Hoe kan ik handmatig mijn internet instellen? (Android Lollipop)

  • 21 juni 2016
  • 95 reacties
  • 21394 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Jouw mobiele telefoon wordt in principe altijd automatisch aangemeld voor gebruik op het mobiele netwerk. Mocht dit niet gebeurd zijn of ervaar je problemen, dan kun je dit gelukkig ook altijd handmatig doorvoeren. Deze instructies geven je hier een stappenplan voor.
  • Ga naar Instellingen en selecteer Meer
  • Selecteer Mobiele netwerken
  • Selecteer Namen toegangspunten
  • Kies het opties- of plussymbool
  • Naam: Ben Internet
  • APN: voor abonnement voer in internet.ben
  • Proxy: Hier voer je niets in
  • Poort: Hier voer je niets in
  • Wachtwoord: Hier voer je niets in
  • MCC: 204
  • MNC: 16
  • Verificatietype: Hier vink je PAP aan
  • Selecteer Type toegangspunt
  • Als er een pop-up verschijnt voer dan default met kleine letter is en kies OK
  • Als er geen pop-up verschijnt vink je Internet aan
  • Verificatietype: Hier vink je PAP aan
  • Selecteer Meer
  • Selecteer Opslaan en vink Ben Internet aan
  • Keer terug naar startscherm
Je mobiele telefoon is nu handmatig ingesteld voor mobiel internet. Start je mobiele telefoon opnieuw op om de instellingen te activeren.

95 reacties

Badge
Dat is niet handig, Pim. Welke telefoon gebruik je?
Badge
Wat vreemd dat nu je terug in Nederland bent je internet het opeens het niet doet. Kan je je wellicht herinneren wat je hebt gewijzigd aan je toestel wat dit mogelijk veroorzaakt. Denk aan simkaart in ander simslot, beperken mobiele data voor bepaalde apps en instellen VPN. En heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen?
Badge
Ik moet eerlijk zeggen dat het al eerder in mij opkwam, maar ik dacht net als jou dat het toch niet zo simpel zou zijn, haha 😛
Maar ik vermoed dat de duo sim functie van je Galaxy S4 mini alleen bedoeld is voor bellen. Voor data kan je blijkbaar alleen 1 sim slot gebruiken.
Reputatie 6
Badge +8
Hallo b.groenenberg, ik zie dat er iets niet helemaal goed gaat waardoor het dus niet mogelijk is om te internetten. Ik ga Ben hiervan op de hoogte stellen! Zij zullen dit zo snel mogelijk voor je oplossen.
Reputatie 6
Badge +8
Hallo gerbert.anita, bedankt voor het sturen van je gegevens. Ik heb je simkaart een reset gegeven. Zou jij je toestel willen herstarten?
Ja, het werkt!
Bedankt voor de snelle hulp!
Reputatie 3
Badge +1
Goed om te horen dat het nu werkt, gerbert.anita.
Angelique zegt "Graag gedaan!" 😉
Ze kunnen allebei data aan, want hij deed het eerst in die andere slot ook. Maar goed, problem solved 🙂
Ik zie dat je internet gewoon werkt dus ik raad je aan om dat te laten zoals het is. In het scherm ervoor kan je netwerkmodus selecteren. Kan je kijken of die al op GSM/HSDPA/LTE of 2G/3G/4G staat?


Ik heb bij 'mobiel netwerken' en dan 'voorkeursnetwerktype'de selectie aangepast naar LTE(voorkeur)/WCDMA/GSM en nu doet hij het inderdaad, bedankt!
Badge
Had je hiervoor wel internet op je vorige telefoon? Zo nee, dan moeten je internetinstellingen waarschijnlijk ook in je klantkaart gezet worden. Kan je mij daarvoor in een persoonlijk bericht je volledige naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum sturen?
Badge
Ja, de instellingen heb ik zelf ingevoerd zoals jullie beschrijven in deze link, https://forum.ben.nl/toestelhulp-android-41/handmatig-mijn-internet-instellen-android-lollipop-92
ik kan bellen, gebeld worden, maar de data komt gewoon niet binnen


Ik heb je privé bericht ontvangen en ben direct aan de slag gegaan. Kan je voor mij je telefoon herstarten en kijken of je mobiel internet het nu doet?
Badge
Graag gedaan. Als je lange tijd geen internetbundel hebt en weer een internetbundel activeert, dan is het nodig om de APN instellingen in het netwerk toe te voegen. Dat heb ik dus voor je gedaan. Als er weer wat is, we zijn er dan voor je 😉
Badge
In dat geval ga ik in je klantkaart het een en het ander nakijken en eventueel aanpassen.Kan je mij in een persoonlijk bericht je volledige naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum sturen?
Badge
Hallo, ik heb sinds ongeveer een maand een ben abo met een samsung a3 2016. Thuis had ik gewoon mobiel internet, echter op vakantie heb ik geen verbinding. Ik heb de instellingen ook al handmatig ingesteld maar nog steeds zonder resultaat. Wie kan mij helpen?

Ik zie op het eerste gezicht geen blokkade voor gebruik van mobiel internet in het buitenland. Heb je dataroaming reeds aan staan? En welke foutmelding krijg je als je bijvoorbeeld een pagina probeert te openen?


Ik heb S 4 en bundel van 1000mb voor deze maand genomen. Hiervoor dus niks. Na doorlopen alle stappen, heb ik nog geen internet. Wat moet ik nu doen?

Ik zie dat bij jou de internet instellingen nog toegevoegd moesten worden. Omdat je hiervoor geen internetbundel had, stonden die er nog niet in. Ik heb dat inmiddels voor je gedaan. Na herstart van je toestel, kan je gebruik maken van je mobiel internet, StanB!
Badge
Ik ben niet bekend met dat model maar ik neem aan dat de instellingen niet van de normale S4 Mini verschilt. Kan je voor mij gaan naar instellingen>verbindingen>meer netwerken>namen toegangspunten en kijken of alleen Ben geselecteerd staat? Mochten er meer toegangspunten zijn, dan kan je het beste die verwijderen. Kan je ook kijken onder netwerkmodus of WCDMA/GSM geselecteerd staat?
Badge
Beste,

Ik heb een Sony Xperia Z3 compact, maar als ik de lijst afwerk loop ik bij
'Selecteer Type toegangspunt'vast, want die optie staat niet in mijn menu.
Als ik de instelling voor de rest laat voor wat het is en opsla en aanvink zoals in het forumbericht omschreven is, heb ik nog steeds geen 4G.

Wat kan ik doen?





Ik zie dat je internet gewoon werkt dus ik raad je aan om dat te laten zoals het is. In het scherm ervoor kan je netwerkmodus selecteren. Kan je kijken of die al op GSM/HSDPA/LTE of 2G/3G/4G staat?
Heb net bovenstaande aanwijzingen opgevolgd voor toestel S4 GT-I9505 en krijg maar geen toegang tot internet.

Ik zie dat je momenteel dataverbinding hebt. Is het gelukt, Saskia?
Badge
H of H+ staat voor HSDPA. Binnen de 3G familie is dat het snelste netwerk. Als je het tekentje H ziet in beeld, dan maak je dus gebruik van het snelle 3G netwerk 😉
Badge
Via de mail kan helaas niet. Niet alle toestellen ondersteunen de optie om de instellingen via een sms bericht in te stellen. Werkt je internet nog niet? Dan moet je die handmatig instellen. Ik kan je erbij helpen. Welk toestel gebruik je?
Reputatie 2
Goedemorgen Samsung A3,

Bedoel je dat je de instellingen goed hebt staan en desondanks geen internet hebt?

Groetjes Sarita
Reputatie 2
Goedemorgen samsung J3,

Los van de netwerkinstellingen is het soms ook noodzaak om te controleren of de netwerkmodus goed staat. Dit onderwerp word in het volgende forum besproken:

https://forum.ben.nl/netwerk-bereik-24/4g-abonnement-182

Laat je me even weten of het gelukt is?

groetjes Sarita
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Quan, dataroaming staat aan, netwerkoperator óf i-wind óf i-tim, zie mn 3g icoontje mét oplichtende pijltjes maar geen connectie. Operation timed out bij internet. Klokjes bij whatsapp

Hoi Beau,

Wat vreemd dat het na al deze stappen niet werkt. Heb jij je simkaart al eens in een ander toestel geplaatst om te kijken of je daar wel verbinding kan maken met het netwerk?

Groetjes, Jolijn
Reputatie 4
Badge +6
Ha Quan, zoon is met telefoon op kamp dus niet in huis. Hij heeft hem opnieuw opgestart maar heeft geen internet als hij wifi uitzet en mob gegevens aan doet. Is er nog iets waar hij op moet letten?

Hoi StanB, zou je mij in een privébericht het telefoonnummer van je zoon, je postcode en huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN kunnen sturen? Dan kijk ik even met je mee naar wat er aan de hand kan zijn.

Groetjes, Jolijn
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jeroen en Marjolein, ik help jullie graag verder! Ik heb de internetinstellingen op de simkaart gereset. Zou je over een kwartier je toestel opnieuw kunnen starten? Ik hoor graag of het heeft gewerkt.

Groetjes, Jolijn
Reputatie 4
Badge +6
Hallo,
Ik heb sinds kort ook een Ben abonnement met 4G internet. Ik heb de instellingen zoals aangegeven ingevoerd, maar (nog) geen internet. Mijn toestel is een HomTom6 met Android 5.1.
Wie kan mij verder helpen.
Groeten,
Chris


Hoi Chris, bedankt voor je bericht. Ik help je graag verder! Jammer dat de instellingen niet hebben gewerkt. Zou je je simkaart eens in een ander toestel willen plaatsen? Ik hoor graag of je daar wel verbinding kan maken met het netwerk?

Groetjes, Jolijn
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Femke, daar help ik je graag verder mee! Werkt het internet wel als je de simkaart in een ander toestel plaatst?

Groetjes, Jolijn

Reageer