Hoe kan ik handmatig mijn internet instellen? (Android Lollipop)

  • 21 juni 2016
  • 95 reacties
  • 21316 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Jouw mobiele telefoon wordt in principe altijd automatisch aangemeld voor gebruik op het mobiele netwerk. Mocht dit niet gebeurd zijn of ervaar je problemen, dan kun je dit gelukkig ook altijd handmatig doorvoeren. Deze instructies geven je hier een stappenplan voor.
  • Ga naar Instellingen en selecteer Meer
  • Selecteer Mobiele netwerken
  • Selecteer Namen toegangspunten
  • Kies het opties- of plussymbool
  • Naam: Ben Internet
  • APN: voor abonnement voer in internet.ben
  • Proxy: Hier voer je niets in
  • Poort: Hier voer je niets in
  • Wachtwoord: Hier voer je niets in
  • MCC: 204
  • MNC: 16
  • Verificatietype: Hier vink je PAP aan
  • Selecteer Type toegangspunt
  • Als er een pop-up verschijnt voer dan default met kleine letter is en kies OK
  • Als er geen pop-up verschijnt vink je Internet aan
  • Verificatietype: Hier vink je PAP aan
  • Selecteer Meer
  • Selecteer Opslaan en vink Ben Internet aan
  • Keer terug naar startscherm
Je mobiele telefoon is nu handmatig ingesteld voor mobiel internet. Start je mobiele telefoon opnieuw op om de instellingen te activeren.

95 reacties

werkt niet bij mijn Samsung A3
Reputatie 2
Goedemorgen Samsung A3,

Bedoel je dat je de instellingen goed hebt staan en desondanks geen internet hebt?

Groetjes Sarita
Ja, de instellingen heb ik zelf ingevoerd zoals jullie beschrijven in deze link, https://forum.ben.nl/toestelhulp-android-41/handmatig-mijn-internet-instellen-android-lollipop-92
ik kan bellen, gebeld worden, maar de data komt gewoon niet binnen
Badge
Had je hiervoor wel internet op je vorige telefoon? Zo nee, dan moeten je internetinstellingen waarschijnlijk ook in je klantkaart gezet worden. Kan je mij daarvoor in een persoonlijk bericht je volledige naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum sturen?
Badge
Ja, de instellingen heb ik zelf ingevoerd zoals jullie beschrijven in deze link, https://forum.ben.nl/toestelhulp-android-41/handmatig-mijn-internet-instellen-android-lollipop-92
ik kan bellen, gebeld worden, maar de data komt gewoon niet binnen


Ik heb je privé bericht ontvangen en ben direct aan de slag gegaan. Kan je voor mij je telefoon herstarten en kijken of je mobiel internet het nu doet?
Ja, het werkt!
Bedankt voor de snelle hulp!
Badge
Graag gedaan. Als je lange tijd geen internetbundel hebt en weer een internetbundel activeert, dan is het nodig om de APN instellingen in het netwerk toe te voegen. Dat heb ik dus voor je gedaan. Als er weer wat is, we zijn er dan voor je 😉
Ik heb ook de instellingen overgenomen en handmatig ingesteld omdat ik geen sms met internet/mms instellingen heb ontvangen.
Alleen werkt het internet niet via 4G alleen H of E..... Terwijl 4G wel in mijn abonnement zit.
Dit probleem had ik bij mijn vorige telefoon ook met hetzelfde abonnement van BEN.
Reputatie 2
Goedemorgen samsung J3,

Los van de netwerkinstellingen is het soms ook noodzaak om te controleren of de netwerkmodus goed staat. Dit onderwerp word in het volgende forum besproken:

https://forum.ben.nl/netwerk-bereik-24/4g-abonnement-182

Laat je me even weten of het gelukt is?

groetjes Sarita
Hoi Sarita,
Ik heb dit bekeken en het staat op automatisch 4G/3G.
Badge
In dat geval ga ik in je klantkaart het een en het ander nakijken en eventueel aanpassen.Kan je mij in een persoonlijk bericht je volledige naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum sturen?
Hallo, ik heb sinds ongeveer een maand een ben abo met een samsung a3 2016. Thuis had ik gewoon mobiel internet, echter op vakantie heb ik geen verbinding. Ik heb de instellingen ook al handmatig ingesteld maar nog steeds zonder resultaat. Wie kan mij helpen?
Ik heb S 4 en bundel van 1000mb voor deze maand genomen. Hiervoor dus niks. Na doorlopen alle stappen, heb ik nog geen internet. Wat moet ik nu doen?
Badge
Hallo, ik heb sinds ongeveer een maand een ben abo met een samsung a3 2016. Thuis had ik gewoon mobiel internet, echter op vakantie heb ik geen verbinding. Ik heb de instellingen ook al handmatig ingesteld maar nog steeds zonder resultaat. Wie kan mij helpen?

Ik zie op het eerste gezicht geen blokkade voor gebruik van mobiel internet in het buitenland. Heb je dataroaming reeds aan staan? En welke foutmelding krijg je als je bijvoorbeeld een pagina probeert te openen?


Ik heb S 4 en bundel van 1000mb voor deze maand genomen. Hiervoor dus niks. Na doorlopen alle stappen, heb ik nog geen internet. Wat moet ik nu doen?

Ik zie dat bij jou de internet instellingen nog toegevoegd moesten worden. Omdat je hiervoor geen internetbundel had, stonden die er nog niet in. Ik heb dat inmiddels voor je gedaan. Na herstart van je toestel, kan je gebruik maken van je mobiel internet, StanB!
Hoi Quan, dataroaming staat aan, netwerkoperator óf i-wind óf i-tim, zie mn 3g icoontje mét oplichtende pijltjes maar geen connectie. Operation timed out bij internet. Klokjes bij whatsapp
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Quan, dataroaming staat aan, netwerkoperator óf i-wind óf i-tim, zie mn 3g icoontje mét oplichtende pijltjes maar geen connectie. Operation timed out bij internet. Klokjes bij whatsapp

Hoi Beau,

Wat vreemd dat het na al deze stappen niet werkt. Heb jij je simkaart al eens in een ander toestel geplaatst om te kijken of je daar wel verbinding kan maken met het netwerk?

Groetjes, Jolijn
Ha Quan, zoon is met telefoon op kamp dus niet in huis. Hij heeft hem opnieuw opgestart maar heeft geen internet als hij wifi uitzet en mob gegevens aan doet. Is er nog iets waar hij op moet letten?
Reputatie 4
Badge +6
Ha Quan, zoon is met telefoon op kamp dus niet in huis. Hij heeft hem opnieuw opgestart maar heeft geen internet als hij wifi uitzet en mob gegevens aan doet. Is er nog iets waar hij op moet letten?

Hoi StanB, zou je mij in een privébericht het telefoonnummer van je zoon, je postcode en huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN kunnen sturen? Dan kijk ik even met je mee naar wat er aan de hand kan zijn.

Groetjes, Jolijn
Hoi Jolijn, mn simkaart in een iphone 5s geeft hetzelfde resultaat helaas...
Ik heb een Samsung S5 met BEN abonnement en kan maar een beperkt aantal telefoonnr. bellen, als ik b.v. een 0900 bel geeft die aan: deze is niet toegestaan, bel voor meer informatie klantenservice.
Ik weet bij god niet hoe ik dat moet wijzigen, heb me a.u.b.
Met prettige groet,
Monique ter Horst
Ook heb geen toegang tot het internet met mijn Samsung Galaxy Core prime. Heb sinds 11 juli een abonnement bij Ben en heb alle bovenstaande dingen gedaan en kreeg daarna een sms van Ben waarin stond: je ontvangt zodirect de gratis instellingen voor internet e.d. maar nog steeds niets ontvangen en dus ook geen internet??
Hallo,

Ik heb al op allerlei manieren geprobeerd mijn internet aan de gang te krijgen. Na een bezoek aan de USA doet hij het niet meer en krijg ik het niet aan de praat. Ik heb zojuist een nieuwe SIM-kaart ontvangen en ook die doet het niet. Instellingen staan zoals aangegeven.

Zijn er nog opties om het te verhelpen?

Groeten,
Pim
Badge
Dat is niet handig, Pim. Welke telefoon gebruik je?
Samsung galaxy s4 mini
GT-I9192

Reageer