op dit moment blijkt het toch dat er nog problemen spelen. Ervaar je nog problemen met de Ben simkaart? Neem dan contact op met je huidige provider. Jouw huidige provider kan dit probleem verder voor je oplossen.

Ik wil weer hierop reageren. BEN ìs mijn huidige provider en ik heb meerdere malen gebeld en hier berichten achter gelaten en ook geTweet. Maar geen beter resultaat. Nog steeds kan ik niet worden gebeld en kan ik niet sms-en. Gelukkig wel internet en kan ik wel bellen. Maar mijn contacten kunnen mij niet bereiken. Dus dit probleem is nog steeds sinds 16 juni niet opgelost en ik ben nu al bijna een maand bezig , elke week jullie hierover te contacten ! Dus BEN, mijn huidige provider, wanneer kun je het eindelijk oplossen !. gegroet
Mijn nummer zou afgelopen zaterdag overgezet worden van Simyo naar Ben. Mijn Ben simkaart doet niets en met mijn Simyo kaart ben ik zelf niet meer bereikbaar, maar kan ik zelf wel nog bellen en op internet. Na het bellen met de klantenservice van Simyo blijkt mijn nummer nog bij hen te staan en is mijn account nog actief (hoewel ik er zelf niet meer bij kan). Ze geven ook aan dat het een probleem bij Ben ligt. Zoals ik uit sommige reacties hier begrijp worden meer mensen van provider naar provider gestuurd. Dat lijkt me niet de beste oplossing om nieuwe klanten te behouden. Hopelijk komt er snel een oplossing.
Reputatie 6
Badge +8
07-07-2017 UPDATE:
En we zijn weer een week verder en nog niets van BEN gehoord. Begrijp dat het nog steeds niet is opgelost? Startdatum is 14 juni en nog geen dag van het abonnement gebruik kunnen maken. Wat een spijt heb ik dat ik bij BEN een abonnement heb afgesloten. Dit was eens en NOOIT weer.
Ik #BEN nog steeds sinds 16 juni niet bereikbaar voor al mijn contacten na mijn overstap van Telfort. Heel triest vind ik dit. Ik hoor ook heel weinig informatie hierover. Gelukkig is dit probleem voor sommige klanten opgelost , maar ik zit nu twee jaar aan vast. Twee jaar een abonnement betalen voor dit?
Groet.
Bij mij lijkt het sinds vanmorgen opgelost. Het geporteerde nummer is nu ook bereikbaar vanaf andere netwerken dan T-Mobile/Ben.

Goed nieuws, maar verder geen enkele terugkoppeling van de helpdesk gekregen. Zoals elke keer na contact was gevraagd en was beloofd...

Compensatie in de vorm van (minimaal) het niet berekenen van de éénmalige aansluitkosten lijkt het minste dat Ben kan doen. Alleen dat aanvragen gaat ook niet soepel.. Iemand ervaring hoe dat verzoek het beste in te dienen?
Beste Ben,

Ook ik kan niet gebeld of gesmst worden. Overgestapt van Lebara prepaid naar Ben. Hiervoor wil ik geen abonnementskosten betalen als ik toch niet bereikbaar ben! Graag met spoed een oplossing en hoe gaan jullie dit compenseren?
Ik zou 20 juni overgezet zijn, maar ook vandaag komen berichten nog steeds op mijn oude Telfort abonnement aan.
Volgens de Ben helpdesk is het de schuld van Telfort, volgens de Telfort helpdesk is het de schuld van Ben. En ondertussen zit ik met een half werkend abonnement. Even begrip had ik wel voor de situatie, maar dit begint ronduit vervelend te worden (niet de bewoordingen die ik tegen vrienden gebruik)
Het maakt mij niet uit wie de oorzaak is, maar ik wil wel dat de partij die op dit moment mijn abonnementsgeld int, dit heel erg snel oplost.
Ook voor mij het probleem dat ik niet bereikbaar ben , vanaf 22 juni van Youfone overgekomen naar Ben en vanaf begin af aan niet te bereiken behalve via de mobiel van mijn dochter die een abonnement heeft bij Simpel ... zeer vaag dus ... ik hoop alleen dat door de vakantie tijd dus ook voor de medewerkers van Ben de oplossing voor ons niet nóg langer gaat duren ! en ik denk dat het voor Ben goed is om veel meer (technische) medewerkers te gaan werven want zolang mag een storing natuurlijk nooit duren.
goededag, na 14 jaar klant te zijn geweest bij vodafone ben ik vanaf 29 juni klant bij jullie, vanaf dat moment ben ik soms telefonisch bereikbaar vanaf 3 juli ben ik helemaal niet meer telefonisch bereikbaar en wat zeer vervelend is omdat ik namelijk op hele belangerijke telefoontjes zit te wachten hij gaat direct naar mijn voicemail en die geeft aan dit is het vodafone voicemail van num..... daarom weet ik ook niet of ik gebeld bent omdat ie nog steeds bij vodafone zit. en ik al met mijn nieuwe abonement van jullie bel.. heb al 3 x 20 min aan de telefoon gezeten om jullie te pakken te krijgen maar helaas ook dat kost mijn 0,35 cent per gesprek ben dus al 1,05 kwijt en dan heb ik jullie niet eens aan de telefoon gehadt zeer frusterend dit, nou is mijn vraag hoe kan dit en wanneer is mijn probleem opgelost!!!! met vriendelijke groet t van es
Op 28 juni j.l. ben ik met nummerbehoud overgestapt van Tele2 naar een 2-jarig abonnement bij Ben. Alles verliep super snel en gesmeerd. Gisteren was de overdracht al en dat verliep zo te zien helemaal goed. Gisteravond ging ik dus met een goed gevoel slapen. Met de gedachte "wat fijn dat alles zo vlot en zonder één enkel probleem verlopen is...". Ik had iemand anders opgebeld, had ge-WhatsApped, ge-internet. Alles was o.k. dus ik was gewoon blij. (maar had dus vergeten te vragen of iemand anders mijn nummer eens wilde bellen.....als test, bij een volgende overstap ook meteen testen. Men leert altijd weer bij).
Vanmorgen is dat totaal weg. Ik ben ONBEREIKBAAR.
Ik had veel eerder naar het forum van Ben moeten gaan om te kijken welke problemen bij Ben zoal spelen. Daar lees ik nu dat dit probleem al 23 dagen speelt. Als ik dat geweten had was ik NOOOIT naar Ben overgestapt. En ik zit er nu twee jaar aan vast.
Erger is dat de last op dit moment zéér, zéér vervelend is als je (zoals ik) geen alternatief hebt in de vorm van een vaste telefoon.
Ben los dit a.u.b. snel op want vele klanten zijn ernstig gedupeerd en dat is geen reclame!

Bij mij is het vandaag om ca half twee opgelost!!!

toch een korte samenvatting:
Maandagmorgen 3 juli heb ik 50 minuten moeten wachten voordat ik een (aardige) medewerkster aan de lijn kreeg. Zij zou het aan de betreffende afdeling doorgeven en het probleem zou dezelfde dag opgelost worden. Hetgeen dus niet gebeurde.
Vanmorgen (dinsdag 4 juli) weer gebeld.
Na 5 minuten had ik al een medewerker (ook aardig trouwens) en hij vertelde mij dat het probleem groter was dan gedacht..... Het waren dus niet alleen KPN en Tefort klanten maar ook mensen (zoals ik) die van Tele2 overkwamen. Ben deed zijn uiterste best om dit (niet gebeld kunnen worden) probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Ondertussen had ik maandag van Tele2 een imeeltje ontvangen dat ik per 3 juli geen klant meer bij hen was. (raar......want ik was op zaterdag 1 juli al overgezet). Misschien had het probleem ook "iets" met Tele2 te maken?
Ik ben zéér opgelucht dat mijn verbinding nu helemaal o.k. is en hoop van ganser harte dat dit ook snel voor de andere pechvogels het geval zal zijn.

Vr. Gr. van een 'dromer' wiens dream toch nog uit kwam. 🙂
Beste Roxanne en BEN, ik vind het echt heel erg dat wij zolang moeten wachten op een oplossing. Zie mijn eerdere reactie op 1 juli. En ik was nog niet de eerste.
Ik heb zelf actie ondernomen naar Telfort v.w.b. mijn contractbeëindiging en nummerbehoud en wordt geadviseerd dat BEN een netwerkreset moet plegen op de BEN-nummers. Mijn nummer is niet meer actief bij Telfort/KPN. Ik heb via Twitter weer contact met jullie BEN-collega's gehad en die zeggen weer dat Telfort een actie moet ondernemen. Ik weet nou niet wie hier de waarheid spreekt. We worden van het kastje naar de muur gestuurd en terug. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb enorm spijt dat ik deze overstap heb gedaan. Dit is nu pure wanprestatie en ondanks de scherpe acties met de tarieven, vind ik dit totaal geen scherpe actie van jullie kant uit !
Graag spoedig heel spoedig oplossen en een mooie schadevergoeding voor de gedupeerde klanten ! met vriendelijke groet.
Hallo,
Ik ben ook overgestapt van Telfort naar BEN en ik heb ook het probleem dat ik niet gebeld kan worden. Hoop dat het snel opgelost kan worden!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Allemaal! Bedankt dat jullie reageren in dit topic! Ik heb alle reacties doorlopen en moet, net als jullie, de conclusie trekken dat het probleem voor veel klanten toch nog niet is opgelost. Ik heb alle voorbeelden verzameld en doorgezet naar de nummerbehoud experts die hier mee aan het werk zijn. Bij klanten waar er eerder nog geen melding was doorgezet het ik dit meteen gedaan. Sorry voor het ontzettende ongemak! We zullen jullie via dit topic uiteraard op de hoogte houden als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Wij hebben exact hetzelfde probleem via Simyo naar Ben met nummerbehoud.
Via mijn vaste telefoon en via mij iPhone krijg ik direct de voicemail als ik naar het Ben nummer bel.

Ben klanten onder elkaar kunnen wel bellen.

Mijn dochter zit bij Tele2 zij kan wel naar het Ben nummer bellen. Dus alleen via mijn iPhone en vaste telefoon lijn krijg ik direct de voicemail?