Sticky

Hoe kan ik handmatig mijn internet instellen? (Android Marshmallow)

  • 21 juni 2016
  • 62 reacties
  • 61559 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Jouw mobiele telefoon wordt in principe altijd automatisch aangemeld voor gebruik op het mobiele netwerk. Mocht dit niet gebeurd zijn of ervaar je problemen, dan kun je dit gelukkig ook altijd handmatig doorvoeren. Deze instructies geven je hier een stappenplan voor.
  • Ga naar Instellingen en selecteer Meer
  • Selecteer Mobiele netwerken
  • Selecteer Namen toegangspunten
  • Kies het opties – of plussymbool
  • Naam: Ben Internet
  • APN: voor abonnement voer in internet.ben
  • Proxy: Hier voer je niets in
  • Poort: Hier voer je niets in
  • Wachtwoord: Hier voer je niets in
  • MCC: 204
  • MNC: 16
  • Afhankelijk van je mobiele telefoon kies je de volgende stappen:
  • Verificatietype: Hier vink je PAP aan
  • Selecteer Type toegangspunt
  • Als er een pop-up verschijnt voer dan default met kleine letter is en kies OK
  • Als er geen pop-up verschijnt vink je Internet aan
  • Verificatietype: Hier vink je PAP aan
  • Selecteer Meer
  • Selecteer Opslaan en vink Ben Internet aan
  • Keer terug naar startscherm
Je mobiele telefoon is nu handmatig ingesteld voor mobiel internet. Start je mobiele telefoon opnieuw op om de instellingen te activeren.

62 reacties

Het lukte mij niet om het bestand via de sms te downloaden. En nu ik het handmatig probeer kan ik de tekst type toegangspunt niet vinden. Hoe nu verder? Tot en met de PAP aanvinken werkt. Ik kan ook niet de optie "meer" vinden.
Update, telefoon opnieuw opgestart, nu werkt ie.
Badge
Hallo calahara.

Bedankt voor je bericht.

Ervaar jij nog problemen?

Graag hoor ik van je.
Vandaag is mijn abbonement via Ben ingegaan. Na het opstarten van mijn telefoon heb ik geen bericht met internetinstellingen gehad, vandaar dat ik bovenstaande handmatige instellingen heb gebruikt. Maar na het invoeren en opnieuw opstarten van mijn telefoon werkt mobiel internet nog steeds niet.

Wat kan ik verder nog proberen?

Groet,

Luuk
Badge
Dat is vreemd LuukGoverde. Heb je hier nog last van?
En kan je verder wel bellen?

Gr,
Amber
Hallo calahara.

Bedankt voor je bericht.

Ervaar jij nog problemen?

Graag hoor ik van je.


Zag net via mijn mail dat er een reactie was.
Ik heb geen enkel probleem meer 🙂
Bedankt voor alle hulp/het hulpaanbod. ^^
Badge
Goed om te horen calahara.

Gr,
Amber
Dit heb ik dus mooi gedaan. Maar ik had voor de handeling nog wel verbinding maar het mobiele internet deed het niet. Nu heb ik bovenstaande gedaan en nu heb ik helemaal geen verbinding meer. Ik heb alles gedaan zoals het moet en ik ben best handig in zulke dingen maar nu heb ik gewoon helemaal geen verbinding meer met mobiele netwerken.

Wat kan ik verder nog doen of is mijn telefoon gewoon stuk?

Gr.
Badge
Kan je mij iets meer info geven? Welke telefoon gebruik je, welke foutmelding krijg je en kan je nog wel bellen en sms'en?
@Quan

Ik heb een Samsung S6. Ik krijg geen foutmelding ik heb gewoon geen verbinding en geen meldingen over het mobiele netwerk. En ik kan bellen, appen via WI-FI en sms'en. Met m'n reserve SIM-kaart van een andere provider kan ik wel internetten dus het ligt niet aan het toestel.

Gr.
Badge
Zou je voor mij vliegtuigmodus aan en uit willen zetten? Ik heb achter de schermen iets gedaan waardoor je internet het mogelijk weer doet.
@quan

Het internet doet het nu! Wat een magie.
Bedankt voor je hulp. Hopen dat het internet het blijft doen.
Wat kan ik doen als het probleem zich opnieuw voordoet?

Gr.
Badge
Terugkomen op het forum zodat ik of mijn collega's het voor je oplossen 😃
Ik heb vandaag mijn simkaart van ben ontvangen, en in de instructies stond dat ik een mail zou krijgen zodra de sim geactiveerd is. Ik heb die mail ontvangen, dus heb ik de simkaart in de telefoon gedaan. Vervolgens ontving ik een berichtje waarin stond dat ik moest wachten voor verdere instructies om internet te kunnen krijgen. Ik heb ze via SMS gekregen, maar de download stopt er steeds mee dus ik kan ze niet bekijken. Ik heb de instructies op de website gebruikt maar ook dat werkt niet. Ik kan wel bellen en sms'en.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik verkeerd doe?
Badge
Niet alle toestellen ondersteunen de mogelijkheid om je internet instellingen automatisch te installeren. Ik kan je wellicht helpen. Kan je mij vertellen welke telefoon je gebruikt?
@Quan Ja, ik heb de Samsung Galaxy S6 Edge
Badge
Kan je mij een screenshot sturen van het toegangspunt die je zelf hebt aangemaakt? Je mag ook overtypen maar screenshot sturen is wellicht sneller 😉



🙂
Badge
Je instellingen zien er goed uit. Kan je je toestel herstarten en kijken of je internet het doet? Zo nee, kan je vertellen welke foutmelding je krijgt als je bijvoorbeeld de webbrowser gebruikt?
Het werkt! Dank je!
Badge
Top. Veel plezier met je Ben abonnement. Als er weer wat is, zijn we er voor je op het forum 😉



Hoi, het lukt me niet mobile data te krijgen. Ik heb de instellingen ingevoerd zoals op dit forum aangegeven en opnieuw opgestart, maar het werkt nog steeds niet. Mijn toestel is een galaxy s7 edge. Kun je me helpen?
Kan het aan deze instellingen liggen?



Wat hoor ik hier te selecteren?
Dit is de foutmelding die ik krijg. Bellen gaat overigens wel gewoon goed.
Badge
Kan je toestel in het Nederlands instellen? In netwerk modus/type zou je volgens de Nederlandse benaming: WCDMA/GSM moeten kiezen (je hebt geen 4G bundel en LTE is 4G).
Volgens mij kan dat niet (of weet jij hoe ik dat zou moeten doen?) Het is een Verizon telefoon, unlocked voor internationaal gebruik. Mijn oude S5 was ook van Verizon en ook daarmee kreeg ik bij Ben gewoon data. Ik dacht dat ik 500mb 4G krijg bij mijn abonnement en 500mb 3G, of is het 3G en 2G? Ik kan het niet terugvinden bij mijn abonnement specificaties.

Reageer