Hoe kan ik handmatig mijn internet instellen? (Android Lollipop)

  • 21 juni 2016
  • 95 reacties
  • 21397 keer bekeken


Toon eerste bericht

95 reacties

Badge
Via de mail kan helaas niet. Niet alle toestellen ondersteunen de optie om de instellingen via een sms bericht in te stellen. Werkt je internet nog niet? Dan moet je die handmatig instellen. Ik kan je erbij helpen. Welk toestel gebruik je?
L.s.

Vanaf vandaag gaat mijn bundel bij jullie in. Een maand geleden heb ik een abonnement afgelsloten met nummerbehoud i.c.m. een Huawei P9-lite. Vanochtend kreeg ik een sms met de instellingen, maar deze kon ik niet openen/downloaden. De bovenstaande instructies t.b.v. de handmatige instellingen hebben ook niet mogen baten. Bellen en sms'en kan wel, maar ik heb dus geen internet. Wat kan ik nog proberen?

Vriendelijke groet, Bart Groenenberg
Reputatie 6
Badge +8
Hallo b.groenenberg, ik zie dat er iets niet helemaal goed gaat waardoor het dus niet mogelijk is om te internetten. Ik ga Ben hiervan op de hoogte stellen! Zij zullen dit zo snel mogelijk voor je oplossen.
Ik krijg het bij mijn Samsung Galaxy S4 GT-I9515 niet voor elkaar. Wie helpt met de juiste instellingen?
Reputatie 6
Badge +8
Hallo gerbert.anita, bedankt voor het sturen van je gegevens. Ik heb je simkaart een reset gegeven. Zou jij je toestel willen herstarten?
Ik heb het toestel herstart. Hij wisselt nu (Barneveld) tussen H en H+
De internetverbinding is ondertussen al wel helemaal voor elkaar.
Nu 4G nog........
En ook de 4G verbinding is nu voor elkaar! Mooi! Dankjewel Angelique!
Reputatie 3
Badge +1
Goed om te horen dat het nu werkt, gerbert.anita.
Angelique zegt "Graag gedaan!" 😉
Probeer al sinds de kerst de data te activeren op nieuw abonnement met samsung s6 en 2.000 data. Heb alle instellingen doorgevoerd die in deze topic staan, maar helaas geen resultaat.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jeroen en Marjolein, ik help jullie graag verder! Ik heb de internetinstellingen op de simkaart gereset. Zou je over een kwartier je toestel opnieuw kunnen starten? Ik hoor graag of het heeft gewerkt.

Groetjes, Jolijn
Ben net aan testen. Als ik kies voor 2,3G,4G(automatisch verbinden) dan wordt er wel gekozen voor 4G echter deze is extreem traag. Websites laden pas na minuten volledig in. Kies is echter voor Alleen 3G dan gaat het wel goed. Het lijkt erop dat de 4G bundel niet werkt?
Hallo,
Ik heb sinds kort ook een Ben abonnement met 4G internet. Ik heb de instellingen zoals aangegeven ingevoerd, maar (nog) geen internet. Mijn toestel is een HomTom6 met Android 5.1.
Wie kan mij verder helpen.
Groeten,
Chris
Reputatie 4
Badge +6
Hallo,
Ik heb sinds kort ook een Ben abonnement met 4G internet. Ik heb de instellingen zoals aangegeven ingevoerd, maar (nog) geen internet. Mijn toestel is een HomTom6 met Android 5.1.
Wie kan mij verder helpen.
Groeten,
Chris


Hoi Chris, bedankt voor je bericht. Ik help je graag verder! Jammer dat de instellingen niet hebben gewerkt. Zou je je simkaart eens in een ander toestel willen plaatsen? Ik hoor graag of je daar wel verbinding kan maken met het netwerk?

Groetjes, Jolijn
Hallo Moderator,

Sinds kort ben ik overgestapt van een concurrent naar een Ben sim-only. Maar ik krijg het mobiele internet niet aan. Ik gebruik Android 5.1.1 op een Sony Xperia z1. Kunnen jullie mij daar verder mee helpen?

Groet,

Ramon
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Ramon,

Wellicht dat je de netwerkinstellingen moet resetten en opnieuw moet instellen.
Kijk anders even in dit topic over het resetten van je netwerkinstellingen op je Sony telefoon.
Hallo, sinds mijn abonnement (27 januari jl.) bij Ben is hte mij niet gelukt om internet te verkrijgen buiten de wifi om, terwijl dit wel in mijn bundel zit.
Enig idee hoe dit verholpen kan worden?
Alvast mijn dank.
huawei 0614187327..Vraag? waar wringt de schoen? Als ik de deur uit ben, beschik ik niet meer over WhatsApp. WiFi is dan ook buitenwerking. fijn weekend.H J LieuwAfa.
Reputatie 7
Badge +7
Hallo, sinds mijn abonnement (27 januari jl.) bij Ben is hte mij niet gelukt om internet te verkrijgen buiten de wifi om, terwijl dit wel in mijn bundel zit.
Enig idee hoe dit verholpen kan worden?
Alvast mijn dank.


Hoi Marjolein, ik heb je vraag naar dit Topic verplaatst. Hier kun je lezen hoe jij je internet kunt instellen op je toestel.
Reputatie 7
Badge +7
huawei 0614187327..Vraag? waar wringt de schoen? Als ik de deur uit ben, beschik ik niet meer over WhatsApp. WiFi is dan ook buitenwerking. fijn weekend.H J LieuwAfa.

Hoi henlieuw , ik heb je vraag naar dit Topic verplaatst. Hier kun je lezen hoe jij je internet kunt instellen op je toestel.
Ik heb een samsung galaxy j3 en ook ik heb de instellingen handmatig ingevoerd maar als ik mijn mobiele data aanzet gebeurd er niets
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Femke, daar help ik je graag verder mee! Werkt het internet wel als je de simkaart in een ander toestel plaatst?

Groetjes, Jolijn
Dag Ben,

Al lange tijd heb ik problemen met zowel bereik als mobiel internet, ik heb de stappen doorlopen maar blijf problemen houden.

Vaak heb ik helemaal geen bereik (alleen noodoproepen/geen service), en als er staat aangegeven dat ik bereik heb en mijn mobiel internet staat aan, (ook altijd H+ verbinding, geen 3G), dan nog geeft mijn telefoon geeft vaak bij apps e.d. aan dat er een traag/geen netwerk is.

Ik heb van jullie al een andere simkaart gekregen aangezien we getest hadden bij een andere telefoon of het aan de simkaart lag ja of nee. Dit leek het geval te zijn, maar ook met de nieuwe simkaart houd ik dezelfde problemen.

Dus zou je denken dat het aan de telefoon ligt, nu komt dit probleem in wisselende periodes voor, soms doet de telefoon een aantal dagen prima en dan weer anderhalve week niet. Als ik hem dus naar jullie opstuur, ben ik hem niet alleen 2/3 weken kwijt maar zou het zomaar kunnen voorkomen dat hij in de tijd dat hij bij jullie ligt, het gewoon doet (daarnaast heb ik niemand in mijn omgeving welke een extra telefoon heeft met microsim).

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen...
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Berrie, wat ontzettend naar om te horen dat je nog problemen hebt met het gebruik van je aansluiting. Het kan inderdaad zijn dat je H+ ziet in plaats van 3G. Dit is namelijk een snelheid tussen 3G en 4G in. Dat zou echter moeten betekenen dat jij alleen maar beter gebruik kan maken van je data! Heb je deze problemen alleen thuis of overal? Als je deze problemen overal hebt wil ik je toch vragen om jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen. Wellicht zou je dit in je omgeving of bij een telefoonwinkel na kunnen vragen. Hiermee kunnen we namelijk uitsluiten of het probleem in jouw toestel zit of in de service op de simkaart. Ik hoor het graag van je!

Groetjes, Jolijn
Dag Jolijn,
Ik zal het proberen, maar denk dat het niet aan de simkaart ligt.
maar zal het controleren.

in ieder geval bedankt voor je reactie,

Groet Berrie
Reputatie 3
Badge +1
Helemaal goed, Berrie. Laat je ons nog even weten of het gelukt is?

Reageer