App van de week: Goodreads

  • 17 December 2019
  • 0 reacties
  • 343 keer bekeken
App van de week: Goodreads
Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties

Tegenwoordig kun je alles opslaan via sociale media: je kunt bijhouden welke muziek je luistert, welke films je hebt gezien en zelfs welke bieren je hebt gedronken. Deze week belicht ik een app waarmee je jouw boekenkast in de gaten houdt: Goodreads

Voor sommigen, zoals ondergetekende, is een bezoek aan de boekwinkel een beetje zoals een snoepwinkel. Je wilt meteen alles hebben en als je thuis komt heb je eigenlijk al een stapel boeken liggen die je wil lezen. Je raakt verstrikt in een stapel boeken en voor je het weet . Dit moet toch handiger kunnen!

Goodreads heeft meerdere functies, maar het voornaamste is toch dat je alles wat je leest kunt inchecken en kunt delen met je vrienden. Je kunt hierbij ook recensies achterlaten en cijfers geven. Zo kun je elkaar tips geven voor je volgende leesproject. Daarnaast kun je ook een lijst maken van de boeken die je nog wil lezen.

Mijn favoriete functie zijn wel de lijstjes die gebruikers van de app aanmaken. Je hebt lijstjes voor spannende boeken, nieuwe boeken, kinderboeken, de 100 beste boeken die je moet lezen, noem maar op. Vanuit deze lijstjes kun je de boeken toevoegen aan je eigen lijst met boeken die je wilt lezen. Zo zit ik nooit zonder leesvoer! 

Download de app!

IOS

Android

 

Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!

 

Auteur: @Jolijn 

 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer