Beantwoord

kan een sim kaart een virus bevatten

• 1 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 1282 keer bekeken

Ik heb een telefoon nomu s20 uit china met virus in systeem die nu zoveel problemen geeft dat ik een nieuw toestel heb aangeschaft. Kan ik veilig mijn sim kaart in het nieuwe toestel plaatsen of loop ik dan risico van besmetting via de sim kaart ?
icon

Beste antwoord door Snoeshaantje 2 oktober 2018, 07:55

Nee, via de simkaart is er geen enkele vorm van risico op een besmetting, maar een telefoon uit China dat kan wel degelijk risico geven. Ik hoop dan ook dat je keuze voor vervanging een bekender/gerenommeerde is uit dit deel van de wereld. En geen apps uit onbekende bron installeren.
Gebruik wat tussen je oren zit.☺️ Vertrouw op je intuïtie.😎

Een simkaart bevat geen virus.
Door jou toegevoegde data (contacten) wissen op de simkaart kan nooit geen kwaad. Denk wel aan een backup.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +4
Nee, via de simkaart is er geen enkele vorm van risico op een besmetting, maar een telefoon uit China dat kan wel degelijk risico geven. Ik hoop dan ook dat je keuze voor vervanging een bekender/gerenommeerde is uit dit deel van de wereld. En geen apps uit onbekende bron installeren.
Gebruik wat tussen je oren zit.☺️ Vertrouw op je intuïtie.😎

Een simkaart bevat geen virus.
Door jou toegevoegde data (contacten) wissen op de simkaart kan nooit geen kwaad. Denk wel aan een backup.

Reageer