Hoe kan ik handmatig mijn internet instellen? (Android Lollipop)

  • 21 juni 2016
  • 95 reacties
  • 21403 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Jouw mobiele telefoon wordt in principe altijd automatisch aangemeld voor gebruik op het mobiele netwerk. Mocht dit niet gebeurd zijn of ervaar je problemen, dan kun je dit gelukkig ook altijd handmatig doorvoeren. Deze instructies geven je hier een stappenplan voor.
  • Ga naar Instellingen en selecteer Meer
  • Selecteer Mobiele netwerken
  • Selecteer Namen toegangspunten
  • Kies het opties- of plussymbool
  • Naam: Ben Internet
  • APN: voor abonnement voer in internet.ben
  • Proxy: Hier voer je niets in
  • Poort: Hier voer je niets in
  • Wachtwoord: Hier voer je niets in
  • MCC: 204
  • MNC: 16
  • Verificatietype: Hier vink je PAP aan
  • Selecteer Type toegangspunt
  • Als er een pop-up verschijnt voer dan default met kleine letter is en kies OK
  • Als er geen pop-up verschijnt vink je Internet aan
  • Verificatietype: Hier vink je PAP aan
  • Selecteer Meer
  • Selecteer Opslaan en vink Ben Internet aan
  • Keer terug naar startscherm
Je mobiele telefoon is nu handmatig ingesteld voor mobiel internet. Start je mobiele telefoon opnieuw op om de instellingen te activeren.

95 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Sinds vandaag van Telfort Prepaid naar Ben Sim-only overgestapt. Keurig bericht gekregen vanaf nu kunt u gebruik maken van uw abonnement.
Helaas wel bellen en gebeld worden, op de Ipad staat mijn abonnement zoals besteld, echter op mijn Samsung S5 zijn internet en sms bundels niet actief en zou ik pas over 31 dagen hier de beschikking over krijgen. Mijn abonnement is vandaag ingegaan, dus wil ik NU i.p.v. volgende maand internet en sms bundels actief zien.


Hoi Rudikars, allereerst nog van harte welkom! Onwijs onhandig dat het niet lukt om volledig gebruik te maken van je Ben abonnement. In het systeem zie ik dat de bundels allemaal juist staan, zowel de internet- als sms/bel bundel. Ervaar je momenteel nog problemen met het gebruiken van je abonnement? Zo ja, probeer dan ook eens je toestel te herstarten zodat de simkaart opnieuw verbinding kan maken met het netwerk. Laat je weten of je hierna nog problemen hebt?
Sinds vandaag van Telfort Prepaid naar Ben Sim-only overgestapt. Keurig bericht gekregen vanaf nu kunt u gebruik maken van uw abonnement.
Helaas wel bellen en gebeld worden, op de Ipad staat mijn abonnement zoals besteld, echter op mijn Samsung S5 zijn internet en sms bundels niet actief en zou ik pas over 31 dagen hier de beschikking over krijgen. Mijn abonnement is vandaag ingegaan, dus wil ik NU i.p.v. volgende maand internet en sms bundels actief zien.
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb alles gedaan zoals hier staat, maar mijn internet doet het nog steeds niet. Kan iemand mij helpen?

Dat is niet fijn om te lezen, Maarten.. Ik zie dat je gebruik maakt van het 3G netwerk. Gelukkig staan alle instellingen op de simkaart juist om verbinding te kunnen maken met 3G. We zouden verder moeten kijken in jouw toestel. Grote kans dat daar het probleem momenteel zit. Zou je voor mij kunnen opzoeken welke Android versie je hebt staan op je telefoon? Per Android versie kunnen de juiste internetinstellingen verschillen namelijk. Ik hoor graag van je.


Kun je hier iets mee?



Yes! Helemaal goed. Jij zou de instellingen moeten volgen voor Android Marshmallow. Deze instellingen zijn te vinden door hier te klikken.
Ik heb alles gedaan zoals hier staat, maar mijn internet doet het nog steeds niet. Kan iemand mij helpen?

Dat is niet fijn om te lezen, Maarten.. Ik zie dat je gebruik maakt van het 3G netwerk. Gelukkig staan alle instellingen op de simkaart juist om verbinding te kunnen maken met 3G. We zouden verder moeten kijken in jouw toestel. Grote kans dat daar het probleem momenteel zit. Zou je voor mij kunnen opzoeken welke Android versie je hebt staan op je telefoon? Per Android versie kunnen de juiste internetinstellingen verschillen namelijk. Ik hoor graag van je.


Kun je hier iets mee?

Reputatie 6
Badge +8
Ik heb alles gedaan zoals hier staat, maar mijn internet doet het nog steeds niet. Kan iemand mij helpen?

Dat is niet fijn om te lezen, Maarten.. Ik zie dat je gebruik maakt van het 3G netwerk. Gelukkig staan alle instellingen op de simkaart juist om verbinding te kunnen maken met 3G. We zouden verder moeten kijken in jouw toestel. Grote kans dat daar het probleem momenteel zit. Zou je voor mij kunnen opzoeken welke Android versie je hebt staan op je telefoon? Per Android versie kunnen de juiste internetinstellingen verschillen namelijk. Ik hoor graag van je.
Ik heb alles gedaan zoals hier staat, maar mijn internet doet het nog steeds niet. Kan iemand mij helpen?
Reputatie 7
Badge +7
Hallo!
Ik heb vanochtend mijn vervangende simkaart mogen ontvangen en gelijk geactiveerd. Nu doet die het nog steeds niet, geeft aan 'niet verbonden met netwerk'. Ik kan niet sms'en , bellen of internetten. Wat kan ik nu het beste doen?


Jij hebt hinder ondervonden van deze storing. Gelukkig is dit helemaal opgelost en zul jij op je eerst volgende factuur een passende compensatie ontvangen. Sorry voor het ongemak.
Hallo!
Ik heb vanochtend mijn vervangende simkaart mogen ontvangen en gelijk geactiveerd. Nu doet die het nog steeds niet, geeft aan 'niet verbonden met netwerk'. Ik kan niet sms'en , bellen of internetten. Wat kan ik nu het beste doen?
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb sinds gisteren een nieuw Ben abonnement met mobielinternet.
Je kunt het al raden.... Geen netwerkverbinding. Instellingen voor APN staan zoals beschreven. MB pauze staat uit. Wie kan mij hier helpen? De servicedesk zegt niets te kunnen doen, behalve 48 uur wachten om één of andere settings.


Ik zie dat jij gister contact hebt gehad met de telefonische klantenservice en dat er een reset is uitgevoerd, heeft dit mogen helpen? Ik vermoed dat jij last hebt van deze storing.
Ik heb sinds gisteren een nieuw Ben abonnement met mobielinternet.
Je kunt het al raden.... Geen netwerkverbinding. Instellingen voor APN staan zoals beschreven. MB pauze staat uit. Wie kan mij hier helpen? De servicedesk zegt niets te kunnen doen, behalve 48 uur wachten om één of andere settings.
Eerst bij instellingen: mobiele netwerken > voorkeusnetwerktype op LTE zetten.

Daarna terug naar Service provider en dan zoeken naar netwerken en de 4g staat in het lijstje om gekozen te worden!

Deze verbinden en 4g is klaar om gebruikt te worden. Let er wel op niet overal is de dekking goed qua bereik!

Thanks 😃
lekker reageren op een oud topic,

voor 4G gebruikers dient er ook nog bij de optie "Drager" of "Bearer" de keuze gemaakt te worden voor LTE of 4G

daarbij staat er ook tweemaal Verificatietype in het lijstje boven, dit zou er maar 1 moeten zijn?
Reputatie 3
Badge +1
Beste Ben,
Ik heb reeds alle stappen doorlopen maar mijn 4g netwerk staat nog niet in de lijst (zie foto)

Bij Selecteer Type toegangspunt heb ik APN-type default ingevoerd .. en het verschijnen van 2 pop-ups heb ik niet met mijn Sony Experia z1 Compact (zie internet instellingen foto)

ps: of kan mijn simkaart ook te oud zijn 2010 ?

Kunnen jullie mij aan 4g helpen ?

vr groeten Falco


Hoi Falco,

Wellicht helpt het om bij APN Type "Internet" te selecteren? Of staat dat er bij jou niet tussen?
Als dat niet werkt wil ik je vragen om een privebericht naar ons moderator account te sturen en daarin je telefoonnummer, postcode + huisnummer en geboortedatum te laten weten. Dan kan ik de instellingen achter de schermen ook even nakijken voor je.
Beste Ben,
Ik heb reeds alle stappen doorlopen maar mijn 4g netwerk staat nog niet in de lijst (zie foto)

Bij Selecteer Type toegangspunt heb ik APN-type default ingevoerd .. en het verschijnen van 2 pop-ups heb ik niet met mijn Sony Experia z1 Compact (zie internet instellingen foto)

ps: of kan mijn simkaart ook te oud zijn 2010 ?

Kunnen jullie mij aan 4g helpen ?

vr groeten Falco
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Berrie, elk bericht komt bij ons door. Helaas lukte het niet om eerder te reageren. Sorry voor het ongemak. Als de problemen worden veroorzaakt door jouw toestel kan ik je aanraden het toestel te laten repareren. Meer informatie hierover kun je hier vinden.

Groetjes, Jolijn
Op het forum heb ik gezien dat bij dit soort telefoon (Sony Xperia M4 Aqua) deze problemen vaker voorkomen. Ik hoop dat het snel opgelost wordt, maar weet niet of de berichtjes op het forum doorkomen? (laatste reactie van de moderators is ruim een dag geleden?)
Heb een tijdje geleden wat schermopnames gemaakt waarin het probleem ook te zien is. maar de 'Upload video' knop doet het niet. misschien dat ik die via de mail kan opsturen?
Nou, heb mijn simkaart in een Iphone 6s van een vriend gehad, en dat werkte direct en zonder problemen.
De (werkende) simkaart van mijn vriend zijn Iphone in mijn eigen mobiel gehad (voor iets van 10 minuten) en mijn telefoon gaf weer 'Alleen Noodoproepen' aan.

In mijn optiek heb ik dus wel duidelijk dat het niet aan de simkaart ligt maar aan de telefoon.
Er is wel meer mis met de telefoon aangezien de zaklamp/flitser het ook niet doet, maar dat vond ik niet echt een probleem, daar valt wel mee te leven. niet bereikbaar zijn is veel vervelender.

Is er iets te regelen met betrekking tot een vervangend toestel?
(Ik ben er bang voor dat als ik mijn telefoon op stuur hij het voor het zelfde geld weer een tijdje doet als hij bij de reparatieservice ligt, en als ik hem terug krijg hetzelfde gedoe weer optreedt.)

Ik hoor graag van jullie
Dag Jeroen,

vanavond ga ik mijn sim testen in een andere telefoon, ik laat dan meer van mij weten.

met vriendelijke groet,
Berrie
Reputatie 3
Badge +1
Helemaal goed, Berrie. Laat je ons nog even weten of het gelukt is?
Dag Jolijn,
Ik zal het proberen, maar denk dat het niet aan de simkaart ligt.
maar zal het controleren.

in ieder geval bedankt voor je reactie,

Groet Berrie
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Berrie, wat ontzettend naar om te horen dat je nog problemen hebt met het gebruik van je aansluiting. Het kan inderdaad zijn dat je H+ ziet in plaats van 3G. Dit is namelijk een snelheid tussen 3G en 4G in. Dat zou echter moeten betekenen dat jij alleen maar beter gebruik kan maken van je data! Heb je deze problemen alleen thuis of overal? Als je deze problemen overal hebt wil ik je toch vragen om jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen. Wellicht zou je dit in je omgeving of bij een telefoonwinkel na kunnen vragen. Hiermee kunnen we namelijk uitsluiten of het probleem in jouw toestel zit of in de service op de simkaart. Ik hoor het graag van je!

Groetjes, Jolijn
Dag Ben,

Al lange tijd heb ik problemen met zowel bereik als mobiel internet, ik heb de stappen doorlopen maar blijf problemen houden.

Vaak heb ik helemaal geen bereik (alleen noodoproepen/geen service), en als er staat aangegeven dat ik bereik heb en mijn mobiel internet staat aan, (ook altijd H+ verbinding, geen 3G), dan nog geeft mijn telefoon geeft vaak bij apps e.d. aan dat er een traag/geen netwerk is.

Ik heb van jullie al een andere simkaart gekregen aangezien we getest hadden bij een andere telefoon of het aan de simkaart lag ja of nee. Dit leek het geval te zijn, maar ook met de nieuwe simkaart houd ik dezelfde problemen.

Dus zou je denken dat het aan de telefoon ligt, nu komt dit probleem in wisselende periodes voor, soms doet de telefoon een aantal dagen prima en dan weer anderhalve week niet. Als ik hem dus naar jullie opstuur, ben ik hem niet alleen 2/3 weken kwijt maar zou het zomaar kunnen voorkomen dat hij in de tijd dat hij bij jullie ligt, het gewoon doet (daarnaast heb ik niemand in mijn omgeving welke een extra telefoon heeft met microsim).

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen...
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Femke, daar help ik je graag verder mee! Werkt het internet wel als je de simkaart in een ander toestel plaatst?

Groetjes, Jolijn
Ik heb een samsung galaxy j3 en ook ik heb de instellingen handmatig ingevoerd maar als ik mijn mobiele data aanzet gebeurd er niets

Reageer