Weetjes over jouw batterij.

  • 25 January 2019
  • 0 reacties
  • 597 keer bekeken
Weetjes over jouw batterij.
Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties
Is 's nachts je telefoon opladen gevaarlijk? Ontploft je toestel wanneer je een namaak oplader gebruikt? Waarom gaat mijn batterij snel leeg? Er zijn veel vragen omtrent het gebruik van je mobiele beste vriend. Hier zijn de antwoorden.

Waarom ging mijn oude Nokia wel 10 dagen mee qua batterij duur en mijn nieuwe toestel nog geen 18 uur?

Nieuwere mobiele telefoons hebben een stuk meer functionaliteit dan oudere toestellen. Zo heb je tegenwoordig enorm veel apps of games die jouw toestel kan dragen, maar deze kosten je ook veel batterij. Verder zijn smartphones ver ontwikkeld in beeldkwaliteit wat een stuk aangenamer is voor je ogen, maar minder optimaal voor de duur van je batterij.

Klopt het dat ik mijn nieuwe toestel eerst helemaal moet laten leeg lopen voordat ik deze aan de lader leg?

Fabel!!!! Dit is natuurlijk niet nodig. Het is overigens wel verstandig om hem de eerste keer voor 100% op te laten laden. Daarna is dit niet meer nodig.

Gaat mijn toestel eerder stuk wanneer ik hem de hele nacht in de lader laat zitten?

Vroeger kon dit nog wel eens een issue zijn. Tegenwoordig zijn we voorzien van smartphones. Deze zijn slim genoeg om te stoppen met opladen wanneer je batterij volledig opgeladen. Maar, je hoeft jouw toestel ook niet iedere nacht in de lader te leggen. Het is zelfs goed om jouw telefoon af en toe even uit te zetten. Éen keer peer zou voldoende moeten zijn.

Mijn toestel is aan het opladen. Kan ik deze gebruiken?

Geen probleem! Pas wel op voor oververhitting. En gebruik geen dubieuze nepoplader. Verder kun je het opladen versnellen door jouw toestel op vliegtuigstand te zetten.

Kan ik voor het beste resultaat mijn toestel helemaal laten leeglopen voordat ik deze aan de lader leg?

Nee. Moderne telefoons hebben een zogenaamde Lithium-batterij. De levensduur daarvan neemt (af wanneer je deze helemaal leeg laat lopen. Je kunt jouw mobiel uiterlijk rond de 5% aan de lader te leggen. Voor het beste resultaat zorg je dat jouw batterij tussen de 40% en 80% blijft.

M'n batterij gaat snel leeg! Wat moet ik doen?

Vliegtuig- of batterij besparingsstand zorgt voor een langere duur van je batterij. Helderheid heeft ook invloed op de duur van je batterij. Ook kun je jouw locatie voorziening uitzetten voor optimaal gebruik. Naast deze opties kun je in de instellingen van jouw toestel er voor kiezen om je kleurenpalet aan te passen naar zwart-wit. Ook dit bespaart wat batterij.

Moet ik per se een lader van hetzelfde merk als de telefoon gebruiken?

Nee. Wanneer je het beste uit jouw mobiel wilt halen kun je het beste wel een lader van hetzelfde merk gebruiken, maar andere vertrouwde merken werken ook prima. Wel moet je goed oppassen voor neppe namaak opladers. Deze kunnen erg overeenkomen met grote namen als de opladers van Samsung en Apple. Je kan het verschil meestal merken in het logo of de prijs. Verder is het belangrijk om op de temperatuur van jouw toestel te letten tijdens het opladen.

Dus mijn telefoon kan oververhit raken. Wat is de ideale gebruikstemperatuur?

Voor het beste resultaat bewaar je jouw mobiele telefoon op kamertemperatuur. Verder kun je jouw toestel beter niet gebruiken in temperaturen onder het vriespunt of boven de 50 graden celcius. Verder kan het niet ontzettend veel kwaad, maar het gaat niet ten goede van jouw batterij kwaliteit.



0 reacties

Geen reactie

Reageer